Citat:
Ursprungligen postat av
MeinKampf
Ser inga problem med den mängden, däremot så förstår jag inte varför du och dina läkare behandlar långvarig / kronisk smärta med tabletter som på intet vis botar din smärta, utan det är tvärtom. Smärtcentrat i hjärnan får känsligare smärtintensitet när man på kemisk väg försöker hindra en naturlig reaktion. Det är logiskt och något alla opiodmissbrukare känner till.
Hur vida du är beroende eller inte kan jag inte tänka mig är en viktig fråga, jag antar att läkarna inte vill att du ska börja missbruka av ingen god anledning. Du säger ju inte mycket här i tråden, du kanske har dålig lever eller andra organ som inte orkar med en tablett som som var menat att ta en kort period.
Jag har en sjukdom som gör att antiinflammatoriska är farliga/livshotande, vilka är givetvis förstahandsval, men uteslutet och det är synd då dessa är de bästa. Väldigt många varianter av medicin är inte möjliga, återstår i princip enbart alvedon och opiater. Operation av de värst utsatta lederna är tekniskt sett eller snarare operativt sett riskfyllt, därför måste jag leva med smärtan som är mycket intensiv i (de utsatta) lederna.
Men det jag tycker talar emot beroende är den låga mängden och att jag inte tar något varje dag, oftast varannan dag till natten i princip. ibland tre tabletter på en dag uppdelat i 1+1+1 över dygnet och vissa dagar inget som sagt.
Det som talar för ett utvecklat beroende är väl egentligen, att jag haft den relativt länge, flera år nu, på ungefär den doseringen. samt att jag är relativt tolerant mot Citodon.
Jag behöver egentligen bara lite kloka input eftersom jag inser att det är fullkomligt omöjligt att bedöma dessa saker på så lite info. Tar egentligen enbart Citodon för att stå ut med smärtan associerad med vardagens vedermödor på lederna. Helst av allt hade jag enbart haft antiinflammatoriska läkemedel, men kroppen tål dem inte.
Jag har en mycket ovanlig sjukdom så jag vill inte avslöja vilken den är, men det är ett fåtal som har den.