2021-10-09, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
en hund är en hund oavsett färg
en häst är en häst oavsett färg
en älg är en älg oavsett färg
en människa är en människa oavsett färg

Människan är en ras inte flera raser

Ja men i USA brukar man tex säga interracial relationship för att syfta på relation mellan två människor av olika etniciteter. Sen används ju ordet rasism flitigt i Sverige. Även PK vänsterfolk. Fast man menar egentligen hat mot människor pga deras etnicitet/religion.
Citera
2021-10-09, 21:25
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
en hund är en hund oavsett färg
en häst är en häst oavsett färg
en älg är en älg oavsett färg
en människa är en människa oavsett färg

Människan är en ras inte flera raser
Du snackar i nattmössan. Varför kallar ni i så fall folk för rasister? Klart att det är olika raser precis som med vit pudel och en svart labrador. I detta fall står dock pudeln för krulligt hår vilket inte stämmer med mänskliga raser.
Senast redigerad av ziggarillen 2021-10-09 kl. 21:28.
Citera
2021-10-09, 21:31
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Ena är nazist, den andra är rasblandad och dom är typ bästa vänner. Nice.
Var har du läst att han är nazist? Är det något du hittar på själv? Snarare en inavlad enstöring som vågar sig ut endast när det är mörkt.
Citera
2021-10-09, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Du snackar i nattmössan. Varför kallar ni i så fall folk för rasister? Klart att det är olika raser precis som med vit pudel och en svart labrador. I detta fall står dock pudeln för krulligt hår vilket inte stämmer med mänskliga raser.

Pudeln finns som vit, brun, svart och en del mer färger, men det är ändå en pudel. Samma med labradoren, den finns ju som svart, gul eller brun, men det är fortfarande en labrador
Citera
2021-10-09, 22:16
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Pudeln finns som vit, brun, svart och en del mer färger, men det är ändå en pudel. Samma med labradoren, den finns ju som svart, gul eller brun, men det är fortfarande en labrador
Och vad kallar du dessa hundar? Olika raser kanske? Jag undrar fortfarande varför ni kallar folk för rasister om nu t,ex afrikaner och afghaner inte är andra raser? Var frågan för svår? Tillhör du den godhjärtade rasen som består av hycklare?

Sen var det inte färgerna på pudeln och labradoren som var avgörande utan att det är 2 helt olika raser. Har du gått i grundskolan? Redan där fick man lära sig skillnaden om raser. En neger är en ras och en nordbo en annan . Olika gener och därmed ser olika ut. Nu fick du lära dig nåt nytt. Har du hört ordet rashundar? Rashästar? En neger som betyder svart får en brun unge om han gör en vithyad gravid och då blir det en blandras som kallas mulatt. Känner mig som den lärare du hade behövt under din uppväxt.
Senast redigerad av ziggarillen 2021-10-09 kl. 22:42.
Citera
2021-10-09, 22:47
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Vill inte vara oartig men du verkar otroligt korkad. Ditt svar här ovan bekräftade att det inte står rätt till.
Citera
2021-10-10, 04:31
Medlem
Kalliss avatar
Pedofili, nu adderad pyrofili, vad står härnäst på tur? Nekrofili?

NL är ett sjukt djur!

https://www.hitta.se/niklas+lindstr%C3%B6m/visby/person/hMZ-XGkJK7
http://ateranvandarna.com/om-oss/

Stjärngatan 13 - Herkulesvägen 2...
Avstånd fågelvägen ca 260 meter!
Citera
2021-10-10, 11:32
Medlem
Håll linjen i tråden... Raslära kanske ni ska ta i annan del av forumet.
Att NL tycks se afghansk ut eller ej och vad raser är eller inte är är väl inte relevant.
Dessutom styr man inte över sina gener men däremot styr man över sitt beteende!
Citera
2021-10-10, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Pedofili, nu adderad pyrofili, vad står härnäst på tur? Nekrofili?

NL är ett sjukt djur!

https://www.hitta.se/niklas+lindstr%C3%B6m/visby/person/hMZ-XGkJK7
http://ateranvandarna.com/om-oss/

Stjärngatan 13 - Herkulesvägen 2...
Avstånd fågelvägen ca 260 meter!

Jag tror inte att man är så dum att tända på något så nära ens hem. Men det är vad jag tänker. Så jag tror absolut inte att NL är inblandad.
Citera
2021-10-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsaft84
Jag tror inte att man är så dum att tända på något så nära ens hem. Men det är vad jag tänker. Så jag tror absolut inte att NL är inblandad.
Nä är man smart går man lite längre bort och tänder på..
Citera
2021-10-10, 17:47
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsaft84
Tvärtom. Såna där störda pajasar vill känna igen sig när dom tänt på och kunna flyktvägen. Du tror väl inte att det är några högintelligenta individer som springer omkring och eldar på nätterna? Kan ju vara att dom får utlösning också av att se lågorna så då är det väl Säter som gäller.
Citera
2021-10-10, 17:48
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Nä är man smart går man lite längre bort och tänder på..
Smart??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in