2021-09-16, 12:19
Medlem
Ja som rubriken lyder så grannen fått en unge som skriker å gråter i tid och otid genom väggarna. Det är inte precis hela tiden men ändå så man tänker på det. Brukar de generellt sett bli mer lugn då barnet blir något år eller ska man se fram emot typ upp mot 5 år av skrik och gråt? Fattar att de inte går att sätta ett visst antal år eller nåt då det är väldigt individuellt men. Hur hade du gjort i samma situation? Flyttat?
Citera
2021-09-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukethenuke
Ja som rubriken lyder så grannen fått en unge som skriker å gråter i tid och otid genom väggarna. Det är inte precis hela tiden men ändå så man tänker på det. Brukar de generellt sett bli mer lugn då barnet blir något år eller ska man se fram emot typ upp mot 5 år av skrik och gråt? Fattar att de inte går att sätta ett visst antal år eller nåt då det är väldigt individuellt men. Hur hade du gjort i samma situation? Flyttat?

Vad har du för typ av boende? Går det att isolera bättre? Tyvärr så kvarstår väl annars att flytta..
Citera
2021-09-16, 12:23
Medlem
Citat:

mina grannar flyttade pga av mina ungar, jag önskar de bara sagt till i tid att det lät så jävligt från oss då hade jag slängt ut bobbycaren osv, fattade aldrig att det lät så mkt

ungarna brukar ofta lugna ned sig efter 2-5 månader o bli lite mer resonabla. När de blir äldre än ett år osv så är det ett helvete o ha dom en våning över sig för även om barnspring kan låta gulligt så blir man fan galen av deras hopp o leksaker de slänger runt sig, eller om de kör med bobbycar inomhus.
Citera
2021-09-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Vad har du för typ av boende? Går det att isolera bättre? Tyvärr så kvarstår väl annars att flytta..

Hyresrätt, och det är vägg i vägg och gammalt hus så tror de e svårt att göra så mycket. Hörs ju bra genom ventilationen hur man än skulle göra tror jag. Från början tror jag de hade ungen vägg i vägg mot mitt sovrum för jag vaknade nån natt av gråtandet men nu på senare tror jag barnet sover i ett annat rum som är mot mitt vardagsrum istället för sovrum. Bättre de på ett sätt så man iaf kan sova hyfsat ostört hehe
Citera
2021-09-16, 12:32
Medlem
Just nu kan barnet bara kommunicera sina behov genom skrik, såvida föräldrarna inte uppfattar de ibland ganska diffusa signalerna. Borde lugna sig om bara några månader när bebisen och föräldrarna har lärt känna varandra ordentligt och bebisen dessutom kan uttrycka vad den vill lite tydligare med kroppsspråket.
Citera
2021-09-16, 12:37
Medlem
Citat:

Det finns både hörlurar, hörselskydd och öronproppar som klipper bort skrik och skit.

Det är inte optimalt men en godkänd lösning.

Sätt dig gärna ner med grannen och förklara hur mkt det låter, så att de åtminstone tänker på dig oxå, med att tex använda napp så ofta det går, eller kanske försöka ljudisolera lite själva. Att bara sätta upp en gardin på väggen absorberar ju ljud tex, vilket är EN åtgärd man kan göra.
Citera
2021-09-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Vem är man att bestämma vad andra ska göra med sina barn? De kommunicerar med läten.

Man ska inte bestämma nånting, man ska prata om saken...

Ska man dra det till sin spets (om tex grannen ber en dra åt helvete) så finns det ju klara regler att följa.

Själv tycker jag att det är enklare att bete sig som att man är vuxen, men jag vet ju samtidigt att inte alla klarar av det.
Citera
2021-09-16, 13:03
Medlem
Bonnatorps avatar
Gissningsvis kommer skrikandet vara som värst innan de lärt sig gå, vilket gissningsvis tar 8-18 månader.

Sedan när de hunnit gå ett tag kan grannarna skatta sig lyckliga om inte ungen konstant stampar runt och slänger saker i golvet.

Löses lämpligen med en surfplatta eller telefon så de kan kolla på bolibompa dygnet runt.
Visst ökar risken att man då får ett äldre ostyrigt barn med ADHD med sisådär två miljarder procent, men o så lugnt det är hemma så länge det är ström i plattan.

Är själv styvpappa till fem barn.
Citera
2021-09-16, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Man ska inte bestämma nånting, man ska prata om saken...

Ska man dra det till sin spets (om tex grannen ber en dra åt helvete) så finns det ju klara regler att följa.

Själv tycker jag att det är enklare att bete sig som att man är vuxen, men jag vet ju samtidigt att inte alla klarar av det.

Småbarn är inga leksaker och måste kommunicera. De skriker inte för att de tycker att det är roligt. Hade barnen varit äldre så hade man kunnat vidta vissa åtgärder.

TS kan kolla med hyresvärden om det är förbjudet att skaffa barn.
Senast redigerad av PerfectBed 2021-09-16 kl. 13:30.
Citera
2021-09-16, 13:26
Medlem
vaianxs avatar
Det måste gå att isolera bättre?
Citera
2021-09-16, 13:31
Medlem
Jon.Holmss avatar
Skrikandet är egentligen ingenting jämfört med det som kommer när ungjäveln har lärt sig att gå. Förvänta dig konstant hoppande och dunsande hela dagen då
Citera
2021-09-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Småbarn är inga leksaker och måste kommunicera. De skriker inte för att de tycker att det är roligt. Hade barnen varit äldre så hade man kunnat vidta vissa åtgärder.

TS kan kolla med hyresvärden om det är förbjudet att skaffa barn.

Det kvittar om du har barn, hund eller katt hemma.
Det finns fortfarande lagar och regler som gäller för alla, oavsett vad du tycker.

Det rimliga är annars att komma överens med grannen att båda anstränger sig för att få ner ljudnivån så gott man kan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in