• 6
  • 7
2021-09-23, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabbi
Verkar vara lite 50/50, 50 är för och 50 emot, lutar åt att jag kommer skaffa barn med honom. Vill inte leva ensam resten av livet.
Det där har man hört av många med barn. Sen sitter de där ensamma i alla fall. Som majoriteten gör vare sig man har eller inte har barn.

Är mannen i fråga förälskad i dig?
Citera
2021-09-23, 12:30
Medlem
djvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Helvete tänker kvinnor verkligen så här?

Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jag vet inte, är det vanligt att man tänker så som kvinna? Någon kvinna med input här hade varit oerhört intressant.

Neeeeeeeeeej #inteallakvinnor

Fast; det är säkert mer eller mindre vanligt i den breda massan som är robotar som gör som alla andra därför att det är så man gör, man skaffar 1.7 barn, villa, volvo, vovve, inte nödvändigtvis i den ordningen.
Inga andra ambitioner med livet.
Måste. Föröka. Mig.

Rent krasst så är väl iofs det - att föra sina gener vidare - "meningen med livet", så vem är jag att döma.
Citera
2021-09-23, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Du har ju haft hela livet på dig. Har du aldrig lyckats träffa en attraktiv och bra man?

Antar att du är 30 plus

Jag hade ett långt förhållande, men där var jag inte heller attraherad till en början lr kär, men han var en bra kille och vi fortsatte ses som vänner typ, sen blev jag kär efter några månader, sen tog tyvärr förhållandet slut då jag slutade vara kär i honom. Annars har jag inte träffat så många killar som är bra och som jag kunnat bli kär i
Citera
2021-09-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Det där har man hört av många med barn. Sen sitter de där ensamma i alla fall. Som majoriteten gör vare sig man har eller inte har barn.

Är mannen i fråga förälskad i dig?

Han har starka känslor för mig säger han, om han är förälskad vet jag inte
Citera
2021-09-23, 16:49
Medlem
Citat:
Han har barn sen innan och är en grym pappa, därav bra pappamaterial
Citat:
Vill inte leva ensam resten av livet.
Varför tog det slut med hans ex? Detsamma kanske drabbar er. Är projektet meningslöst då?

Hur bråttom är det att skaffa ett barn? Helst inom tre år? Direkt? Det kanske går att träffa alternativ om det finns lite tid? Träffa dem; inte knulla runt.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-09-23 kl. 16:57.
Citera
2021-09-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djv
Neeeeeeeeeej #inteallakvinnor

Fast; det är säkert mer eller mindre vanligt i den breda massan som är robotar som gör som alla andra därför att det är så man gör, man skaffar 1.7 barn, villa, volvo, vovve, inte nödvändigtvis i den ordningen.
Inga andra ambitioner med livet.
Måste. Föröka. Mig.

Rent krasst så är väl iofs det - att föra sina gener vidare - "meningen med livet", så vem är jag att döma.
Alternativen är ganska patetiska. Beskriv gärna ett bättre alternativ.
Citera
2021-09-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Varför tog det slut med hans ex? Detsamma kanske drabbar er. Är projektet meningslöst då?

Hur bråttom är det att skaffa ett barn? Helst inom tre år? Direkt? Det kanske går att träffa alternativ om det finns lite tid? Träffa dem; inte knulla runt.

Ja helst barn inom 3 år typ.
Citera
2021-09-23, 19:30
Medlem
Citat:
Verkar vara lite 50/50, 50 är för och 50 emot, lutar åt att jag kommer skaffa barn med honom. Vill inte leva ensam resten av livet.

Det där är ju ett svinbra argument. Glöm inte att berätta det för ditt barn sen bara. Att dennes existens helt och hållet beror på att du inte vill vara själv. Ungefär som att skaffa en hund.

Det är tamefan bara kvinnor som kan resonera som du gör.
Citera
2021-09-23, 19:42
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Jag har dejtat i ca 4-5 år nu, hittat två män jag blivit kär i, ingen av dem visade sig vara något pappamaterial. Nu har jag träffat en kille som är pappamaterial, men jag är inte kär. Ok att skaffa barn med honom ändå? Hur hade ni gjort?

Barnet kommer garanterat glädje av en snubbe som är "pappamaterial". Barnet kommer inte bry sig om vem mamma är kär i. Så kör på

Brasklapp:
Fråga dig VARFÖR du inte är kär. Kanske är det någon brist hos mannen i fråga som du kanske inte riktigt kunnat sätta ord på, och där kan det finnas en röd flagga där.
Citera
2021-09-24, 12:44
Medlem
Citat:
Ja helst barn inom 3 år typ.
Hur mycket pappamaterial du fått tag i hittills per år?

Vid färre än en potentiell pappa var tredje år så är ju det här din sista chans.

Har du haft ett större utbud än så hittills (+lite säkerhetsmarginal för att du var yngre då) så finns det fortfarande hopp.
Citera
2021-10-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Hur mycket pappamaterial du fått tag i hittills per år?

Vid färre än en potentiell pappa var tredje år så är ju det här din sista chans.

Har du haft ett större utbud än så hittills (+lite säkerhetsmarginal för att du var yngre då) så finns det fortfarande hopp.

Fortsätter träffa den här killen, hoppas ju såklart på att bli kär
Citera
2021-10-10, 17:17
Medlem
Citat:
Jag har dejtat i ca 4-5 år nu, hittat två män jag blivit kär i, ingen av dem visade sig vara något pappamaterial. Nu har jag träffat en kille som är pappamaterial, men jag är inte kär. Ok att skaffa barn med honom ändå? Hur hade ni gjort?

Jag skulle inte göra det om det vore någon jag inte kände något för.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in