2021-09-12, 08:25
Medlem
Jag läser ett snyft artikeln om dom unga kriminella män som blivit skjutna och en av familjerna nämner Flashback att tonen är hård här.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rEz7Ve/juan-har-forlorat-tva-soner-i-skjutningarna

Ska man ha någon empati för kriminella eller får dom helt enkelt skylla sig själv med tanke på hur många liv dom förstör?
Jag är själv rätt hård men jag hade också haft full förståelse om jag själv varit kriminell och blir dödad så hade jag fått skylla mig själv.
En familj till en kriminell förstår ju inte riktigt på hur många människor deras barn förstör för. För familjen så kanske sonen, brodern eller fadern är som den alltid är emot just dom så dom ser inte det andra ser.

Sen är det klart att det är skillnad på brott och brott och en del är hemskare än andra.
Citera
2021-09-12, 08:31
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Knappast.

Till och med på en av bilderna vid graven så gör han en pistolgest med ena handen. Really?
Citera
2021-09-12, 08:55
Medlem
Fy fan vilken misslyckad förälder.
Nu ett stort snyftreportage

Alla dem som blivit drabbade av dessa två odågor borde kärringen be om ursäkt till, för att ha misslyckats så kapitalt.

Men det är fan bara i Sverige man kan klä en utlänning i offerkofta oavsett hur jäkla kass de än må vara.

Inget förvånar, när en rikspolischef kan sitta i en TV-soffa och tycka synd om mördare, utan att ägna en enda tanke åt offret.

Gnäll inte kärring, du har själv varit med och skapat dessa monster som nu ligger begravda.
Citera
2021-09-12, 09:24
Medlem
Nej, tonen är rätt på flashback. Det är media och politiker, som ser de kriminella som offer, som är för mjuk och själva grunden till att vi inte får bukt med de kriminella. Aftonbladet borde skämmas för att de spär på kriminaliteten i samhället!
Citera
2021-09-12, 09:30
Medlem
F.Hansens avatar
Läste artikeln och det finns ju många sidor av en person. Att en person hade en stor personlighet eller vill hjälpa andra spelar väldigt liten roll om man också lever en kriminell livsstil och begår brott.

Gängmedlemmarna är också människor, men när man börjar springa runt med skjutvapen och är redo att mörda själv har man avslutat sitt existensberättigande.

Kort sagt, mördare förtjänar att dö.
Citera
2021-09-12, 09:45
Medlem
NeinChads avatar
"De ser med sorg hur varje nytt mord på unga män avfärdas med att det bara är ”kriminella som mördar kriminella”. Som att det gör morden mindre meningslösa och sorgliga."

Ju fler kriminella svartskallar som skjuts bort desto bättre. Deras familjer borde flytta till sina hemländer. De hör inte hemma här och kommer aldrig att göra det.
Citera
2021-09-12, 09:50
Medlem
Entjockbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeinChad
"De ser med sorg hur varje nytt mord på unga män avfärdas med att det bara är ”kriminella som mördar kriminella”. Som att det gör morden mindre meningslösa och sorgliga."

Ju fler kriminella svartskallar som skjuts bort desto bättre. Deras familjer borde flytta till sina hemländer. De hör inte hemma här och kommer aldrig att göra det.

Nja, du har fel, det snarare ökare ju våldet. Det lite som om man hugger av ett huvud växer det ut två nya. Nej, det är inte bättre.
Citera
2021-09-12, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
Nja, du har fel, det snarare ökare ju våldet. Det lite som om man hugger av ett huvud växer det ut två nya. Nej, det är inte bättre.

Helt sant. Våld föder våld!
Citera
2021-09-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlWpLxdj
Knappast.

Till och med på en av bilderna vid graven så gör han en pistolgest med ena handen. Really?

Det där har jag missat, det där låter ju helt sjukt.
Citera
2021-09-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Fy fan vilken misslyckad förälder.
Nu ett stort snyftreportage

Alla dem som blivit drabbade av dessa två odågor borde kärringen be om ursäkt till, för att ha misslyckats så kapitalt.

Men det är fan bara i Sverige man kan klä en utlänning i offerkofta oavsett hur jäkla kass de än må vara.

Inget förvånar, när en rikspolischef kan sitta i en TV-soffa och tycka synd om mördare, utan att ägna en enda tanke åt offret.

Gnäll inte kärring, du har själv varit med och skapat dessa monster som nu ligger begravda.

Är det kanske lättare för dom att skylla på någon annan än sig själv för att gå vidare. Det är samhällets fel, det fanns inte tillräckligt med fritidsgårdar, det byggs för små lägenheter, det finns inga jobb osv.
Citera
2021-09-12, 10:15
Medlem
u.chesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Nej, tonen är rätt på flashback. Det är media och politiker, som ser de kriminella som offer, som är för mjuk och själva grunden till att vi inte får bukt med de kriminella. Aftonbladet borde skämmas för att de spär på kriminaliteten i samhället!

Instämmer helt i ovanstående. Att det ens tas upp i media att anhöriga är ledsna för att deras kriminella avkomma skjutits är enbart beklämmande. Majoriteten invånare gläds väl snarare med varje gängkriminell som avlivas.
Citera
2021-09-12, 10:23
Medlem
cacas avatar
Läste också det på aftonhoran, klassiskt snyft snyft hur fin och de ville bort från kriminalitet och snyft.

Vore kul om de kunde rada upp allt lidande som dessa personer utsatt andra för så bilden blir mer rättvisande över vilka personer de egentligen var.

Nu känner jag bara jaha,,,

Nej det är dax verkligen att politiker stämmer i bäcken och skärper lagar i så hög grad att det är för kostsamt leka gangster. Riktigt långa och hårda straff, ingen dalt eller sk vård utan enkel hård inlåsning i cell, tre mål mat om dagen av enkel standard. Varför inte köpa platser i Ryssland eller annat land?

Då hade kanske hennes söner inte valt den väg i livet som de gjorde och båda hade kanske levt idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in