• 3
  • 4
2021-09-30, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLaZ9nenqdTSqp1sSu
Det pratas mycket om att män är simpar i relationer, dvs de som fjäskar, gör sig till och sätter kvinnan på piedestal.

Vad är raka motsatsen till en simp, motsatsen till att vara simpig? Hur är man då?

En man som inte lever för att betjäna kvinnor, eller kvinnans samhälle. Är motsatsen till en simp.

Alfa hanen lever för fitta och att bli klappad på huvudet av kvinnor, som skulle byta ut honom på tre sekunder om en bättre man dök upp. En sorglig patetisk man, alfa hanen, som är en fiende till alla andra män.

Dessa män som är motsats till simp kallas MGTOW. Bara googla och läsa på för de män som är less på att vara slavar för fitta, och för samhället som utnyttjar män.
Senast redigerad av MisterMagooo 2021-09-30 kl. 12:35.
Citera
2021-10-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Jag tror du förväxlar självsäker med arrogant här. Var skrev jag att kvinnor inte gillar självsäkra män? Det är ett mycket korkat påstående som ingen människa skulle säga.

Nice guys är inte egentligen nice utan de flyr undan ansvar och så blir de bittra.

Jag hatar så kallade "nice guys" långt mer än the assholes. Man vet i alla fall var man har the assholes.

"Nice guys" är de mest manipulativa kräldjuren på denna planet.

JP (Jordan apeterson har massor med videor på Youtube om dessa nice guys).

Min ex-fästman var en "nice guy", men han fejkade självkänsla rätt bra till en början såpass att han fick mig på kroken. Trodde att han var en balanserad individ men icke. Jag hade fel i mitt omdöme. Jag började hata hans fakebeteenden och simperier efter ett tag och det var då jag flyttade.

Tror han behöver 10 år till för att mogna om han kan klara av att klippa navelsträngen med mamma.

Du skrev såhär: ”En normal kvinna gillar inte en arrogant man, det är ett helvete att vara gift med en sådan. Du tycks inte se skillnad på självförtroende och arrogans.”

Arrogant är självsäkerhet.

https://letmegooglethat.com/?q=arrogant+synonym

Vad har du för svar på det? Lär dig ordens innebörd innan du uttalar dig.

Ytterligare ett fel, du har helt fel om nice guys också.
Nice guys är rädd att förlora kvinnor så han är extra trevlig och hoppas på viset att kvinnor ska gilla honom.

Jag tror inte JP är ingen alpha male med kvinnor han är gift sedan 30 år + och har barn. Han säkert ingen simp of the year heller.

Summa sumarum. Lyssna aldrig på vad kvinnor säger, titta på vad dom gör.
Senast redigerad av Arkina 2021-10-01 kl. 00:32.
Citera
2021-10-01, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkina
Du skrev såhär: ”En normal kvinna gillar inte en arrogant man, det är ett helvete att vara gift med en sådan. Du tycks inte se skillnad på självförtroende och arrogans.”

Arrogant är självsäkerhet.

Vad har du för svar på det? Lär dig ordens innebörd innan du uttalar dig.

Ytterligare ett fel, du har helt fel om nice guys också.
Nice guys är rädd att förlora kvinnor så han är extra trevlig och hoppas på viset att kvinnor ska gilla honom.

Jag tror inte JP är ingen alpha male med kvinnor han är gift sedan 30 år + och har barn. Han säkert ingen simp of the year heller.

Summa sumarum. Lyssna aldrig på vad kvinnor säger, titta på vad dom gör.

Det är ju DU som skriver att arrogans är självsäkerhet. JAG har ALDRIG sagt det, utan du vrider på det jag säger och lägger in din egna felaktiga tolkning i mina påståenden.

Varför skulle självförtroende kunna likställas med arrogans? Hur har du fått för dig det? Du har för snäv syn på saker och för kort livserfarenhet för att veta verkar det som.

Jag har inte fel om nice guys, jag har rätt om dem. Vad har du för verklig relationserfarenhet för att backa upp det du säger?

Ja de är rädda att förlora kvinnorna men istället för att möta rädslan i sig och tänka "hon får ta mig som jag är" AGERAR de ut rädslan och börjar fejka, trycka undan sig själv, manipulera och simpa för henne och sånt känner kvinnor av intuitivt.
Senast redigerad av --cory 2021-10-01 kl. 09:45.
Citera
2021-10-01, 19:54
Medlem
Citat:
Det är ju DU som skriver att arrogans är självsäkerhet. JAG har ALDRIG sagt det, utan du vrider på det jag säger och lägger in din egna felaktiga tolkning i mina påståenden.

Varför skulle självförtroende kunna likställas med arrogans? Hur har du fått för dig det? Du har för snäv syn på saker och för kort livserfarenhet för att veta verkar det som.

Jag har inte fel om nice guys, jag har rätt om dem. Vad har du för verklig relationserfarenhet för att backa upp det du säger?

Ja de är rädda att förlora kvinnorna men istället för att möta rädslan i sig och tänka "hon får ta mig som jag är" AGERAR de ut rädslan och börjar fejka, trycka undan sig själv, manipulera och simpa för henne och sånt känner kvinnor av intuitivt.

Jag skrev att män med arrogans klarar kvinnors shittest för att dom är självsäkra på hur spelet fungerar. Då skriver du att kvinnor inte gillar män som är arroganta. Vilket är det dummaste jag har hört i hela mitt liv. Det är som att jag ska säga att jorden är platt.

Det är du som blandar ihop självförtroende med arrogans. Lär dig ordens innebörd innan du uttalar dig!

Du har helt fel om nice guys, det är fakta. Eller så har du bristande erfarenhet av relationer och förhållanden. Jag är man så jag vet vad jag snackar om, tillskillnad från dig som är av det motsatta könet.

Som sagt killar och män där ute, det hon skriver är ingenting att lära sig av, det hon föröker göra är att manipulera er! Gå ut och skaffa er erfarenhet från kvinnor så får ni se hur dom fungerar.

Det är så tjejer och kvinnor fungerar naturliga manipulerare.
Senast redigerad av Arkina 2021-10-01 kl. 20:20.
Citera
2021-10-03, 04:29
Medlem
Citat:
Jag tror du förväxlar självsäker med arrogant här. Var skrev jag att kvinnor inte gillar självsäkra män? Det är ett mycket korkat påstående som ingen människa skulle säga.

Nice guys är inte egentligen nice utan de flyr undan ansvar och så blir de bittra.

Jag hatar så kallade "nice guys" långt mer än the assholes. Man vet i alla fall var man har the assholes.

"Nice guys" är de mest manipulativa kräldjuren på denna planet.

JP (Jordan apeterson har massor med videor på Youtube om dessa nice guys).

Min ex-fästman var en "nice guy", men han fejkade självkänsla rätt bra till en början såpass att han fick mig på kroken. Trodde att han var en balanserad individ men icke. Jag hade fel i mitt omdöme. Jag började hata hans fakebeteenden och simperier efter ett tag och det var då jag flyttade.

Tror han behöver 10 år till för att mogna om han kan klara av att klippa navelsträngen med mamma.

Finns en hel subrredit om sk "nice guys". De är sååå trevliga och simpiga, när de sedan får ett nej så, ja otrevliga är en kraftig underdrift. Män som inte kan handla att bli bortvalda är de dömda för, det händer fan alla.

Själv är jag mer, snäll men viljestark. Men om den egenskapen någon lyfter fram vore 'Nice" snäll eller trevlig som mjn positiva sida, det minsta man bör begära av människor så hade jag inte gillat det.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in