2021-09-18, 12:34
Medlem
Entjockbanans avatar
En Lenovodator med windows 10.

Jag upptäcket att program som jag hade öppna försvann ifrån taskbar (och när man trycker ctrl+alt+delete) kommer de inte upp.

Sökte upp programmet tex messenger som "gömt" sig via startmenyn, då när det öppnas sveper hela skärmen till höger och en ny windows (som jag swithade användare) men program för den användaren.

Så min teori är att antingen så är det två användare eller att det är 2 skärmar men bara en skärm och man kan switcha mellan dessa. Till saken hör att att det finns bara en användare.

Startat om datorn, varit inne på skärminställningar men inget hjälper, vet ni vad det kan vara?
Tror det började min bebis höll på att slå random på tangentbordet att han råkat tryckat på något.

Som sagt, det finns bara en user på datorn.
Citera
2021-09-18, 12:39
Moderator
Tystnads avatar
Är det en bärbar dator (laptop) som du dockat till en "station" så du kan se den på en större skärm vid dit skrivbord?
Citera
2021-09-18, 12:44
Medlem
Entjockbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Är det en bärbar dator (laptop) som du dockat till en "station" så du kan se den på en större skärm vid dit skrivbord?
Nej , en bärbar Lenovo. Tex om jag pratar med någon på messenger så märkte jag det försvann helt.
Klickar jag på start och skriver messenger så är det som att hela skärmen gör ett svep (precis som en annan användare man byter till) med dens öppna program. Det är så jag får göra, på en viss "användare" vissa program och på den andra användaren de andra men inget jag självvalt att göra och jag har inte hittat något sätt hoppa mellan dessa annat än öppna ett program via startmenyn som tillhör andra användaren så den byter. Vet ifan vad som hänt.
Citera
2021-09-18, 12:54
Moderator
Tystnads avatar
Japp det låter precis som samma problem jag hade, försökte öppna ett program och man såg det svepte till höger ...
Jag hade dock någon timme innan kopplat upp mig (laptopen)mot en TV/skärm i en annan lokal. och då fick man "dra" programmet från laptopens skärm till höger så det dök upp på TV/skärm .

sedan när jag återvände till den vanliga skärmen via dock station , så uppstod just detta att det svepte till höger på skärmen och inget program öppnades.
Visade sig att programmet nu öppnades i laptopens skärm (som var nere) så man fick stänga ner den där sedan funkade det som vanligt.

Har igentligen lösning på vad som hänt med din dator men troligen är det som du säger bebisen tryckt på någon knapp som orsakat detta.
Citera
2021-09-18, 13:00
Medlem
BigFatCones avatar
Det verkar snarare som att du har råkat använda virtuella skrivbord.

https://www.cnet.com/tech/services-a...in-windows-10/
Citera
2021-09-18, 19:13
Medlem
Entjockbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det verkar snarare som att du har råkat använda virtuella skrivbord.

https://www.cnet.com/tech/services-a...in-windows-10/
Aha, det visade sig du hade rätt. Det står i texten man kan swappa mellan dessa Windowsknapp+ctrl+höger pilknapp vilket fungerar.
Det ståd också man kan stänga med windows+ctrl+f4 men det verkar dock inte fungera.

Tolkar jag texten rätt att man ska trycka så för att bli av med det?

Frågan är hur det kunna bli så här?

Edit : Fungerade att bli av med skiten genom trycka windows+fn+ctrl+f4 på Lenovodatorn. Tack för hjälpen BigFatCone
Senast redigerad av Entjockbanan 2021-09-18 kl. 19:18.
Citera
2021-09-18, 19:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
Aha, det visade sig du hade rätt. Det står i texten man kan swappa mellan dessa Windowsknapp+ctrl+höger pilknapp vilket fungerar.
Det ståd också man kan stänga med windows+ctrl+f4 men det verkar dock inte fungera.

Tolkar jag texten rätt att man ska trycka så för att bli av med det?

Frågan är hur det kunna bli så här?

Edit : Fungerade att bli av med skiten genom trycka windows+fn+ctrl+f4 på Lenovodatorn. Tack för hjälpen BigFatCone
Hur det blev så vågar jag inte svara på. Någon gjorde dom handlingar som krävdes helt enkelt, men eftersom problemet är löst och du numera har en lösning så kan gott lämna det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in