2021-09-12, 17:28
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Svenska bandet Blazon Stone är egentligen bara en enda stor homage till tyska Running Wild. Precis allt är inspirerat av den tyska förebilden och man gör ingen hemlighet av det.

Faktum är att Blazon Stone låter mer som Running Wild gjorde på den gamla goda tiden än vad detta band gör idag. Bandnamnet har man självklart tagit från Running Wilds sjätte album "Blazon Stone".

Det kan alltid glädja någon som tycker att Running Wild ändrat i soundet lite för mycket eller inte riktigt håller gammal god kvalitetsnivå.

Det finns många album med Blazon Stone och snart kommer ett till. Ett smakprov från detta kommande album finns på YouTube och heter "Raiders Of Jolly Roger". Riktigt bra.

Vad tycker ni?
Citera
2021-09-12, 17:31
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis

Vad tycker ni?

Se där ja.

Den såg iallafall inte jag komma.
Här skall såklart lyssnas igenom, så jag återkommer...jag måste bara hämta mig från nostalgichocken först! 🤟🏽
Citera
2021-09-12, 19:05
Medlem
Knucklehugss avatar
Haha det här låter mer running wild än running wild själva, helt ok även om jag inte lyssnat på rw sedan black hand inn.
Citera
2021-09-12, 20:57
Medlem
The Beach boys avatar
Personligen har jag svårt för retromusik som försöker låta som ett band från en förgången era. Jag upplever inte att Running Wild har något särskilt eget sound så det är inte sådär jättesvårt att låta som de gör.
Citera
2021-09-12, 21:12
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Lät latjo.
Citera
2025-12-15, 10:04
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Senaste nytt är att Blazon Stone kommit ut med en ny release, en EP.

"Treasure Hunt" tracks:

1. "Cutthroat Island" 04:03
2. "Treasure Hunt" 03:57
3. "Ironhearts" 05:42
4. "Song From The Boneyard" 02:49

Released December 10, 2025.

Låtarna är alltså: 3 rejected songs from upcoming album, and a cover of "Song From The Boneyard" by Elvert Under Ground released in 1992, which was my dads folkpunk band in the 80s/90s.

Lite extra information:

Citat:
Line-up:
Matias Palm - Vocals
Cederick Forsberg - Guitar
Karl Löfgren - Drums
Johannes Frykholm - Bass

Mixing and mastering by Cederick Forsberg
Guest musician: Rafael Kempp - Bass on Ironhearts
Artwork by Michael Norbäck

Tracks 1-3 music written by Cederick Forsberg
Tracks 1-3 lyrics written by Mina Walkure and Cederick Forsberg
Track 4 written by Lasse Forsberg

Det låter kort och gott bra om än inte riktigt super-imponerande. Min favorit-release med bandet är nog ändå ohotad än så länge: "War Of The Roses"-albumet för där finns ju den fenomenala låten "Mask Of Gold".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in