2021-09-18, 21:57
Avslutad
Har fått samtal säkert 10 gånger senaste 5 åren om att jag har smittat andra med klamydia och att jag garanterat har det. Både direkt från "offren" och från mödravårdcentral och liknande (ja, jag blev rädd jag gjort någon gravid först när sköterskan ringde).

Även nu pratar jag med en kvinna som hatar mig då jag "gav henne klamydia".
Grejen är att jag är säker på att dom inte ljuger (varit med andra i samma skede).
För många samtal och för säkra toner från tjejerna.

Sköterskan som ringde och tvingade mig gå testa mig sa att jag garanterat har det också.

Ändå har varenda jävla test visat sig vara negativt.

Ännu intressantare, i år fick jag ett sår på kuken. Googlade och såg exakt ut som herpes.
Åkte för att testa mig. Direkt sköterskan såg såret så fick jag en jävla broschyr för herpes att ta med hem, att det garanterat var det.
Men sköterskan tog ändå en bit av såret och skickade in på test.

Fick svar, negativt.

Vad är det frågan om? Och klamydia kan väl inte bota sig själv?
Kan man bära på skiten, smitta andra, men ändå inte vara drabbad själv/negativt svar? Superkuk?
Citera
2021-09-19, 00:32
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Har du tagit testet korrekt? Kanske kan man ändå sätta in behandling om det nu är så att du fått alla dessa samtal. Märkligt iallafall.

Hoppas din balle kan bli vän med kondom hädanefter
Citera
2021-09-19, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Har du tagit testet korrekt? Kanske kan man ändå sätta in behandling om det nu är så att du fått alla dessa samtal. Märkligt iallafall.

Hoppas din balle kan bli vän med kondom hädanefter

Har tagit det på könsmottagningen varje gång så utgår från att det blivit rätt.
Citera
2021-09-19, 21:45
Medlem
bjornebarns avatar
Klamydia kan sitta i halsen. Detta är vanligare hos kvinnor, eller homosexuella män, av uppenbara skäl, men kan så klart ske hos vem som helst. Tar de inte något prov från halsen så kommer de då inte upptäcka sjukdomen...

Men sedan så skriver du "har fått säkert 10 samtal", så det låter som att du knullar runt ganska mycket. Inget fel med det så klart, men gissningsvis gör även tjejerna det. Jag undrar därför om de verkligen är helt säkra på att det måste ha varit just du som smittade dem... Det känns troligare att de har misstagit sig än att du ett tiotal gånger på raken skulle få falska negativa resultat (tagna av kompetent personal), eller att du skulle smitta så många personer oralt från din hals till deras vagina (om det nu inte är så att det i själva verket rör sig om män du har smittat).
Senast redigerad av bjornebarn 2021-09-19 kl. 21:48.
Citera
2021-09-19, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Klamydia kan sitta i halsen. Detta är vanligare hos kvinnor, eller homosexuella män, av uppenbara skäl, men kan så klart ske hos vem som helst. Tar de inte något prov från halsen så kommer de då inte upptäcka sjukdomen...

Men sedan så skriver du "har fått säkert 10 samtal", så det låter som att du knullar runt ganska mycket. Inget fel med det så klart, men gissningsvis gör även tjejerna det. Jag undrar därför om de verkligen är helt säkra på att det måste ha varit just du som smittade dem... Det känns troligare att de har misstagit sig än att du ett tiotal gånger på raken skulle få falska negativa resultat (tagna av kompetent personal), eller att du skulle smitta så många personer oralt från din hals till deras vagina (om det nu inte är så att det i själva verket rör sig om män du har smittat).

Är inget fan av att slicka muff och enda kuken i akterna är min.
Ja, flera av dom som jag träffat har varit milt uttryckt slampiga men några av dom vet jag bara varit med mig under den perioden och dom var stensäkra på att fått det av mig.

Har inte testat mig 10 gånger, har testat mig runt 5 gånger på alla dessa år, efter samtal och uppmaningar, både direkt från tjejerna och barnavårdcentral osv men aldrig fått positivt på något.

Märkligt.
Citera
2021-09-19, 22:30
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Är inget fan av att slicka muff och enda kuken i akterna är min.
Ja, flera av dom som jag träffat har varit milt uttryckt slampiga men några av dom vet jag bara varit med mig under den perioden och dom var stensäkra på att fått det av mig.

Har inte testat mig 10 gånger, har testat mig runt 5 gånger på alla dessa år, efter samtal och uppmaningar, både direkt från tjejerna och barnavårdcentral osv men aldrig fått positivt på något.

Märkligt.

Och de tjejer som säger sig vara säkra på att de har fått det av dig, testade de sig precis innan, eller i början, av er relation? Om ja, hade det gått åtminstone en månad sedan deras senast föregående sexuella relation?

Tänk på att man är tvungen att berätta om sina sexuella partners när man blir testad positivt för bland annat klamydia. Av en eller annan anledning kanske de inte ville nämna sitt ex, alternativt en annan kille de också träffade ungefär samtidigt som de träffade dig.
Citera
2021-09-19, 22:35
Avslutad
Citat:
Och de tjejer som säger sig vara säkra på att de har fått det av dig, testade de sig precis innan, eller i början, av er relation? Om ja, hade det gått åtminstone en månad sedan deras senast föregående sexuella relation?

Ingen aning. Så detaljerat har jag inte frågat eller brytt mig faktiskt.
Flera av dom var stensäkra.
Senast igår fick jag kontakt med en jag låg med 2017 som var arg på mig och dissade mig rakt av.
Sa att jag gav henne klamydia 2017 och kallade mig lögnare när jag sa att jag aldrig testats positivt samt visade på mitt test från i år. Påstod att jag varit i utlandet och tagit medicin där osv.

