2021-09-24, 04:39
  #1
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28P2pv/inkraktare-tittade-pa-sara-18-nar-hon-sov--filmad

Sara, 18, var osäker på om mannen hon såg i sitt sovrum var verklig eller en del av en läskig dröm.

Hon tittade igenom husets övervakningskamera på morgonen.

Och där var han.

Det fanns inte heller något synligt tecken på ett inbrott. Han verkar ha tagit sig in genom ytterdörren som har kodlås, men utan att ha forcerat den.

I 2 h var tjyven där inne medans familjen sov..

Märkligt beteende av en inbrottstjuv. Han kanske var pervers?
Citera
2021-09-24, 04:41
  #2
Medlem
Ett spöke antagligen.
Citera
2021-09-24, 04:47
  #3
Bannlyst
Riktig läskig jävel en ny "södermannen"
Jag är inte speciellt harig eller rädd av mig men tänk fan att vakna och så står det en karljävel och stirrar på dig, och när man som hon säger inte riktigt vet om det är en dröm eller inte.

Well attack är bästa försvar och jag vaknar ibland att jag lägger iväg en hård spark eller ett hårt slag på någon som är dum i en dröm, sparkade av en tå en gång.

Vore jag hon så skulle jag sätta notiser på dom där kamerorna hon har alternativt installera larm.
Citera
2021-09-24, 05:00
  #4
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Att ingen knäppt den jöken är helt orimligt.

Riktigt vidrig jävel!

Ontopic: Kollade filmen igen, han står å pillar sig i käften igenom maskeringen jävla vidrig jävel den där fan är sjuk i huvudet.
Inga handskar heller så polisen borde ju varit där och kollat avtryck och ev dna tycker man.
Citera
2021-09-24, 05:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Riktigt vidrig jävel!

Ontopic: Kollade filmen igen, han står å pillar sig i käften igenom maskeringen jävla vidrig jävel den där fan är sjuk i huvudet.
Inga handskar heller så polisen borde ju varit där och kollat avtryck och ev dna tycker man.

Man hade ju sanerat hela huset 🤢 Säkert aids och allt möjligt på fingrarna.
Citera
2021-09-24, 05:19
  #6
Medlem
Dags att byta lås kanske?
Har snubben stått o prövat olika kombinationer?

Slog hon larm när hon såg snubben eller somnade hon om?
Man kan ju bara gissa vad han gjorde i två hela timmar inne i huset.

Köp en vakthund.
Citera
2021-09-24, 05:30
  #7
Medlem
MissDecibellas avatar
Alltså detta är en av mina absolut värsta mardrömmar, fy fan att ligga i sängen, vakna till och inse att någon står och stirrar på dig..!!

Denna snubben ser dessutom ut som en jävla demon i ansiktet på bilden från Aftonbladet, mes långa smala fingrar etc.

Har ju hört historier på Creepypodden om just såna här ”fenomen”, dvs folk som smyger sig in i folks hus på nätterna och jag fylls med likadant obehag varje gång!

Sara (tjejen i artikeln) måste ju vara scarred for life?!
En jävla tur att han åtminstone fastnade på film så hon blev trodd (varför fanns det eg en kamera placerad just vid hennes dörr?), måste varit inget annat än en renodlad mardröm att sitta och kolla igenom övervakningsfilmen.

Speciellt detta stycket ur artikeln gjorde att jag fick gåshud över hela kroppen ”.. – Jag såg att det var en lång och smal person i dörröppningen som kikade in. Hon berättar att mannen förstod att han var upptäckt när hon vände sig mot dörren. Inkräktaren sköt till dörren och smög iväg. Hans fotsteg hördes sedan i trappan..”

FY F•N VAD OBEHAGLIGT!!

Att ligga i sin säng, inte riktigt ha koll på om man drömmer eller är vaken, och se dörren stängas igen och därefter höra fotsteg avlägsna sig!!

Jag inser redan nu att det kommer bli ett par jobbiga kvällar framöver när det är dags att vika in hovarna för dagen, ska ev försöka övertala mannen att vi flyttar från markboendet till en lgh på minst 12:våningen osv.
Citera
2021-09-24, 05:34
  #8
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Man hade ju sanerat hela huset 🤢 Säkert aids och allt möjligt på fingrarna.


Haha! Mhm, självklart hade ”aids på fingrarna” varit den första tanken som poppat upp i huvudet efter att ha blivit utsatt för något sånt här

”-Britta! Hämtar du skurtrasan är du snäll? Vi måste få bort den nattliga inkräktarens aidsiga fingeravtryck från trappen, vi vill ju inte att barna drar på sig det..!!”
Citera
2021-09-24, 06:21
  #9
Medlem
Övervakningskamera inne i huset.
Det låter väldigt märkligt tycker jag.
Citera
2021-09-24, 06:28
  #10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Övervakningskamera inne i huset.
Det låter väldigt märkligt tycker jag.

Det tycker du, det är väldigt vanligt har flera stycken själv dom flesta i min bekantskapskrets och tror i alla i min familj har det.
Frågan är varför kameran satt precis där, om dom nu bara hade en den var märkligt placerad isf.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Alltså detta är en av mina absolut värsta mardrömmar, fy fan att ligga i sängen, vakna till och inse att någon står och stirrar på dig..!!


Du ska kolla på den här Södermannen på TV4 Play , eller så ska du inte det.
__________________
Senast redigerad av Bomber-O-Granater 2021-09-24 kl. 06:30.
Citera
2021-09-24, 06:35
  #11
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Det känns mest sannolikt att snubben har tagit sig in på dagen när dörren varit öppen, och sedan legat och tryckt någonstans tills tjejen somnat.
Citera
2021-09-24, 06:41
  #12
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Det tycker du, det är väldigt vanligt har flera stycken själv dom flesta i min bekantskapskrets och tror i alla i min familj har det.
Frågan är varför kameran satt precis där, om dom nu bara hade en den var märkligt placerad isf.


Ja det undrade jag som sagt också över i mitt tidigare inlägg?
För läser man reportaget låter det som om det var husets ända kamera, och då placerad precis utanför dotterns sovrumsdörr?


Du ska kolla på den här Södermannen på TV4 Play , eller så ska du inte det.


Jag har sett den serien, sjukt obehaglig!!
Dock tycker jag att det på nåt vis är värre (menar absolut inte att förminska tjejerna som blev utsatta eller deras lidande!) med dom inkräktare som inte gör något, som bara gör det för ”tittandets skull”.
För dom märks ju inte, man har kanske ingen aning om att någon är/varit inne i ens bostad och illvilligt studerat en..






Edit; Så tokigt mitt svar blev nu i citeringen såg jag, den första litern av morgonkaffet är inte riktigt nere än väljer jag att skylla på 😯🥱..
__________________
Senast redigerad av MissDecibella 2021-09-24 kl. 06:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in