2021-09-21, 05:13
Medlem
cyber_zekes avatar
Våldtäkt, förintelse, skända kroppen…
Man har svårt att tro att det skall diskuteras en sketen chokladbit här 😂
Citera
2021-09-21, 05:36
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Jag har inte köpt aladdin sedan de tog bort trillingnöt och körsbär i likör, det var det största sveket mot mig.

Jag undrar uppriktigt VARFÖR de förändrar en produkt som säljer bra och har tradition, är det någon jävla bög-woke-streber som slickar anus på någon chef genom att sänka tillverkningskostnaden med 2 öre per ask kanske ?

De måste ju ha någon orsak till att förstöra ett tidigare vinnande koncept ?
Citera
2021-09-21, 07:00
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Fakta som lärs ut på södertörns folkhögskola med en massa annat nymodigt trams. Jordnötter är salta, choklad är sött. Slår vad att ni fjollor har soja och frukt i maten också.
Fast mörk salt choklad fungerar faktiskt mkt bra. Det har absolut inget med Södertörn att göra.
Citera
2021-09-21, 07:19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det tråkiga är att Aladdinasken kommer att säljas lika bra som förr.

Det är samma människor som körde Opel rekord, man vet att det är skräp, men man vet vad man får.

Ofta är Aladdin en present greppad i farten för att inte komma tomhänt.
Citera
2021-09-21, 07:35
Medlem
Hackenbush55s avatar
Har inte köpt en alladinask på många år och kommer aldrig att köpa en sådan igen.
Köper hellre Antonberg-ask, mycket godare choklad.
Citera
2021-09-21, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
https://www.aftonbladet.se/matdryck/...-favoritpralin

Denna gång byts "mjuk toffee" (vilken i helvete är det?) ut mot "saltkaramell". Förstås inte i nivå med trillingnöts-förintelsen men många kommer ändå placera blommor i vägkanten. Den ensamma vita pralinen kvarstår än så länge så asken ser åtminstone lika tryggt rasistisk ut som den brukar när man öppnar även om den smakar lite annorlunda.
Aladdin, liksom all annan choklad från Marabou, är ätbar, men inte mer. Fattar inte hur folk kan betala detta horribla överpris för några mediokra bitar budgetchoklad men tror det är en lyxvara.
Citera
2021-09-21, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Fakta som lärs ut på södertörns folkhögskola med en massa annat nymodigt trams. Jordnötter är salta, choklad är sött. Slår vad att ni fjollor har soja och frukt i maten också.
Ett stänk soja i en het wok kan vara rätt. Det är inte fjolligt att kombinera smaker. Det mesta i världen är sammansatt. Det måste inte vara lyckat, men kan vara det. 1+1=3.
Citera
2021-09-21, 08:03
Medlem
Saltkaramell låter verkligen som hål i huvet. Så då ska man sitta där och smaska i sig massa sötsliskig choklad för att rätt som det är åka på en saltchock? En karamell dessutom!
Tycker det låter som rena aprilskämtet.
Citera
2021-09-21, 08:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Jag vill på riktigt ha en kartläggning över alla askversioner som kommit och gått. Tror den var 100 % annorlunda när jag var liten. Kan inte minnas att jag åt en enda en av chokladerna som finns i den nu. Och jag är ändå inte särskilt gammal. Spritflaskpralinen borde återupplivas.
Spritflaskan, den avlånga dajmen, mandelklustret, körsbär i likör... Älskade dessa men de togs bort. Köper istället chokladkaka med hasselnöt och någon Dajm per år.
De tog väl bort allt med nötter pga "nötallergi" och sprit för att, well, alkohol är farligt lol.
Citera
2021-09-21, 08:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Aladdin, liksom all annan choklad från Marabou, är ätbar, men inte mer. Fattar inte hur folk kan betala detta horribla överpris för några mediokra bitar budgetchoklad men tror det är en lyxvara.
Det har du rätt i, jag föredrar Valrhona
Citera
2021-09-21, 08:43
Medlem
groovesnuss avatar
Har vägrat Alladin sedan ”Körsbär i Likör”-utrotningen
Citera
2021-09-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Har vägrat Alladin sedan ”Körsbär i Likör”-utrotningen

Tack! Min broder,
Generellt har Alladin och Paradis alltid varit dimensionslösa. De skall visserligen vara basala pralinaskar, men när det kommer till sådant som textur är de numer fruktansvärt enformiga.
Var finns texturerna? Krispighet? Likörer? Bär, nötter? Kontraster i munkänsla?
Pralinerna har visserligen olika smak, fast de är slibbiga och överdrivet söta, men munkänslan är densamma.

Körsbär i Likör är för övrigt nyckeln till Pärleporten. Hemma går det minst tre lådor Laroshell vid jul.

Herre, nu blir jag sugen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in