2021-12-31, 14:15
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Varför besöker du inte Sebastian skvaller tråden på FB? där jag sitter och är briljantast utan applåder, det har även postats en länk till en video där från 2020 där Sebastian intervjuas om sin medverkan, jag är så snäll så jag direktlänkar dig den https://www.facebook.com/watch/?v=283456119330406

Var inne och kikade i hans tråd nu. Fick en smärre chock när jag såg klippet. Visste inte alls att det gått så illa. Håller koll på dina briljanta inlägg i hans tråd framöver.
Citera
2021-12-31, 16:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pluskvamperfektum
Enligt dessa två i alla fall:

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ev-ofta-brutal

Fanns en "compilation" på youtube (ca 45 minuter lång) i väldigt hög kvalité från Farmen Afrika med alla Sebastians upptåg, men den har tyvärr blivit borttagen.

Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Ok så det var alltså inte i "vanliga" farmen han spårade ur fullständigt utan i Afrika varianten.

Några guldkorn:

"Det är den här rösten som gäller"

https://youtu.be/IyQJTGBNbQE

Går in i trans och blir "Tuula":

https://youtu.be/bNziLRF8woI

Lustigt dock att Sebastian klickade så bra med gubben Torsten.
Citera
2022-01-01, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Lustigt dock att Sebastian klickade så bra med gubben Torsten

Torsten var inte den den mest oväntade faktiskt (han var väl rätt udda, försökte bl.a. muta vissa deltagare) men vill minnas Dawkins lyckades hjärntvätta en till synes normal individ som hette "Rolle" att han tillslut började ta Dawkins parti framför övriga i gruppen.

Har inte sett hela säsongen, men man fick den uppfattningen av det där 45 minuter långa highlightpaketet med Dawkins höjdpunkter under farmen Afrika som fanns på YouTube.

Om någon sitter och ruvar på det klippet får ni gärna ladda upp det (gissar att det togs ner p.g.a. alla klipp var rippade från TV4 Play) eftersom det var väldigt bra kvalité på klippen. Om inte uppladdaren tagit bort sitt konto eller så. Låg uppe för något år sen bara.
Citera
2022-01-01, 01:58
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Såg inte säsong 2001 till 2015 men har läst om Qristina.
Nu har jag sett fram till episod 18 av 2001 på TV4-play och Qristina verkar inte vara den totala katastrof som hon utmålats som.
Visst är hon en manhaftig ADHD-bitch men kunskap om vad som krävs för att styra upp en bondgård från 0 hade hon.
Lite bättre sociala talanger behöver hon men hon var mycket långt från Dawkins asociala "talang".

Haha, jaha då har herr Mongo gjort en spaning genom valda avsnitt av farmen Afrika för att beundra herr Dawkins bravader. Ännu ett (flera) guldkorn!

Men jag fick ett smärre hjärtstillestånd av den gemensam nämnaren, nämligen den gråtmilde kuk-Gösstaf som i även i farmen Afrika svansar efter kvinnorna med kuken i näven. Det verkar som att i Afrika lyckades han trots allt få lite fett på syllen till slut, undrar hur det går med kärlekslivet utan farmen? Eller han kanske är med i år igen i hopp om att få doppa? Lite ironiskt att först bli satt på plats av en svarting i farmen 1 för att sedan sätta på en svarting i farmen Afrika, men kanske är det karma.

Att han muckade gräl först med Qristina och sen även med Dawkins är lite roligt. Kan hans gråtmildhet kanske bero på det?
Citera
2022-01-01, 14:13
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Haha, jaha då har herr Mongo gjort en spaning genom valda avsnitt av farmen Afrika för att beundra herr Dawkins bravader. Ännu ett (flera) guldkorn!

Men jag fick ett smärre hjärtstillestånd av den gemensam nämnaren, nämligen den gråtmilde kuk-Gösstaf som i även i farmen Afrika svansar efter kvinnorna med kuken i näven. Det verkar som att i Afrika lyckades han trots allt få lite fett på syllen till slut, undrar hur det går med kärlekslivet utan farmen? Eller han kanske är med i år igen i hopp om att få doppa? Lite ironiskt att först bli satt på plats av en svarting i farmen 1 för att sedan sätta på en svarting i farmen Afrika, men kanske är det karma.

Att han muckade gräl först med Qristina och sen även med Dawkins är lite roligt. Kan hans gråtmildhet kanske bero på det?
Isabelle var väl ingen svarting? hon är judinna tror jag, har försökt att hitta nyare bilder på henne men hon har inte lämnat några spår efter sig, kanske är hon död? Undra hur många deltagare som har bekräftats döda under dessa 20 år? det måste väl vara några?

