2022-01-16, 18:14
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Inte helt korrekt med ditt exempel om otrohet, du går där bara på hörsägen medans konspirationsteoretiker själva hävdar att de tagit reda på så mycket egen fakta och är fritänkande osv. Då skulle du istället tagit reda på det på egen hand innan du trodde på det, eller hur?

Forskare ska väl ifrågasätta andra forskare, det är ju så de fastställer en avhandling, rapport med mera. Disputation brukar det kallas när man får sin avhandling eller rapport granskad.

Om vi tar upp tusen liknande exempel på otrohetsberättelsen tror du seriöst att alla samtliga fallen är inget annat än falska konspirationsteorier?
Citera
2022-01-16, 18:15
Medlem
Om man fortfarande tror på SVT och annan media efter dessa 2 år som varit, så finns det ingen räddning för dig.
Det är vanliga människor som ser igenom propagandan. Vi är din vän, media är det inte.
Citera
2022-01-16, 18:16
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Vad menar du nu?
Vad fick du platt jord från?
Långt ifrån alla konspirationsteoretiker tror på platt jord, långt ifrån alla psykiskt sjuka har förföljelsemani.

Vem menar du tänker fyrkantigt? Är det patienterna som inte ordinerats psykofarmaka som tänkte fyrkantigt? Var det patienten som i en psykos hängde sin mamma och pappa i badrummet som tänkte fyrkantigt? Den patienten var helt övertygad om att den var förföljd av en massa personer och att mamman och pappan var en av dem. Eller patienten som ströp en kvinna med en telefonsladd (ja på den tiden hade telefonerna sladd), tänkte denne fyrkantigt? Patienten som våldtog en 4-åring tänkte fyrkantigt för att denne såg djävulen i barnet?
Måste helt missuppfattat att det de gjorde inte var onormalt utan de tänkte ju bara utanför boxen helt enkelt och ser och såg saker som vi andra "dummingar" inte ser

Som sagt, du verkar inte varit på samma avdelning vilket ju är bra för dig för då är du i alla fall inte brottsling ännu i alla fall.
Du focuserar på ytterligheter så det är så fruktansvärt overkligt. Psykos är första steget mot sann självutveckling (icke det egobundna jaget, SJÄLVET) efter ett stadie av galenskap som är bortom all yttre behandling. Jag ser ner på dig med beklämmande enkel kommunikation som du ändå inte greppar.
Dina exempel är fortfarande cyniska. De kanske var påverkade av benzo eller amfetamin samtidigt som de utförde dessa dårskaps dåd. Sådana dråp brukar det vara drogpåverkad och ”psykoser”
Citera
2022-01-16, 18:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det är konspirationer. Och i samband med konspiratuoner brukar det finnas folk som teoretiserar om dessa. Visst om en konspiration aldrig teoretiserades innan den blev avslöjad. Poängen är att vissa konspirationsteorier och konspirationer faktiskt skett. Därför är det sannolikt att fler osannolika saker (såsom jätte hemliga konspirationer visar sig vara sanna. Paradoxalt eller hur?

Helt ärligt så känns det som du inte fattar vad orden konspiration och konspirationsteorier betyder riktigt.

Jaså du, lovar du att det är helt ärligt?

Är ganska säker på att konspirationer både funnits och finns. Det finns säkert även teorier runt konspirationer som visat sig stämma.

Din lista innehöll - så långt jag läste - konspirationer. Mörkläggningar som iaf jag aldrig sett teorier kring.

Men du bör vara medveten om att i denna forumdel finns teorier kring:

• Att jorden egentligen är platt.

• Att polis, militär, kyrkan, universitet tillsammans med släkt lägger oerhörda resurser på att med oklara mål förföljer enskilda nobodys.

• Att svensk militär låter placera utrustning i - återigen - nobodys hjärnor med vilka de kan både läsa deras tankar och plantera nya tankar.

• Att människan aldrig satt sin fot på månen.

Således helt bisarra teorier som är så out there att de faller på sin egen orimlighet.
Citera
2022-01-16, 18:26
Medlem
styckets avatar
Citat:
Svårt bara att verifiera att de varit konspirationsteorier som diskuterats som sådana om man inte kan hitta några spår av dessa diskussioner.
Så bara det jag menar.

Fattar. En som bevisades ör att amerikanska staten avkyssnade sin befolkning. Snowden gick ut med detta då han jobbade på en av anläggningarna. Han var med på joe rogan podcast tex.
Citera
2022-01-16, 18:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Psykos är första steget mot sann självutveckling

Jadu, det finns folk till allt här.
Citera
2022-01-16, 18:29
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Är ganska säker på att konspirationer både funnits och finns. Det finns säkert även teorier runt konspirationer som visat sig stämma.

Din lista innehöll - så långt jag läste - konspirationer. Mörkläggningar som iaf jag aldrig sett teorier kring.

• Att polis, militär, kyrkan, universitet tillsammans med släkt lägger oerhörda resurser på att med oklara mål förföljer enskilda nobodys.

• Att svensk militär låter placera utrustning i - återigen - nobodys hjärnor med vilka de kan både läsa deras tankar och plantera nya tankar.

Således helt bisarra teorier som är så out there att de faller på sin egen orimlighet.

Det är inte så lätt att man bara kan avfärda absurda teorier. Jag visade ju dig ritningar på maskin som läser av pch sänder tankar. Ändå säger du att det är påhittat? Konstig slutsats.
Citera
2022-01-16, 18:54
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:

Läs mitt förra inlägg, det handlar om ett språkligt missförstånd från de kulturer som inte använder konspiration i juridiska sammanhang.

Konspiration förknippas felaktigt av majoriteten av svenskarna till att vara en terori, aldrig sanning.
Citera
2022-01-16, 18:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Läs mitt förra inlägg, det handlar om ett språkligt missförstånd från de kulturer som inte använder konspiration i juridiska sammanhang.

Konspiration förknippas felaktigt av majoriteten av svenskarna till att vara en terori, aldrig sanning.

Va? Konspirationsteori är ett vedertaget ord som har sin betydelse.
Citera
2022-01-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Var kommer alla konspirationsteorier ifrån? Är det kreativa troll och skämtare som hittar på dessa för att de njuter av att lura en massa naiva klantarslen eller är teoriernas upphovsmän störda och korkade på riktigt?

Vad är era tankar om det här?
Det är nog olika men en betydande del av konspirationsidéerna skapas av paranoida människor.
Citera
2022-01-16, 18:59
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Va? Konspirationsteori är ett vedertaget ord som har sin betydelse.
Om du skämtade så var det kul, annars inte
Citera
2022-01-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Finns många konspirationer som bevisats sanna så att anta att alla konspirationsteorier är falska är helt ologiskt.

Här är 15

https://www.buzzworthy.com/15-conspiracies-that-turned-out-to-be-true/

Ja, några av historierna är kända, flertalet visste jag inte ens om.

Men återigen så är det stories, dvs berättelser som inte i sig är något bevis för vare sig det ena eller det andra. Eftersom så många numera sitter på ljugarbänken så blir ju min reaktion att vara skeptiskt även till de sanna konspirationsteorierna.

För övrigt så brukar det finnas en liten kärna av sanning som sedan växer och växer så att det blir en lång snårig historia. För det så innebär det inte att alla detaljerna är sanna.

Det är också det som gör det så jobbigt när folk hittar på saker att vi omgärdas med så mycket lögner även när det är något som skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in