2021-09-22, 17:13
Medlem
jugbandbluess avatar
Lidls grana padano r vldigt prisvrd. betydligt billigare n konkurrenternas
Citera
2021-09-22, 18:52
Medlem
rovmuns avatar
Hur kper du in osten och vad har du fr kilopris?

Kper sm burar blir det oftast mycket dyrare n om du kper en strre mngd. Kolla p Ica Maxi, Willys efter erbjudande och kolla kilopriset.ibland ven grossister som Martin och servera kan ha bra pris.

Men d fr du skert kpa 1 kg eller s

Sedan skr du upp den i smbitar och fryser in resten och tar fram vid behov.
Citera
2021-09-22, 19:27
Medlem
crusades avatar
Hller med andra hr, Grana Padano funkar utmrkt.
Kr sm bitar s att du slipper kasta pga mgelbildning.
Citera
2021-09-22, 19:37
Medlem
Reidjis avatar
Jag hade turen att Hemkp hade en typ av permesanost p pse fr 5:- st (utgende datum) tror jag kpte 20 st och frs in . Men fr TS, kolla efter extrapriser. Billiga skiten p gula psar som kostar 11-13:- psen smakar mer vax n ost. Ngon nmnde Lidl, dr finns det en (bl?) pse som r hyfsat prisvrd och r riktigt god permesan.

Annars leta efter extrapriser online. Ngot substitut kan jag inte ge mer n att leta extrapriser eller klipp.
Citera
2021-09-22, 20:00
Medlem
Pebbiss avatar
Grana Padano gr att kpa p typ Liedl. Billigare att kpa en stor bit. Gr utmrkt att riva, lgga i portionspsar (fryspsar) och slnga i frysen.
Citera
2021-09-22, 20:37
Medlem
Lt mig klargra.

Parmesan (Parmigiano Reggiano) r oersttlig. Det r en underbar skapelse som inte kan ersttas av ngon annan ost. Definitivt inte danska ostar som ngon tipsade om i trden. Malda cashewntter...

Du fr helt enkelt avst ngot annat fr att ha rd att fortstta kpa parmesan. Det lyfter din tillvaro och ditt humr. En billig pasta med tomatss blir pltsligt en kulinarisk hjdare med riven parmesan p.
Citera
2021-09-22, 20:46
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airikur
lskar parmesanost men d min ekonomi inte riktigt hller d man r sjukskriven. Finns det ngon ost som liknar parmesan i smak men billig?

Lnglagrade Prst-och Sveciaostar

Mozarella ? r jttebillig, men bst p pizza. Gr knappt att riva den om du tnkt det.

VSTERBOTTENOST , enligt mig det bsta. Den har ett klart lyft i sltan och aromen. Om den r s mycket billigare n en billig pse grana padano, tvivlar jag dock p. Men det r lagrade ostar du ska ha
Citera
2021-09-22, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Lt mig klargra.

Parmesan (Parmigiano Reggiano) r oersttlig. Det r en underbar skapelse som inte kan ersttas av ngon annan ost. Definitivt inte danska ostar som ngon tipsade om i trden. Malda cashewntter...

Du fr helt enkelt avst ngot annat fr att ha rd att fortstta kpa parmesan. Det lyfter din tillvaro och ditt humr. En billig pasta med tomatss blir pltsligt en kulinarisk hjdare med riven parmesan p.
Jaha, du gr billig spagettiss men har rd med dyr parmesan till ssen .
Bullshit, parmesan r verskattad. Som s mnga mrkesvaror lever de p sitt namn.
Samma sak med svenska vsterbottensost, verpris finns liknade varor p marknaden som r likvrdiga men till halva priset.
Samma sak med Arlas ostar, verpris, den lever p sitt rykte nr inga andra liknande ostar fanns.
Av de vanliga ostar, greve, prst s r Sknemejeriets ostar verlgsna och betydligt billigare n hypade Arlas som smakar gummi.
Bara min sikt, dyra vsterbottensost erstts med frdel med Norrlandsost, samma sak fast hlften av priset.
Citera
2021-09-22, 21:30
Medlem
badsaltads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Flnsost.
Vilken lustigkurre! Dr satt den!

OT: Som folk i trden tidigare har nmt s funkar grana padano utmrkt som substitut. Bra mycket billigare ocks.
Citera
2021-09-22, 21:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airikur
lskar parmesanost men d min ekonomi inte riktigt hller d man r sjukskriven. Finns det ngon ost som liknar parmesan i smak men billig?

Gr egen. Kolla p Youtube hur man gr.
Citera
2021-09-22, 21:39
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Gr egen. Kolla p Youtube hur man gr.

Och vnta i 24mn p att den ska bli klar?
Citera
2021-09-22, 21:39
Medlem
BadPostures avatar
ICAs egna gouda-ost. Typ 18 mnaders ren, fyllig umami. Brukar kosta 170kr/kg, men det r inte alla butiker som sljer den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in