2021-09-13, 08:15
Medlem
fulvodkas avatar
Varje gång jag blir sjuk och får ansamlingar av slem som jag med jämna mellanrum hostar upp så kan jag inte låta bli att notera hur förbaskat gott det smakar. Det är som en kompott av de mest delikata smakerna mina smaklökar och hjärna kan uppleva. Sött och kryddigt, kanske med en skvätt umami.

Jag har frågat flera andra men de upplever inte att det smakar gott.

Finns det fler här som upplever att slemmet är en delikatess?

Någon som vet vad denna smakrika upplevelse kan bero på?
Senast redigerad av fulvodka 2021-09-13 kl. 08:39.
Citera
2021-09-13, 08:20
Medlem
Negressdrottningens avatar
Ämen fy fan jag kräks, URK, vad fan äter du i vanliga fall om du anser det smaka gott? UÄÄ fy FAN bara tanken gör mig suicid för fan, skärpning!
Citera
2021-09-13, 08:59
Medlem
Entjockbanans avatar
Kan uppleva att det smakar sött, slemmet men vet inte vad det beror på.
Citera
2021-09-13, 11:16
Medlem
Kennethkvartings avatar
Ja TS, jag har upplevt samma sak.

Det är inte i alla skeden av en förkylning, eller ens varje gång jag blir förkyld, men ibland får jag som du säger en angenäm arom i munnen när jag hostar.

Jag skulle beskriva det som att den angenäma smaken/känslan är mycket flyktig, det är inte så att man går och smaskar på slemmet av välbehag direkt.

Det händer även att snoret i näsan luktar lite gott.
Citera
2021-09-13, 11:26
Medlem
Majsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negressdrottningen
Ämen fy fan jag kräks, URK, vad fan äter du i vanliga fall om du anser det smaka gott? UÄÄ fy FAN bara tanken gör mig suicid för fan, skärpning!
Det är för synd att du förnekar dig själv kroppens egna ostron!
Citera
2021-09-13, 11:30
Medlem
Jag har också märkt detta men precis som ni andra är det inte alla gånger man blir sjuk som man får den här speciella smaken på slemmet.
Citera
2021-09-13, 13:14
Medlem
fulvodkas avatar
Vad skönt att läsa att jag inte är ensam.

Undra varför slemmet är så gott. Någon som vet?
Citera
2021-09-13, 18:21
Medlem
Onanikrems avatar
Även dina fisar kan "lukta gott" för dig... i andra näsor kräks man, gammal kvarleva från markeringarnas tid... Det markerar du och familj.
Citera
2021-09-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Varje gång jag blir sjuk och får ansamlingar av slem som jag med jämna mellanrum hostar upp så kan jag inte låta bli att notera hur förbaskat gott det smakar. Det är som en kompott av de mest delikata smakerna mina smaklökar och hjärna kan uppleva. Sött och kryddigt, kanske med en skvätt umami.

Jag har frågat flera andra men de upplever inte att det smakar gott.

Finns det fler här som upplever att slemmet är en delikatess?

Någon som vet vad denna smakrika upplevelse kan bero på?

Troll eller allmänt äcklig 🤔
Citera
2021-09-15, 10:16
Medlem
fulvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheuer77
Troll eller allmänt äcklig 🤔

Du märkte inte att det var flera andra som upplevde samma sak?

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Även dina fisar kan "lukta gott" för dig... i andra näsor kräks man, gammal kvarleva från markeringarnas tid... Det markerar du och familj.

Ja, det är också ett intressant fenomen. Vad beror det på?
Citera
2021-09-15, 10:31
Medlem
yidarmy123s avatar
Finns det några maträtter som får hostslemmet att bli ännu godare? Jag har lite hosta kvar från när jag hade cocvid, så jag tänkte att blandningen av det kinesiska och kanske tillsatsen av något kryddigt indiskt hade varit gott?

Kom med förslag! Gärna något billigt indiskt alternativt. Plånboken är ju inte direkt överfull när man överväger Hostslemms-dieten.
Citera
2021-09-18, 14:40
Medlem
fulvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Finns det några maträtter som får hostslemmet att bli ännu godare? Jag har lite hosta kvar från när jag hade cocvid, så jag tänkte att blandningen av det kinesiska och kanske tillsatsen av något kryddigt indiskt hade varit gott?

Kom med förslag! Gärna något billigt indiskt alternativt. Plånboken är ju inte direkt överfull när man överväger Hostslemms-dieten.

Ibland verkar kosten påverka hostslemmets smak. Men det finns också någon grundsmak i hostslemmet som alltid är med i kompotten, oavsett vad man ätit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in