2021-10-08, 16:18
Medlem
Jag tror att dom resterande av pyromanerna inte kommer våga starta några bränder nu när dom ser allvaret och konsekvenserna av allt. Häktning och flera års fängelse. Men om dessa män är inblandade så är dom inte dom enda. Det kan jag nästan lova.

Sen den vid secondhand butiken skulle inte jag räkna som en mordbrand för det var långt ifrån lägenheterna. Men det är min åsikt.

Sen får man inte glömma bort att dessa män är fortfarande människor. Oavsett vad dom har gjort och/eller inte. Kanske bara var fel plats, fel tillfälle. Det vet man inte. Jag har inte sett något så jag har ingen rätt att säga vad dom har gjort och inte.

Men jag tror att antingen har dom tagit fel personer eller så har dom inte tagit alla. Men ingen kommer våga göra något nytt på ett tag har jag på känn.

Försök fortfarande att hålla en vuxen och god ton när ni skriver om brott. Åsikter är okej men man behöver inte säga allt men tänker och tycker.

Hoppas allt löser sig och att bränderna tar slut någon dag.
Citera
2021-10-08, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsaft84

Försök fortfarande att hålla en vuxen och god ton när ni skriver om brott. Åsikter är okej men man behöver inte säga allt men tänker och tycker.

Det där är sällsynt på flashback, inte ens i helagotland fungerar det. Kanske är det samma typ av forum
Citera
2021-10-08, 18:25
Medlem
Citat:

Sen får man inte glömma bort att dessa män är fortfarande människor. Oavsett vad dom har gjort och/eller inte. Kanske bara var fel plats, fel tillfälle. Det vet man inte. Jag har inte sett något så jag har ingen rätt att säga vad dom har gjort och inte.

Visst är man oskyldig tills motsatsen bevisats men dessa pyromaner och sexförbrytare, oavsett om de är de här personerna eller ej, har jag inte mycket gott att säga om eller vara vuxen inför.
Citera
2021-10-08, 20:01
Medlem
Citat:
Jag tror att dom resterande av pyromanerna inte kommer våga starta några bränder nu när dom ser allvaret och konsekvenserna av allt. Häktning och flera års fängelse. Men om dessa män är inblandade så är dom inte dom enda. Det kan jag nästan lova.

Sen den vid secondhand butiken skulle inte jag räkna som en mordbrand för det var långt ifrån lägenheterna. Men det är min åsikt.

Men jag tror att antingen har dom tagit fel personer eller så har dom inte tagit alla. Men ingen kommer våga göra något nytt på ett tag har jag på känn.

-Vad tror du tanken var med att sätta eld överallt? Var det en kul grej bara eller en hämnd mot myndigheter? Det är ju ändå vuxna personer det handlar om..i deras ålder hade jag köpt min första lägenhet och jag hade barn.
Citera
2021-10-09, 01:53
Medlem
Kalliss avatar
Nikl*s Lind*tröm
(FB) 22-åring åtalas för sexuella övergrepp mot tre flickor i Visby/Gotland
Citera
2021-10-09, 05:03
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Det räknas som mordbrand om du så tänder på ett skjul och även om det inte finns någon person i närheten. Sen behöver du inte lägga näsan i blöt vad folk skriver då det är ett forum för just åsikter om vad man tycker och tänker.
Senast redigerad av ziggarillen 2021-10-09 kl. 05:23.
Citera
2021-10-09, 05:15
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
*iklas Lindström ,Adam Turune* (* = n)
Enligt häktningsframställan.
Nån som vet vad det är för gökar?
Helt sjukt att en 26-åring springer omkring och tänder eld på nätterna. Borde vara 2 enstöringar och man märker ju hur knasig den där gryningspyromanen Borgström eller vad han heter är. Samma sort fast yngre förmågor och mer i början av sina karriärer.

Niklas är tydligen pedofil också. Nej, det är som tur är inga man känner och förmodligen ligger dom och sover om dagarna. Kan vara några inavel vilket inte är helt ovanligt.
Senast redigerad av ziggarillen 2021-10-09 kl. 05:19.
Citera
2021-10-09, 05:39
Avslutad
Ena är nazist, den andra är rasblandad och dom är typ bästa vänner. Nice.
Citera
2021-10-09, 08:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Ena är nazist, den andra är rasblandad och dom är typ bästa vänner. Nice.
Rasblandad?
Citera
2021-10-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Rasblandad?
Ja, om du tar en neger en guling och en svennebanan och dom avlar så blir avkomman ..rasblandad. ☝🐰
Citera
2021-10-09, 08:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Rasblandad?

Ja när man tex ser ut som ett afghanbarn men har ett svenskt namn
N*klas L*ndström: https://scontent.farn2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/244243436_10208719895791352_9204657701871708856_n. jpg?_nc_cat=103&ccb=1-5&_nc_sid=09cbfe&_nc_ohc=ktPdVE6jj1YAX9jbY7X&_nc_h t=scontent.farn2-1.fna&oh=725809d743e3f9d64ab96d4f63a643d3&oe=61850 5CA
Citera
2021-10-09, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Ja när man tex ser ut som ett afghanbarn men har ett svenskt namn
N*klas L*ndström: https://scontent.farn2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/244243436_10208719895791352_9204657701871708856_n. jpg?_nc_cat=103&ccb=1-5&_nc_sid=09cbfe&_nc_ohc=ktPdVE6jj1YAX9jbY7X&_nc_h t=scontent.farn2-1.fna&oh=725809d743e3f9d64ab96d4f63a643d3&oe=61850 5CA

en hund är en hund oavsett färg
en häst är en häst oavsett färg
en älg är en älg oavsett färg
en människa är en människa oavsett färg

Människan är en ras inte flera raser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in