Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-19, 09:49
  #1
Medlem
UACs avatar
Kaj Linna frikändes efter 13 år i fängelse för mord, och fick det största skadeståndet genom tiderna i Sverige (18 miljoner kr). Han har satsat på ett hotell på Kanarieöarna, men säljer det nu innan öppning för att istället skicka in pengarna i ”kryptoplattformen” Hyperfund.

https://www.expressen.se/dinapengar/...s-kryptolofte/

Han verkar själv tro på det stenhårt och driver föreningen Ojfan tillsammans med en kompanjon. Föreningen Ojfan påstår sig vilja hjälpa arbetslösa, sjukskrivna och pensionärer att investera i kryptovaluta. Den utlovar 15 procents avkastning på den satsade summan varje månad.

Det fullkomligt skriker bluff och båg om detta. Vill han slänga bort sina miljoner är det helt OK för mig, men det som gör mig irriterad är att de så utstuderat riktar in sig på den lägsta socialgruppen där varje enskild hundralapp är viktig i ekonomin. Svin.

En inte allt för oäven gissning är att det är hans kompanjon som ligger bakom det hela och kommer att blåsa alla, inklusive Linna. Någon som vet vem det är?
Citera
2021-09-19, 13:40
  #2
Medlem
papsols avatar
gick in med 1200 i april, har nu när jag trädde ut fått ut 1200 plus 900 så nog fungerar det alltid.
Citera
2021-09-19, 13:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
gick in med 1200 i april, har nu när jag trädde ut fått ut 1200 plus 900 så nog fungerar det alltid.
Joo, det fungerade för dig och säkert ngr till på bekostnad av andra som det tillslut INTE kommer att fungera för.
Det är ett scam, ponzi, bedrägeri,.. som utnyttjar, naiva och blåögda människor. Och tro mig, det är fullt med såna människor som blir lurade i vardagen.

Får man fråga varför du klev ur med hela 900kr i överskott....!?
Svara nu inte,.. "att du skulle testa om det fungerade...."
..för det gör det ju alltid i början.
Citera
2021-09-19, 15:26
  #4
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Det fullkomligt skriker bluff och båg om detta. Vill han slänga bort sina miljoner är det helt OK för mig, men det som gör mig irriterad är att de så utstuderat riktar in sig på den lägsta socialgruppen där varje enskild hundralapp är viktig i ekonomin. Svin.

Precis. Hoppas verkligen inte någon går på den här blåsningen. Tyvärr finns det ofta svaga personer som faller för sånt här. Det räcker att läsa presentationen för att förstå att det här är en person som inte kan något om någonting, och framför allt inte ekonomi. Hur ser Kaj Linnas track record ut när det gäller investeringar? Allt han investerat i har gått åt pipan.

Citat:
Välkommen till föreningen Ojfan!

Namnet Ojfan!

Kommer utifrån att det är något vi ofta får höra när vi upplever något positivt. "Ojfan säger du det?"

Föreningen Ojfan! Har som syfte, är att ge arbetslösa, sjukskrivna, pensionärer, kort sagt, alla människor med en begränsad ekonomi, en möjlighet att få till ett sparande med en egen elektronisk plånbok.

Vidare är syftet lika stort att ge dessa människor en möjlighet att själva komma in i och växa i den framtida, blochchain baserade värld vi alla står inför nu.

Men endast samhällets elit har tillgång till.

Du erbjuds nu att köpa dig ett medlemskap i Ojfan! för mellan 200-1200 kr. Dessa (dina)pengar, kan du ta ut i sin helhet eller delar därav, när du vill.

Med tiden kommer dina uttag att bli allt smidigare och du kommer att uppleva en finansiell frihet du kanske aldrig trodde var möjlig, för dig? På ditt medlemskap erhåller du minst en femtonprocentig värdeökning. Per månad!

Ojfan!

Du kommer även att ha tillgång till en skola av världsklass, där du kan lära dig mycket om blockchain-technology och kryptovalutavärlden. Plus mycket annat. Ditt beslut, att bli medlem i Ojfan! kommer, snarare än du anar, att öppna upp en helt ny värld för dig. Och vi på Ojfan! är här för att hjälpa dig. Kaj Linna

En 12-åring hade kunnat formulera en bättre text.
Citera
2021-09-19, 17:34
  #5
Medlem
chromacors avatar
Det här är som en dålig kopia på OneCoin, gjord av scammers med betydligt sämre förmåga än "Dr Ruja" och Sebastian Greenwood.