Här får du Gustav idag https://www.gustavlorenz.com rätt arm-tatueringar, lite rätt skägg, rätt klocka, och lite rätt sotarmössa, ready to be hired by a woman (manlig motsvarighet till eskortverksamhet, plåta dina ögonblick )
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-01-01 kl. 14:49.
Citera
2022-01-02, 18:05
Medlem
Isnatts avatar
Började kolla på säsong 1. Vet inte om jag orkar se allt, det var väl ändå närmare 60 avsnitt.
Men jag mindes snabbt saker som jag såg när det sändes första gången, särskilt Q's avsnäsning när en annan deltagare tycker att dom 'placerat brunnen på den mest idiotiska stället'
Citera
2022-01-02, 21:37
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Men jag mindes snabbt saker som jag såg när det sändes första gången, särskilt Q's avsnäsning när en annan deltagare tycker att dom 'placerat brunnen på den mest idiotiska stället'

En kvinna med väldigt liten social kompetens. Eller så hade hon helt enkelt strategin att hon skulle bråka med så många som möjligt på kortast möjliga tid. Brukade hon ge sig på deltagare som var i samma åldersgrupp som henne eller var det bara yngre deltagare som hon käftade med?
Citera
2022-01-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praeteritum
En kvinna med väldigt liten social kompetens. Eller så hade hon helt enkelt strategin att hon skulle bråka med så många som möjligt på kortast möjliga tid. Brukade hon ge sig på deltagare som var i samma åldersgrupp som henne eller var det bara yngre deltagare som hon käftade med?
Kanske seniorerna med sin livserfarenhet hade en annan förmåga att hantera den typen av humanoida varelser samtidigt som åldern givit dom en något hårdare hud så att dom inte var lika känsliga?
Citera
2022-01-05, 14:54
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Isabelle var väl ingen svarting? hon är judinna tror jag, har försökt att hitta nyare bilder på henne men hon har inte lämnat några spår efter sig, kanske är hon död? Undra hur många deltagare som har bekräftats döda under dessa 20 år? det måste väl vara några?

Här får du Gustav idag https://www.gustavlorenz.com rätt arm-tatueringar, lite rätt skägg, rätt klocka, och lite rätt sotarmössa, ready to be hired by a woman (manlig motsvarighet till eskortverksamhet, plåta dina ögonblick )

Han verkar ju verkligen ha fullföljt koskit-Pauls och gubb-Torstens profetior med fortsatt ängsligt sökande efter den rätta looken för att inte avvika från accepterade trender för den sökande metrosexuelle mannen. Inte konstigt egentligen att det skar sig totalt med de största egensinniga karaktärerna som var starka nog att gå sin egen väg utan ängslig räddhågsenhet. Du har förmodligen helt rätt om "verksamhetsplanen" med hans sysslor, att bjuda ut sig till så många kvinnor som möjligt och förhoppningen att få doppa dasen emellanåt. Allt för bekräftelse eller några likes, helt i motsats till Sebastians individualistiska vägval och ett öde nog så tragiskt. Möjligen värre.

Isabelles svartinghet kan man såklart ha delade åsikter om, men hon blev mäkta upprörd när dörrvakts-Rolle anklagade "negrerna därborta" för att ha tagit slut på vattnet. Så får man minsann inte säga! Dörrvakten frågade då vad hon skulle kalla sig själv, men fick inget svar. Det förblir ett av farmens största mysterier. Men judinna är hon nog eftersom erbjöd sig att läsa bordsbön på hebreiska när tysken var storbonde i farmen 1. Något utländskt påbrå är det med största säkerhet, men det går ju absolut inte att dra några likheter till koskitfiskarens svartinghet - där kan man tala om att "göra kaoz"! Vilket det f.ö. verkar vara en ny svarting i årets upplaga som uttalat går in för. Laserturken, någon?

Rolle f.ö. var ju själv ganska rolig genom att sitta och huka när Sebastian härjade som värst i Farmen Afrika, men så snart Sebastian hade åkt passade han på att hoppa på den petita och försynta Isabelle, yngst i gänget. Om en person ser ut som en dörrvakt, beter sig som en dörrvakt och låter som en dörrvakt, så är det förmodligen en dörrvakt.
Citera
2022-01-09, 09:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det var verkligen en annan tid när programmet sändes, men TV4-folktet gör allt dom kan, bland annat skriver man "hen" i textningen när någon säger "den" eller "personen", suck...

I övrigt är det sjukt dålig bildkvalité, helt suddig bild. Gustav, "alven", var ett jävla lipmonster - skäms han idag, tro?

Nåväl, kul att se och ska försöka hitta säsong 2 och fler...
Citera
2022-01-09, 09:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Citat:
Som fotograf och filmare är min främsta ambition att låta företag och organisationer växa genom visuellt berättande.

aka

Citat:
Jag snackar skiten av er en stund, ni slipper ert vanliga harvande för en halvdag, inget kommer att förändras och jag lämnar en saltad faktura efter mig (och håller tummarna för att den går igenom).
Citera
2022-01-09, 09:57
Medlem
Bästa är ju när Qristina skäller ut allas vår egen Erik Niva i bara nattlinnet sittandes i en gungstol med ciggen i handen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in