Citat:
Ursprungligen postat av
filmfreak
Förlåt för lite off-topic, men jag tycker jag inte jag läst om annat än vulkanutbrottet idag.
Jag är intresserad eftersom jag varit just där vulkanutbrottet sker så givetvis påverkar det vad som visas i mitt nyhetsflöde.
Du är säkerligen mindre intresserad och klickar på annat. Det har inget med att ”mörka” att göra.
Rekommenderar att du ser över parametrarna i webbläsare.
Nu var det inte mig du kommenterade, men jag svarar ändå.
Du verkar vara ännu en postare som gått i fällan att inte läsa rubrik och trådstart ordentligt. När TS skriver "detta" så syftar han egentligen ganska tydligt på risken för jordskred och en större tsunami som skulle kunna få katastrofala följder. Och visst "mörkar" media den biten. De skriver väl mestadels om själva vulkanutbrottet, men trådens huvudsyfte/frågeställning handlade inte om det.
Men som flera skrivit tidigare så verkar katastrofen vänta på sig ytterligare en tid. Där "en tid" kan vara några dagar men mest troligt några århundraden. Lite spännande var det ju ett tag, men det är väl som det där berget i Norge som skulle rasa. Man sitter och väntar och väntar och väntar och glor på livecams osv, men till slut tröttnar man när man inser att det ännu en gång var falskt alarm.