Hon garanterade mig att jag var den enda hon legat med hela året.

Jag tar det med en nypa salt, såklart, men nu är det lite väl många som är stensäkra på att jag skjutit av könssjukdom åt deras håll. Så något märkligt är det.
Även det faktum att sköterskan var säker på att jag hade herpes när såg mitt sår på kuken och direkt gav mig broschyr att läsa på "leva med herpes", och sedan tog prov av såret och skickade in, som visade sig vara negativt.
Kanske all kefir jag dricker som läker könssjukdomarna? Ingen aning, märkligt är det.
Citera
2021-09-19, 22:46
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ingen aning. Så detaljerat har jag inte frågat eller brytt mig faktiskt.
Flera av dom var stensäkra.
Senast igår fick jag kontakt med en jag låg med 2017 som var arg på mig och dissade mig rakt av.
Sa att jag gav henne klamydia 2017 och kallade mig lögnare när jag sa att jag aldrig testats positivt samt visade på mitt test från i år. Påstod att jag varit i utlandet och tagit medicin där osv.

Så en kvinna kontaktar dig nu, fyra år efter att ni träffades, och är stensäker på att du gav henne klamydia då? lol

Antingen är hon förvirrad, eller så måste hon visa sig väldigt upprörd och säker på att det var just du för att hon inte vill visa för sin nuvarande man att hon knullar runt vid sidan om.

Du har testat dig flera gånger, det räcker. Det finns inte en chans att du har en infektion där nere, om du inte har fått den från en månad före senaste testet till någon gång efter senaste testet. Om du även vet med dig att du inte sysslar med oralsex så har du inget i halsen eller ögonen heller.

Förvirrade gamla tjejer som knullar runt är inget att bry sig om.
Citera
2021-09-19, 22:57
Avslutad
Citat:
Så en kvinna kontaktar dig nu, fyra år efter att ni träffades, och är stensäker på att du gav henne klamydia då? lol

Antingen är hon förvirrad, eller så måste hon visa sig väldigt upprörd och säker på att det var just du för att hon inte vill visa för sin nuvarande man att hon knullar runt vid sidan om.

Du har testat dig flera gånger, det räcker. Det finns inte en chans att du har en infektion där nere, om du inte har fått den från en månad före senaste testet till någon gång efter senaste testet. Om du även vet med dig att du inte sysslar med oralsex så har du inget i halsen eller ögonen heller.

Förvirrade gamla tjejer som knullar runt är inget att bry sig om.

Nu läser du nog inte riktigt vad jag skriver och snöar istället in på det du bestämt dig för att vara verkligheten här.
Hon har inte kontaktat mig. Hon hatar mig.
Jag skrev till henne och fick en elak ton åt mitt håll då hon var stensäker på att hon fått klamydia av mig 2017, vi har inte hörts sedan dess. Sedan bad hon mig dra åt helvete.

Utöver det så har jag fått diverse samtal att testa mig och pratat med flera som varit stensäkra på att fått det av mig. Hänger du med nu?

Men även om varenda en av dom ljuger och känner behovet av det så är det fortsatt märkligt att jag då varit med så många som testats positivt för klamydia utan att själv få det, om nu testerna stämmer, vilket man får utgå ifrån.
Flera av dom har jag haft sex med mer än 10 gånger, alltså torde risken vara stor att dom smittar mig, om dom nu inte fått det av mig.

SÅ i vilket fall som helst så är det väldigt märkligt. Tycker du inte det?
Citera
2021-09-19, 23:23
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Utöver det så har jag fått diverse samtal att testa mig och pratat med flera som varit stensäkra på att fått det av mig. Hänger du med nu?

Men även om varenda en av dom ljuger och känner behovet av det så är det fortsatt märkligt att jag då varit med så många som testats positivt för klamydia utan att själv få det, om nu testerna stämmer, vilket man får utgå ifrån.
Flera av dom har jag haft sex med mer än 10 gånger, alltså torde risken vara stor att dom smittar mig, om dom nu inte fått det av mig.

SÅ i vilket fall som helst så är det väldigt märkligt. Tycker du inte det?

Ja, jag hänger med. Jag har inte bestämt mig för någonting, jag bara förklarar vad jag anser vara det troligaste givet den information du har lämnat. Det troligaste är att du inte har klamydia, att tjejerna inte hade det när du träffade dem, och att de har fått sjukdomen annorstädes.

Klamydiatest har, korrekt utfört, en sensitivitet på 93 %. Dvs, det är 7 % risk att du får ett falskt negativt resultat. Du har tagit fem tester, alltså är det 0.0002 % risk att du får ett falskt negativt test fem gånger på raken.

Risken att få klamydia vid oskyddat vaginalt samlag med en smittad person ligger på ungefär 30 %. Har du haft sex tex tio gånger med en av dessa, oskyddat, är det alltså 97.2 % chans att du får sjukdomen.

Detta är en förenkling, men det visar hur osannolikt det är att du skulle ligga bakom dessa kvinnors klamydiainfektioner, givet att testerna på dig är utförda korrekta, samt att du inte har tagit antibiotika lite då och då. Klamydia kräver ingen speciellt antibiotika, så om det finns så klart en möjlighet att du hade klamydia, smittade en av kvinnorna, fick antibiotika för någonting annat och på köpet blev fri från klamydia, varpå du någon gång efter det testade dig för klamydia och fick negativt resultat.

Sedan, att gå runt och vara sur på någon fyra år efter att personen möjligtvis gav dem klamydia, lol Klamydia är den vanligaste könssjukdomen, nästan alla har haft den någon gång då den är extremt smittsam och oftast är symptomfri.
Senast redigerad av bjornebarn 2021-09-19 kl. 23:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in