Kanske lyckas man suga in några förtidspensionerade idioter som bränner sina sista stålar för att vara med på "kryptovaluta". Jag skriver kryptovaluta inom citationstecken eftersom dessa ponzi-schemes aldrig baseras på en äkta kryptovaluta utan bara på fluffigt snack tillräckligt för att locka gamlingar och retards.

Investerar man en krona i något likt detta så är man så jävla tappad bakom en vagn att man förmodligen aldrig har format en enda intelligent tanke.
Citera
2021-09-19, 18:52
  #6
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Kanske lyckas man suga in några förtidspensionerade idioter som bränner sina sista stålar för att vara med på "kryptovaluta". Jag skriver kryptovaluta inom citationstecken eftersom dessa ponzi-schemes aldrig baseras på en äkta kryptovaluta utan bara på fluffigt snack tillräckligt för att locka gamlingar och retards.
Precis, jag skrev ”kryptoplattformen” av samma anledning. Detta har ju ingenting med kryptovaluta att göra.
Citera
2021-09-19, 20:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Kaj Linna frikändes efter 13 år i fängelse för mord, och fick det största skadeståndet genom tiderna i Sverige (18 miljoner kr). Han har satsat på ett hotell på Kanarieöarna, men säljer det nu innan öppning för att istället skicka in pengarna i ”kryptoplattformen” Hyperfund.

https://www.expressen.se/dinapengar/...s-kryptolofte/

Han verkar själv tro på det stenhårt och driver föreningen Ojfan tillsammans med en kompanjon. Föreningen Ojfan påstår sig vilja hjälpa arbetslösa, sjukskrivna och pensionärer att investera i kryptovaluta. Den utlovar 15 procents avkastning på den satsade summan varje månad.

Det fullkomligt skriker bluff och båg om detta. Vill han slänga bort sina miljoner är det helt OK för mig, men det som gör mig irriterad är att de så utstuderat riktar in sig på den lägsta socialgruppen där varje enskild hundralapp är viktig i ekonomin. Svin.

En inte allt för oäven gissning är att det är hans kompanjon som ligger bakom det hela och kommer att blåsa alla, inklusive Linna. Någon som vet vem det är?

Oklart vem som är kajs kompanjon, men Hyperfund är inget "nytt bedrägeri"

Det är bara en rebot av Hypertch. av samma gäng som körde hypertch....

(deras unika usp tycks vara "hyper...")

https://behindmlm.com/mlm-reviews/hy...tcoin-factory/
Citera
2021-09-19, 20:28
  #8
Medlem
Är det inte en Dan*el Theand*r (i, e) som är kompanjonen? Åtminstone om man ska tro AB..
Citera
2021-09-19, 20:48
  #9
Medlem
Någon som vågar gissa. Är Kaj Linna med på scamen eller är han bara värvad och utnyttjad?
Personligen tror jag han är offer för bedrägeriet, man borde kunna investera 18 mille klokare än att starta en scam.
Förmodligen få vänner och kontakter utanför fängelset och med dom cashen är han ett lätt offer för bekanta från insidan.
__________________
Senast redigerad av ModdaFokka 2021-09-19 kl. 21:38. Anledning: Stavfel
Citera
2021-09-19, 22:38
  #10
Medlem
har investerat 3 miljoner i projektet
Citera
2021-09-19, 23:17
  #11
Medlem
UACs avatar
Även Aftonbladet skriver nu om detta. De betalade in 300 kr (i ett privat namn) för att få mer info.
https://www.aftonbladet.se/minekonom...ansiell-frihet
Citera
2021-09-20, 00:48
  #12
Medlem
killawifes avatar
Läste om detta igår. Det var ju så uppenbart pyramidspel förklätt till MLM så det nästan är löjligt. Allt, precis allt är exakt likadant som i alla andra liknande scams. Vad man säger, hur man framställer förtjänstmodellen, hur websidan är uppbyggd och då givetvis att man använder en krypto, som är det senaste sättet att lura folk. Men det är nog ganska säkert att Kaj Linna m.fl huvudpersoner kommer att tjäna en del pengar. Det är ju de längre ner i kedjan som bidrar med dessa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback