Citat:
Ursprungligen postat av
Paranoid-Android
Hej Har inte diagnostiserats ännu: 2 senaste neurologiska undersökningar, de var bra, men har så många symtom som domningar och stickande känsla i ben och fötter (vänster) muskelryckningar om dagen i hela kroppen men mycket mer speciellt på natten också ( hypnic jerk) också när jag ska sova problem med korttidsminne på sistone har jag svårt att komma ihåg hur man stavar ord och när jag pratar med människor har jag svårt att hitta det ord jag letar efter. När jag går känner jag att jag inte kan går rakt som jag är full fast jag inte druckit alkohol. Senaste månaden har jag haft stunder när jag varit ute på korta promenad att jag inte kan ta ett steg till för benen dör som den värsta mjölksyran har väntat några minuter och kunnat gå efter det.
Vad är detta? 🙁 Verkligen orolig Har en MR om en vecka tror det är en MS eller någon form av neuropati
Det skulle kunna vara MS. Men det är ju ingen ide att vi sitter här och gissar eftersom du har en MR om redan en vecka ! De kommer nog göra ett ryggmärgsprov också och då vet de till 100%.
Jag har arbetat med mycket MS-patienter och i dag finns det faktiskt BRA bromsmediciner, och så många olika bromsmediciner att de flesta patienter hittar en medicin som helt stannar upp deras sjukdom.
Så var inte orolig, även OM det skulle vara MS så finns i dag bra behandlingar, och om, mot alla odds, just du inte skulle hitta någon medicin så gör vi regelbundet stamcellstransplantationer som behandling mot MS. Dessutom ligger mycket nya mediciner i pipeline.
Så nu för tiden lever de flesta nyinsjuknade normala liv och de flesta jobbar heltid. Så var det inte för 20-30 år sedan.
EDIT: stavfel