2006-06-06, 23:08
Medlem
De Larges avatar
I dag 060606 under demonstrationerna i Stockholm.

Från Svt-text:
Citat:
En högerextremist blev anhållen
misstänkt för hets mot folkgrupp.

Nån som vet vad han gjorde? Hitlerhälsning, bar hakkors eller höll tal?
Citera
2006-06-06, 23:10
Medlem
micaeles avatar
Med tanke på vart detta land är på väg så gjorde han väl inget mer än att säga att han är högerextremist på offentlig mark, när någon räddhare råkade lyssna.
Citera
2006-06-06, 23:19
Medlem
a4swes avatar
Det var Björn Björkqvist från NSF som grepps i anslutning till talet han höll i Rålambhovsparken.
Om det var pga talet eller något annat som hände vet jag inte.
Han greps för, som redan sagts, hets mot folkgrupp.
Citera
2006-06-06, 23:30
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Med tanke på vart detta land är på väg så gjorde han väl inget mer än att säga att han är högerextremist på offentlig mark, när någon räddhare råkade lyssna.

Bäste herre,

Hur försvarar ni ett sådant uttalande samma dag som det sprungit omkring en massa lustiga tomtar i för tajta militärtröjor i hela Stockholm? Som behövde skyddas av polisen för att de inte skulle få stryk?

I hast,

Ignatius
Citera
2006-06-06, 23:32
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Bäste herre,

Hur försvarar ni ett sådant uttalande samma dag som det sprungit omkring en massa lustiga tomtar i för tajta militärtröjor i hela Stockholm? Som behövde skyddas av polisen för att de inte skulle få stryk?

I hast,

Ignatius
Bäste herre,

Jag ser ingen anledning att försvara mitt uttalande. Högerextremister jagas idag som djur för deras åsikter, så ett liknande händelseförlopp är inte otänkbart.

I lugn och ro,

micaele
Citera
2006-06-06, 23:35
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Bäste herre,

Jag ser ingen anledning att försvara mitt uttalande. Högerextremister jagas idag som djur för deras åsikter, så ett liknande händelseförlopp är inte otänkbart.

I lugn och ro,

micaele

Bäste herre,

Nej, helt uppenbart är det ju tvärtom. De SKYDDAS ju för sina åsikter. Därtill av offentliga företrädare för makten. Men offermentaliteten kanske känns bekväm?

Och för att återknyta till topic- om man är så dum att man inte klarar av att då hålla tungan inom de mycket vida gränser man blir serverade på silverfat, ja då får man som det heter - helt enkelt skylla sig själv.

I hast,

Ignatius
Citera
2006-06-06, 23:42
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Nej, helt uppenbart är det ju tvärtom. De SKYDDAS ju för sina åsikter. Därtill av offentliga företrädare för makten. Men offermentaliteten kanske känns bekväm?

Vid demontrationer som dom sökt tillstånd för, knappast annars.
Citera
2006-06-06, 23:54
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Vid demontrationer som dom sökt tillstånd för, knappast annars.

Bäste herre,

Och ni menar att det i sak är någon skillnad? Varför då? Vilka andra grupper skyddas när de skall demonstrera otillåtet?

I hast,

Ignatius
Citera
2006-06-07, 00:02
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Bäste herre,

Och ni menar att det i sak är någon skillnad? Varför då? Vilka andra grupper skyddas när de skall demonstrera otillåtet?

I hast,

Ignatius

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar ditt lilla troll, men om dom inte sökt tillstånd så hade väl även dom blivit bortbussade av polisen.
Citera
2006-06-07, 00:02
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Måhända ett oklokt ingripande. En figur
gripen på Nationaldagen kan lätt brukas
som Offer/symbolfigur av de krafter som
figuren representerar. Verkan~motverkan,
just a reminder.
Citera
2006-06-07, 00:16
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar ditt lilla troll, men om dom inte sökt tillstånd så hade väl även dom blivit bortbussade av polisen.

Bäste trögtänkt,

Det är väl själva poängen. Söker man tillstånd så får man ha sin demonstration i fred. Söker man inte tillstånd så får man inte ha det. Oavsett om man gillar att gå i tighta militärkläder och umgås med män eller om man hellre är typen som läser Marx och inte tycker om att tvätta sig. Således är offermentaliteten som dessa starka men svaga män använder sig av inte särskilt befogad. Men de trivs väl i den kan jag tänka mig. Som en bebis med sin napp.

I fnitter,

Ignatius
Citera
2006-06-07, 00:18
Medlem
Björn Björkqvist har tidigare suttit av två månaders fängelse, som en följd av detta uttalande:
Citat:
Ursprungligen postat av Björn Björkqvist
Jag tror inte jag är ensam om att må dåligt när jag läser om hur svenska tjejer har våldtagits av invandrarhorder.

I dagens tal nämnde han detta, och citerade då sig själv.

Om det var just dessa ord som var aktuella den här gången kan vi än så länge bara spekulera i. Han sa ju annat också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in