2021-09-25, 18:22
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/barn-fick-vagg-over-sig-ford-till-sjukhus/

"En tvåårig flicka fick en tegelvägg över sig i Karlshamns kommun.

Barnet fördes omedelbart till till centralsjukhuset i Kristianstad för vård.

Från sjukvårdens sida meddelades senare att barnet fått livshotande skador."

"Polis och räddningstjänst larmades strax efter klockan 11 på lördagen till en mindre ort i Karlshamns kommun.

Någon form av tegelvägg hade då rasat över ett litet barn. Det har skett i anslutning till ett renoveringsarbete i bostaden, enligt polisen.

– De uppgifterna jag har är att det är någon form av vägg, en tegelvägg, som rasat över det här barnet. Anhöriga är på plats, säger polisens presstalesperson Evelina Olsson.

Barnet fördes i ambulans till centralsjukhuset i Kristianstad. Polisen ville senare inte gå in på några detaljer kring olyckan. Ärendet hanterades initialt som ett olycksfall."

Hur lyckas man som förälder med detta konststycke?
Citera
2021-09-25, 18:27
Medlem
Baileys7s avatar
Vilken mardröm..
Citera
2021-09-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baileys7
Vilken mardröm

Ja. Lillflickan klarar nog inte livhanken. En jävla tegelvägg liksom. Men hur kan man tillåta en sån dödsfälla i ens barns närhet undrar man. Glömde de cement eller?
Citera
2021-09-25, 18:32
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Ja. Lillflickan klarar nog inte livhanken. En jävla tegelvägg liksom. Men hur kan man tillåta en sån dödsfälla i ens barns närhet undrar man. Glömde de cement eller?
De glömde i alla fall barnet...
Citera
2021-09-25, 18:34
Medlem
Baileys7s avatar
Citat:

Jag vet inte.. jag har aldrig fattat mig på folk som bara låter sina barn "dra runt som dom vill". Annars är man överbeskyddande heter det.

Men ibland behöver man vara det. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha en liten i ett hus som renoveras på det sättet.

Dom kanske har svartarbetare som inte vet vad dom håller på med eftersom väggen rasade? Låter ju inte som nån som vet vad den gör.
Citera
2021-09-25, 19:05
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baileys7
Dom kanske har svartarbetare som inte vet vad dom håller på med eftersom väggen rasade? Låter ju inte som nån som vet vad den gör.

Eller så utförde föräldrarna renoveringsarbetet själva. Finns gott om folk som inte anlitar yrkesfolk i tron att det är enkelt.

Gissar att det är en olycka som skett och är absolut inte säker på att föräldrarna varit oaksamma.
Citera
2021-09-25, 19:51
Moderator
Chantres avatar
Citat:
2021-09-25 12:18
Centralsjukhuset Kristianstad: Ospecificerat, Svängsta , flicka, 2 år, livshotande skador
https://www.skane.se/organisation-politik/om-region-skane/Press/?id=78
Citera
2021-09-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna

Gissar att det är en olycka som skett och är absolut inte säker på att föräldrarna varit oaksamma.
Den som byggde väggen är ansvarig. Även om hon dragit ner väggen själv.
Citera
2021-09-25, 20:06
Medlem
Carnills avatar
Fy så hemskt. Vilken mardröm. Men var inte så snabba på att döma. Har man haft en två-åring så vet man hur jäkla snabba dom kan vara att slita sig ifrån en etc. Det var självklart en tragisk olyckshändelse.
Citera
2021-09-25, 20:07
Medlem
Citat:
Den som byggde väggen är ansvarig. Även om hon dragit ner väggen själv.

Nu kan ju väggen vara 100 år gammal och fallit av kasst underhåll, knappast murarens fel då.
Citera
2021-09-25, 20:09
Medlem
Farbaute666s avatar
Klart som f-n att föräldrarna har varit oaktsamma, som hade barnet i närheten av väggen. Det enda som kan minska deras skuld är om det skulle ha varit extremt osannolikt att något skulle kunna hända, vid renoveringsplatsen.
Citera
2021-09-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Nu kan ju väggen vara 100 år gammal
Tveksamt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera