2022-11-20, 01:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Men nu går du ju bort dig IGEN. Det är ju precis det IT-forensikerna visat, att det är en flera timmar lång - sammanhängande, oklippt - inspelning.

Men nu vet inte vi vad som hände innan inspelningen eller efter.

Inspelningen kan i teorin dessutom vara "arrangerad" av B.

Citat:
Den inleds för övrigt med att C hetsar B att dricka upp sin drink så hon blir "lättare att komma åt" medan hon klagar på att den är för stark och att hon inte vill dricka så fort.

Detta kan vara en indikation på att det hela var "riggat" I vanliga fall verkar ingen direkt ha behövt tjata i henne alkohol?

(FB) Beata Ratzman bortförd och mördad i Malmö 2021-09-24. GM dömd livstid och utvisning.

Citat:
Hon å sin sida vill inte ha sex, vilket hon är otroligt tydlig med men tjatar på.

Hon vet ju om att inspelningen är på, hon spelar kanske teater där?

Citat:
Du hade dock rätt om att han blir slagen i ansiktet, efter att han sagt att om hon upplever att han ger henne presenter för att få ligga så är hon en hora, ett luder.

C blev alltså också misshandlad? Anser du att det var ok? Det är just det här jag försökt komma fram till hela tiden, parets dysfunktionella äktenskap var med stor sannolikhet fyllt av gräl och misshandel från båda parter. Vet du om C hade skador i ansiktet efter slaget?

Citat:
Skulle man inte kunna anse det vara en provokation, eller gäller det bara män? Vilket som är det ju inte speciellt trevligt, eller tycker du det är helt okej?

Om du anser att det är ok att en kvinna slår en man i ansiktet efter att ha blivit provocerad så ska väl samma sak gälla vid det motsatta förhållandet?

Citat:
Jag undrar varför han säger åt henne att hon inte behöver vara rädd när han vill ha en puss.

Han hade väl inte så många tänder i munnen?

De verkar ju inte direkt ha haft tråkigt med varandra och bara tittat på Bingolotto under tystnad.

Gräl kan se ut på många olika sätt, folk säger saker och beter sig ofta dåligt. Misshandel och slag är självklart inte ok men du vill förstås bara skuldbelägga C i vanlig ordning för parets osämja?
Citera
2022-11-20, 02:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
När man inte får gensvar på sina galenskaper, så drar man fram rasistkortet ur kortleken.

En äldre invandrad lite sliten polsk grovarbetare som C ses nog inte med blida ögon av polisen och rättsväsendet, speciellt inte när man ska väga hans uppgifter mot den yngre snygga hustruns påståenden? C mot B, en lätt match med tanke på att hon var en ung och vacker kvinna.

Självklart ska inte C undgå straff för det han gjort ( vad det nu exakt är?) men det här fallet känns dubbelbottnat, jag tror inte att sanningen riktigt kommit fram än?

Citat:
Vore intressant att få en uppdatering kring dessa dagar.
@Lawnmoverman2011 antar att du var där för att stötta C?!

Tack men jag önskar att jag hade varit där.

Citat:
Någon annan som vet vad som hände under dessa dagar?

Tids nog lär vi få reda på detta. Kanske kommer C att få upprättelse i hovrätten.

Citat:
Vila i frid B

Jag kan bara instämma här, vila i frid. Men det hindrar inte att C kan ha blivit orättvist behandlad i TR?
Citera
2022-11-20, 03:15
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En äldre invandrad lite sliten polsk grovarbetare som C ses nog inte med blida ögon av polisen och rättsväsendet, speciellt inte när man ska väga hans uppgifter mot den yngre snygga hustruns påståenden? C mot B, en lätt match med tanke på att hon var en ung och vacker kvinna.

Självklart ska inte C undgå straff för det han gjort ( vad det nu exakt är?) men det här fallet känns dubbelbottnat, jag tror inte att sanningen riktigt kommit fram än?

Tack men jag önskar att jag hade varit där.

Tids nog lär vi få reda på detta. Kanske kommer C att få upprättelse i hovrätten.

Jag kan bara instämma här, vila i frid. Men det hindrar inte att C kan ha blivit orättvist behandlad i TR?

Vad hindrar att alla dina teorier och hypoteser är fel?
Citera
2022-11-20, 04:59
Medlem
LeBronThurmans avatar
RAMMVOGEL ställer en fråga till Gräset:
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Vad talar för att någon enda utav de tjogvis upprepade hypoteserna i >1400 inlägg skulle ha någon som helst bäring, då de postats av en närmast robotstyrd individ med egenhändigt postade personliga åsikter, som jag har hänvisat till i detta inläggs spoiler om begreppet självoutning.

Vi kan snart (under dec.) se fram emot en rättfärdigt utfärdad dom av en HR, som likt övr. juridiska instanser i demokratin Sverige, agerar objektivt och transparent i alla sina processer.

Detta till skillnad emot vad vissa självömkande konspirationsteoretiker (som tidigare angett sig själva utsatta av psykfall) anser när dessa "stackars män" blir orättvist dömda för genomförda mord på sina "vidriga kvinnliga" partners.
Citera
2022-11-20, 08:18
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Men nu vet inte vi vad som hände innan inspelningen eller efter.

Inspelningen kan i teorin dessutom vara "arrangerad" av B.

Detta kan vara en indikation på att det hela var "riggat" I vanliga fall verkar ingen direkt ha behövt tjata i henne alkohol?

(FB) Beata Ratzman bortförd och mördad i Malmö 2021-09-24. GM dömd livstid och utvisning.

Hon vet ju om att inspelningen är på, hon spelar kanske teater där?

C blev alltså också misshandlad? Anser du att det var ok? Det är just det här jag försökt komma fram till hela tiden, parets dysfunktionella äktenskap var med stor sannolikhet fyllt av gräl och misshandel från båda parter. Vet du om C hade skador i ansiktet efter slaget?

Om du anser att det är ok att en kvinna slår en man i ansiktet efter att ha blivit provocerad så ska väl samma sak gälla vid det motsatta förhållandet?

Han hade väl inte så många tänder i munnen?

De verkar ju inte direkt ha haft tråkigt med varandra och bara tittat på Bingolotto under tystnad.

Gräl kan se ut på många olika sätt, folk säger saker och beter sig ofta dåligt. Misshandel och slag är självklart inte ok men du vill förstås bara skuldbelägga C i vanlig ordning för parets osämja?

Du älskar att slänga ur dig att jag hatar män men kan inte visa hur jag skulle ha gett dig den bilden. Det beror, som jag har förklarat för dig förut, på att mina inlägg här i perioder i stort är en respons på dina inlägg, som genomsyras av ett djupt kvinnohat. Du har ifrån dag ett sökt efter anledningar till varför kvinnan i det här fallet får skylla sig själv och gått bortom vägs ände för att bortförklara och förmildra vad mannen har gjort, samtidigt som du spyr galla över dina meningsmotståndare för att vi påpekar alla brister i din argumentation.

Det är ingen här, inte en enda, som säger att B aldrig gjort några fel. Av den bevisning som finns står sig dock hennes fel slätt mot dom fel C gjort. Att du sedan sitter och hittar på saker B kanske gjort för att förklara varför C gjort vad han bevisligen gjort, det är ju bara en återgång till mitt första stycke.

Trots att B inte ens finns i livet att ge sin version av händelserna ger FUP en tydlig bild av en rädd kvinna som försöker gå vidare med sitt liv från sin aggressive make och därför dödas av honom.

Du kan dra hypoteser, teknikaliteter och förmildrande omständigheter tills solen slocknar. C har erkänt att han strypt B när hon försökt gå iväg från honom och, månader senare, visat var han gömt hennes kropp. Det finns inga bevis för att någon annan varit inblandad alltså har han även i samband med detta skurit halsen av henne, och spritt ut hennes ägodelar för att försvåra utredningen.
Citera
2022-11-20, 14:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du älskar att slänga ur dig att jag hatar män men kan inte visa hur jag skulle ha gett dig den bilden.

Det är väldigt tydligt att dina inlägg genomsyras av ett förakt för män som C, Piotr, C:s kompisar osv. Varför skulle det vara annorlunda med helt andra män? Den stora slagpåsen är dock C som du gör allt för att utmåla som en genomond person, din agenda är väldigt tydlig här. Män är inte att lita på. Män är dåliga personer. Män som C är värdelösa.

Citat:
Det beror, som jag har förklarat för dig förut, på att mina inlägg här i perioder i stort är en respons på dina inlägg, som genomsyras av ett djupt kvinnohat.

