Citat:
Ursprungligen postat av
_killah
Du kan säkert få juridiskt rätt, beroende på hur kontraktet är utformat, jag gissar att det är för specifik plats. Men ska du orka bli ovän med dels styrelsen, och dels den stackars person som kanske har en elbil och får stå på sin gamla plats för att du har ont i axeln och inte orkar flytta 4 bilplatser längre bort.
Du får helt enkelt avväga om det är värt det.
Ja, precis. Sedan har vi tre barn som ska skjutsas till olika aktiviteter, min fru har kronisk migrän, så vi behöver att det grundläggande ska vara enkelt att hantera. Det är väl bland annat därför vi bor i Brf och inte i radhus eller villa. Styrelsen känner jag delvis, föreningen är ju liten. Har inget intresse av att bli osams med dem, men nu var det ju de som kastade första stenen så att säga... Men jag ska vara mogen och bara be om en bra plats att byta till och se vad de kan erbjuda.
pf10
Det var naturligtvis billigast med minst kabeldragning att dra den till din plats. Men det är förstås klumpigt att inte kommunicera detta med de som drabbas innan. Huruvida det finns något juridiskt bekymmer med det hela är nog svårt att svara på utan att se kontrakt och stadgar.
Ja, jag får lusläsa kontrakt och stadgar i helgen och sedan se hur vi gör. Troligen en typisk svensk lågaffektiv kompromiss :-)
Troligen var det väl billigast att dra den till vår plats, så det har jag förståelse för om det är på det viset. Men att kommunicera det i förväg hade ju gjort det hela så mycket smidigare.