Citat:
Ursprungligen postat av
DrMurdoch
Kan tänka mig att det är kostsamt socialt, karriärsmässigt att vara engagerad i den nationella rörelsen.
Tyvärr blir AfS brunsmetade.
Personligen blev jag besviken av AfS utveckling.
Trodde att här kom ett traditionellt klassiskt högerparti typ Bomans Moderata SamlingsParti.
Att de skulle fokusera på skattesänkningar, kärnfamiljen, men ändå någon form av en välfärdsstat. Gammelkonservativa.
Satsa på 6-7% och knäcka C och L.
Har tyvärr inga nyheter om Erik Berglund.
AfS har väl alltid varit tydlig med att återvandring är prio ett. De andra sakerna du nämner gäller ju fortfarande så jag förstår inte vad du gnäller över. Ta det i AfS-tråden.
Liksom toppen i AfS där många var välutbildade, intelligenta och helt enkelt normalt folk så gäller detta Erik med. Att driva på karriären inom arbetslivet tar tid och kraft. Jag misstänker att det är en bidragande orsak till hans minskade engagemang.
En annan orsak, som jag kan ha helt fel i, är att Erik har svårt för diverse kufar som politiska rörelser drar till sig och undviker därför en del saker vilket gör att han är mindre synlig.
Det som sticker ut med Erik är att han verkar ganska rastlös och vill gärna prova på något nytt vilket han nämt flera gånger. Detta gör kanske att det blir lite svårt med mer långsiktiga engagemang. Det är kanske därför bättre att han gästar poddar, program osv. än att vara ett stående inslag.
Det är en ganska stor kontrast mellan Erik och Dulny vilket känns som ett lite omaka par men Dulny, om än mycket mer en tramspelle trots sin ålder, kan nog vara kul att umgås med privat.
Han har gjort och gör oerhört mycket för den nationella rörelsen och det måste man ge honom ett stort tack för.
Men jag ser och hör gärna mer av honom, en klar favorit!