Det var det dummaste jag läst på länge, bara för att jag inte tror på den schablonsmässiga bild som målats upp i tråden så använder du dig av det utslitna "kvinnohatarkortet"

Citat:
Du har ifrån dag ett sökt efter anledningar till varför kvinnan i det här fallet får skylla sig själv och gått bortom vägs ände för att bortförklara och förmildra vad mannen har gjort

Det är rätt uppenbart att både B och C var pådrivande. Mycket av det som har inträffat har dessutom skett av en anledning, du vill dock bara lägga skulden på C för all skit som inträffade i parets dysfunktionella äktenskap.

Citat:
Det är ingen här, inte en enda, som säger att B aldrig gjort några fel.

Nej det är sant, C blev ju också slagen i ansiktet.

Citat:
Av den bevisning som finns står sig dock hennes fel slätt mot dom fel C gjort.

C blev kanske provocerad av hennes beteende? Hon slog honom i ansiktet vid ett tidigare bråk, varför kan inte detta ha upprepats sista gången de träffades?

Citat:
Att du sedan sitter och hittar på saker B kanske gjort för att förklara varför C gjort vad han bevisligen gjort, det är ju bara en återgång till mitt första stycke.

Lägg av, jag har presenterat olika teorier och hypoteser om ett möjligt händelseförlopp. Du däremot har hittat på saker om C som tex att han är en våldtäktsman. Allt för att svartmåla honom så mycket det bara går.

Citat:
Trots att B inte ens finns i livet att ge sin version av händelserna ger FUP en tydlig bild av en rädd kvinna som försöker gå vidare med sitt liv från sin aggressive make och därför dödas av honom.

Om vi tittar lite närmare på den där inspelningen tex så är det rätt tydligt att det är ingen rädd kvinna det handlar om utan hon visar själv prov på aggression genom att slå honom i ansiktet.

Citat:
Du kan dra hypoteser, teknikaliteter och förmildrande omständigheter tills solen slocknar.

Tack men jag tänker fortsätta mitt engagemang här oavsett eftersom C inte verkar ha fått en rättvis prövning i TR. En äldre polsk grovarbetare har nog inte mycket att sätta emot när det väl gäller, man kan även tänka sig att han inte har talets gåva och kan uttrycka sig på rätt sätt och förmedla en mer rättvis bild av vad som faktiskt hände.

När det gäller helt andra fall så har en kvinnlig advokat nyligen yttrat att verbalt svaga män döms lättare. C kan vara en sådan person. C kan också ha känt sig väldigt pressad under den långa häktningen och polisens förhör.

Citat:
C har erkänt att han strypt B när hon försökt gå iväg från honom och, månader senare, visat var han gömt hennes kropp. Det finns inga bevis för att någon annan varit inblandad alltså har han även i samband med detta skurit halsen av henne, och spritt ut hennes ägodelar för att försvåra utredningen.

Det är där hypotesen om en oavsiktlig olycka kommer in i bilden, det går inte att utesluta att C kan ha blivit provocerad och slagsmål har då tyvärr uppstått men efter att kvinnan avlidit av misstag så drabbas C av panik och beter sig irrationellt och gör en massa ogenomtänkta saker.

Om du har problem med att andra skribenter diskuterar alternativa händelseförlopp i det aktuella fallet så är nog fb fel forum för dig.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-11-20 kl. 14:48.
Citera
2022-11-20, 22:58
Medlem
LeBronThurmans avatar
RAMMVOGEL ställer en obekväm fråga till Ogräset:
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Det klassiska gällande Fake-News hos konspirationsteoretiker (KonspiTeo) är att dra lögner genom att manipulera statistik för att stödja egna teorier.

Ogräset har fyllt tråden med uppgifter som bl.a. att kvinnor och män statistiskt är lika goda kålsupare när det gäller våldsproblematik m.m.
Att över 90% av det grova (ofta dödliga) våldet utövas av män, som trådens mördare Crazy, är något som tillbakavisas av Ogräset.

