Citat:
Ursprungligen postat av
dudeman28
Jag tycker att CBD oljan bara funkar på mig de första dagarna sedan känner jag inte likadant? Har 20 procent och har även ökat dosen.. Första dagarna är det ju helt fantastiskt och sedan slutar jag för att det inte hjälper.
Prövat att ta det på olika sätt, t.ex. sublingualt? Testa äta det på tom mage med något som har högt fettinnehåll, t.ex. lite pizza. Rekommenderar även vanlig ört te du kan köpa på Ica(sådant som innehåller citronmeliss, lavender, mynta t.ex.) ihop med CBDt, dessa innehåller också vissa terpener samt också andra terapeutiska ämnen som kan boosta bindandet utav vissa receptorer, ett ämne i citronmeliss binder till CB2 t.ex.
Andra vanliga kostillskott, speciellt växtbaserade sådana synergerar mycket väl med CBD.
Jag brukar ofta ta uppehåll, ibland på flera veckor. Men när jag använder CBD flera dagar i rad så funkar det också bra. Jag blir inte hög eller något men blir fungerande, mina hjärnspöken dämpas och jag kan fokusera på att göra det jag ska samt sover lite bättre, depressioner minskas t.ex..
Testat att använda CBD hampa och göra te på det? Oljorna är decarboxylerad cbd hampa koncentrat. För mig funkar även sådan extremt billigt cbd hampa med 2% CBD i, men man måste decarboxylera den samt ha i några teskedar per kopp då.
Testat lägga till pyttelite CBG, CBC eller mycket lite CBN om du vill ha något mer ångestdämpande?
Vissa oljor har mest CBD och inget av de andra, de andra är också viktiga för dess terapeutiska effekter. Samma sak med terpener och bioflavoner som ska också har mycket hälsofrämjande egenskaper och sammarbetar med de andra ämnen. Det är därför jag föredrar köpa hampa och äta/dricka den, men oljorna är praktiska om man hittar bra kvalité, bara lite dyrare.
Vissa få oljor jag sett, skriver butiken full spektrum men innehåller knappt något av de andra viktiga ämnen(speciellt knappt någon cbc, cbg, cbn, osv), även om det sällan är så och många butiker är bra inrikes. Allt beror på vilken hampa de gjort oljan på samt hur bra de extraherat det, liksom använder de en dålig hampa och en dålig extraktionsmetod så kommer det vara sådär även om det är full spektrum.