Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Jag är inne i samma tankebanor. Läste någonstans att även om det ordnar upp sig i Hormuzsundet så är tappet stort och det lär ta tid att hinna i kapp.
Tror det kan bli rätt långrandigt de där, amerikanerna har rekordproduktion av naturgas så det ligger i deras intresse att maximera priset och maximera exporten, nu har jag inte nån jättekoll men får intrycket att det inte sker så mycket på fredsfronten.
Tog en titt på mitt nuvarande rörliga(83öre/kwh + 49kr fast månadsavgift) elavtal och beräknat på senaste fakturan landar det på 3800kr per år, låser jag priset i 2-4år blir det 4450kr årligen(110öre/kwh), 1år och 5år kostar 4800kr.
Sist jag låste så gjorde jag det bara ett par månader innan ryssarna gick in i ukraina så där sparade jag en rejäl slant, ett tag va det så illa att elbolagen snackade om att använda force majeure för att bryta avtal...
110öre/kwh kan det vara värt för o flina när andra gömmer sig under sängen när elpriset går över 10kr/kwh, när aftonbladet kör sina skräckrubriker, även om jag inte skulle spara pengar har tryggheten ett värde i sig man inte ska underskatta.