Trådens vidriga brott utfört av Crazy, ska inte gömmas undan i falsk retorik byggd på lögnaktiga tolkningar utav upprättad statistik.
Beata, hennes barn samt övr. anhöriga och vänner är givetvis värda mer än så.
Citera
2022-11-23, 20:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det är väldigt tydligt att dina inlägg genomsyras av ett förakt för män som C, Piotr, C:s kompisar osv. Varför skulle det vara annorlunda med helt andra män? Den stora slagpåsen är dock C som du gör allt för att utmåla som en genomond person, din agenda är väldigt tydlig här. Män är inte att lita på. Män är dåliga personer. Män som C är värdelösa.
Det var det dummaste jag läst på länge, bara för att jag inte tror på den schablonsmässiga bild som målats upp i tråden så använder du dig av det utslitna "kvinnohatarkortet"
Det är rätt uppenbart att både B och C var pådrivande. Mycket av det som har inträffat har dessutom skett av en anledning, du vill dock bara lägga skulden på C för all skit som inträffade i parets dysfunktionella äktenskap.
Nej det är sant, C blev ju också slagen i ansiktet.
C blev kanske provocerad av hennes beteende? Hon slog honom i ansiktet vid ett tidigare bråk, varför kan inte detta ha upprepats sista gången de träffades?
Lägg av, jag har presenterat olika teorier och hypoteser om ett möjligt händelseförlopp. Du däremot har hittat på saker om C som tex att han är en våldtäktsman. Allt för att svartmåla honom så mycket det bara går.
Om vi tittar lite närmare på den där inspelningen tex så är det rätt tydligt att det är ingen rädd kvinna det handlar om utan hon visar själv prov på aggression genom att slå honom i ansiktet.
Tack men jag tänker fortsätta mitt engagemang här oavsett eftersom C inte verkar ha fått en rättvis prövning i TR. En äldre polsk grovarbetare har nog inte mycket att sätta emot när det väl gäller, man kan även tänka sig att han inte har talets gåva och kan uttrycka sig på rätt sätt och förmedla en mer rättvis bild av vad som faktiskt hände.
När det gäller helt andra fall så har en kvinnlig advokat nyligen yttrat att verbalt svaga män döms lättare. C kan vara en sådan person. C kan också ha känt sig väldigt pressad under den långa häktningen och polisens förhör.
Det är där hypotesen om en oavsiktlig olycka kommer in i bilden, det går inte att utesluta att C kan ha blivit provocerad och slagsmål har då tyvärr uppstått men efter att kvinnan avlidit av misstag så drabbas C av panik och beter sig irrationellt och gör en massa ogenomtänkta saker.
Om du har problem med att andra skribenter diskuterar alternativa händelseförlopp i det aktuella fallet så är nog fb fel forum för dig.
Hur går det i HR-förhandlingarna? Har C plockat fram ett ess ur rockärmen?
Citera
2022-11-24, 13:58
Medlem
Är det någon som vet vilket datum Hovrätter behandlar detta ärendet. Tyckte jag minns något om november.
Citera
2022-11-24, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Är det någon som vet vilket datum Hovrätter behandlar detta ärendet. Tyckte jag minns något om november.
2022-12-01 är sista dagen av huvudförhandlingarna i HR.
Citera
2022-11-25, 01:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
2022-12-01 är sista dagen av huvudförhandlingarna i HR.

Intressant! Vad tror du om chanserna att C får upprättelse i HR genom att morddomen ändras till dråp och vållande till annans död? Det finns ju inte på kartan att han döms för barnfridsbrott eftersom det inte har gått att fastställa hur, var och när C:s hustru gick ur tiden?

EDIT

Domen om utvisning borde också ändras till C:s fördel, det låter helt orimligt att en man ska skiljas från umgänge med sin son bara för att han (i teorin) kan ha blivit provocerad av sin hustrus ogenomtänkta beteende?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-11-25 kl. 02:07.
Citera
2022-11-25, 02:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Intressant! Vad tror du om chanserna att C får upprättelse i HR genom att morddomen ändras till dråp och vållande till annans död? Det finns ju inte på kartan att han döms för barnfridsbrott eftersom det inte har gått att fastställa hur, var och när C:s hustru gick ur tiden?

EDIT

Domen om utvisning borde också ändras till C:s fördel, det låter helt orimligt att en man ska skiljas från umgänge med sin son bara för att han (i teorin) kan ha blivit provocerad av sin hustrus ogenomtänkta beteende?
Har du följt förhandlingarna så att du kan referera? Eller i a f ge oss en korr resumé?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in