Citat:
Ursprungligen postat av
Durochmoll
Jag reagerade inte p det sjlv, men det skulle kunna stmma. Eftersom gubben jobbade vl med att lna ut och placera folks pengar? Knns vl som de andra VIP:arna/personerna bakom spelet ocks borde jobba typ i bankvrlden. Det frklarar ocks varfr de visste att han inte rrt pengarna.
**Spoiler**
Nu minns jag inte serien till hundra procent men en VIP fick vi ju faktiskt se och han sg stereotypiskt amerikansk ut samt bettade i dollar. Med honom var dom totalt fyra, samt vrden fr leken s blir dom fem. Fem r en viktig siffra fr det tcker vrldens bebodde kontinenter, ven OS ringarna r 5st pga det att spelen utspelar sig p 5 kontinenter, och s sa dessa fyra vip att Sydkorea/Asien aldrig sviker dom, som om det skulle finnas squid games p andra hll utver Sydkorea.
Min teori r att dessa 4 VIP r:
Host fr spelen i Europa
Host fr spelen i Afrika
Host fr spelen i Nordamerika
Host fr spelen i Sydamerika
Och koreanen som hade Sydkorea har ven Asien/Oceanen.
Det r min egna kanske lite lngskta teori, det som sger emot den r det att varje r finns dokumenterad p n med deltagare mm. Men det finns ju heller inget som sger att alla kontinenter inte skulle kunna hlla i ett spel vardera per r, tog vl max tv veckor att kra frn start till slut.
Att enbart ha fyra VIP p besk och betta r egentligen en piss i havet ekonomiskt nr den n, teknologin, anstllda, prispengarna mm kostar ofantligt mycket mer n vad som bettades. Om en ssong 2 slpps s kanske den utspelar sig p en annan kontinent med en annan vrd, kanske inte eftersom vi fick se rekryteraren i tunnelbanan i slutet. Men hursomhelst s gjorde kommentaren "Sydkorea slutar aldrig att gra mig frvnad" en tell fr mig att det frekommer lekar p andra hll och dessa hller nog i en varsin kontinent.
Tack o hej
Edit: jag har formulerat mig som om jag skulle ha en pgende stroke och det kanske jag har, frskte snygga till det lite men fortfarande lite luddigt, jag tror att texten gr att frst.