Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-17, 01:20
  #1
Avstängd
Jag beställer allt från kosttillskott till olika prylar, allt under 2 kilo eller mer, kan jag hämta ut GRATIS på olika post och spel ombud, men dom ska alltid ha sina 39 jävla kr för att man sj ska hämta det upp det.

Det gäller ett par mössor som
Bara går att beställa genom webben

?
Citera
2021-09-17, 01:23
  #2
Medlem
EnlitenUgglas avatar
K.u.k e inte gratis.
Det kostar att skicka saker du vet
Citera
2021-09-17, 02:03
  #3
Medlem
MissBs avatar
Har du googlat rabattkod HM?! Finns nästan alltid en för gratis frakt
Citera
2021-09-17, 03:47
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
K.u.k e inte gratis.
Det kostar att skicka saker du vet
Nej det gör det inte alls. Det gör endast det med HM av alla dom 5-6 ställen jag köper saker ifrån.

Detta är till och med inrikes. Och jag ska hämta skiten själv. Det hade varit en annan sak om jag skulle fått den vid dörren.

Du verkar vara utvecklingsstörd som inte förstår TS
Citera
2021-09-17, 05:16
  #5
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
Nej det gör det inte alls. Det gör endast det med HM av alla dom 5-6 ställen jag köper saker ifrån.

Detta är till och med inrikes. Och jag ska hämta skiten själv. Det hade varit en annan sak om jag skulle fått den vid dörren.

Du verkar vara utvecklingsstörd som inte förstår TS

Så du menar att postnord dhl etc inte tar betalt för sina tjänster?
Det låter som en väldigt dålig ide om företaget skall vara vinstdrivande
Citera
2021-09-17, 06:39
  #6
Medlem
Loamigads avatar
En bekant har en webbutik, tror dom tar ut nån symbolisk fraktsumma / kör gratis frakt. Sist jag hörde nått för ett par år sedan så var det fraktkostnader på 100-200tusen, tror det var på månadsbasis.

Så gratis är det inte. Även om det är "gratis" frakt, så är det likväl en summa som landar på konsumenterna.
Citera
2021-09-17, 06:55
  #7
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
Jag beställer allt från kosttillskott till olika prylar, allt under 2 kilo eller mer, kan jag hämta ut GRATIS på olika post och spel ombud, men dom ska alltid ha sina 39 jävla kr för att man sj ska hämta det upp det.

Det gäller ett par mössor som
Bara går att beställa genom webben

?
Du betalar för frakten även när du t.ex handlar kosttillskott. Den är inbakad i priset.

Säg att kosttillskottet (som kostar säljaren 5 kronor i inköp) kostar 100:- i webshopen, i det priset ingår 40:- i frakt, även om du köper en förpackning. Köper du två förpackningar kosttillskott så betalar du dubbel frakt.
Citera
2021-09-17, 06:56
  #8
Medlem
HM har gratis frakt för alla medlemmar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback