2006-06-06, 16:08
Medlem
The_Dude_s avatar
JAg tycker det står lite om MotoGP. så därför tänkte jag skriva lite

Denna säsongen är jävligt spännande!!! Rossi som har vunnit motogp klassen 6 gånger i rad eller vad det nu är ligger risigt till....
men jag tror han vinner ändå för där finns ingen som kan köra motorcykel som han!!

Det är också jävligt roligt att det går bra för rookies:arna... pedrosa, stoner osv.

Sen så stannar rossi kvar på två hjul hos yamaha!! trevligt att höra..
Citera
2006-06-07, 17:46
Medlem
pludos avatar
Pedrosa är framtiden! 48 kilos killen!!!
Har tagit 125 (1st) & 250(2 st) titlar irad och nu så e' det bara 500 kvar!!
Inte ens Rossi lyckades första året
Citera
2006-06-07, 21:01
Medlem
lennythekings avatar
Bra initiativ!!
Jag tror, precis som du, att Rossi vinner till slut, men kul att han får kämpa lite i år!
Ungdomarna Stoner, Pedrosa har ju satt lite extra krydda på årets säsong! Hoppas att det håller i sig!
Det bäst av allt, är dock att Hondas dominans i MotoGP är bruten!
Har ingenting emot Honda, men när man hör hur mkt pengar dom har till sitt förfogande (jämfört med dom andra teamen) så blir iaf jag lite avigt inställd till dom..
Hoppas Suzuki och Kawasaki kan höja sig ett litet snäpp till och komma in i matchen på riktigt!
Förarmaterial har dom ju båda nu i form av Hopkins (Suzuki) och Nakano (Kawasaki)
Citera
2006-06-08, 22:21
Medlem
The_Dude_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Bra initiativ!!
Jag tror, precis som du, att Rossi vinner till slut, men kul att han får kämpa lite i år!
Ungdomarna Stoner, Pedrosa har ju satt lite extra krydda på årets säsong! Hoppas att det håller i sig!
Det bäst av allt, är dock att Hondas dominans i MotoGP är bruten!
Har ingenting emot Honda, men när man hör hur mkt pengar dom har till sitt förfogande (jämfört med dom andra teamen) så blir iaf jag lite avigt inställd till dom..
Hoppas Suzuki och Kawasaki kan höja sig ett litet snäpp till och komma in i matchen på riktigt!
Förarmaterial har dom ju båda nu i form av Hopkins (Suzuki) och Nakano (Kawasaki)

Ja Suzuki o Kawasaki börjar komma igång nu.. PÅ le mans så starta Nakano 2:a och tror d va hopkins som fick pole nått race..d e härligt med litta variation..
Citera
2006-06-14, 09:03
Medlem
The_Dude_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pludo

I MotoGP klassen kör dom 1000cc inte 500.... nästa är så blir d 800cc istället. samtidigt som BMW kliver in i MOTOGP och kanske aprilia!!
Citera
2006-06-19, 14:14
Medlem
lennythekings avatar
Skön uppvisning av Rossi igår! Långsladden på sista (eller näst sista varvet) var UNDERBAR!!
Gummidoften ligger förmodligen kvar än!
Mkt av spänningen försvann tyvärr i samband med startvurpan, då många av toppförarna försvann.. och det lär väl märkas på startlistan till helgen.. (Assen)
Kanske hela mästerskapet är på väg att avgöras p.g.a masskraschen nu i helgen? Tråkigt isf!
Citera
2006-06-19, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Dude_
I MotoGP klassen kör dom 1000cc inte 500.... nästa är så blir d 800cc istället. samtidigt som BMW kliver in i MOTOGP och kanske aprilia!!

Det är fortfarnade fullt lagligt att köra 500cc tvåtakt men det är inte konkurrenskraftigt. 990cc är det som gäller för fyrtakt idag, 800 för nästa år som du säger.

Citat:

Vi får se, jag tror inte han plockar fem titlar på raken i stora klassen och totalt sju titlar under sina första tio år i GP.
Citera
2006-07-02, 18:56
Medlem
pludos avatar
Men han va rätt bra idag Pedrosa alltså!!
Citera
2006-07-22, 14:19
Medlem
The_Dude_s avatar
Citat:
Men han va rätt bra idag Pedrosa alltså!!

Han e bra ja...men inte så bra som rossi... Dessutom e rossi mycket roligare..han spexar o sånt.. pedrosa e som en robot för fan
Citera
2006-07-22, 18:45
Medlem
Andrinhos avatar
Pedrosa är bra, men ingen kör bättre än Rossi. Som sagt, Pedrosa är heller inte lika rolig som Rossi när han spexar. Sist när Rossi vann i Tyskland så satte han på sig italienska landslagströjan med Materazzis namn och nr på!

Min kompis pappa kommer förövrigt ifrån samma stad som Rossi och höll i honom när han var nyfödd.
Citera
2006-07-22, 22:25
Medlem
pludos avatar
Tycker i vilket fall som helst att i år är det bästa året som jag har sett moto gp inte bara Rossi som åker ifrån och vinner ett.
Ska bli kul och se hur det går för Pedrosa och Stoner i USA dom har ju inte kört där innan, vi såg hju alla hur mycket fördel Hayden hade förra året!
Citera
2006-07-23, 19:22
Medlem
nacka_s avatar
Jag hoppas också att Kawasaki börjar vinna lite snart... det är ju mitt stall! dock tror jag att de kommer att få svårt att plocka hem något inom de närmsta åren... tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in