2021-09-14, 18:19
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Kontraktet.
Var det där en ledtråd?

Han golar in sin vän
Citera
2021-09-14, 18:43
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Han golar in sin vän

Japp och det finns nog många av deras polare som heter Kav-iar, Kahve-iar, Kamel-iar eller ngt liknande och har skulder för "ngt inköp" som ej är betalt och nu varnades det skarpt.
Citera
2021-09-14, 19:14
Medlem
Svaret finns på MrKoll. Kolla topplistan i Gävle.
Citera
2021-09-14, 19:29
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Japp och det finns nog många av deras polare som heter Kav-iar, Kahve-iar, Kamel-iar eller ngt liknande och har skulder för "ngt inköp" som ej är betalt och nu varnades det skarpt.

Precis som jag skrev i början av denna tråd..
Icke skidåkande herre i sina bästa år med ett lönsamt extraknäck
Citera
2021-09-14, 19:31
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Kontraktet.
Svaret finns på MrKoll. Kolla topplistan i Gävle.

Där ser man Kaviar utan ngt i
Då blir det en tom Ka***-tub
Citera
2021-09-15, 07:38
Medlem
Vad jag hört så ska det vara en som jobbar på grillen som blev skadad.
Citera
2021-09-15, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliPeppers
Svaret du fick är nästan bullshit, det är enstaka gator där det är problem. Sätra består till största delen av villor, Andersberg gör också det och där är det egentligen bara Andersbergs centrum som har problem. Nordost ligger annars mitt i stan.

Brynäs har alltid varit beryktad, jag tror att det är dels främre Brynäs som kan vara dåligt men resten blandat. Även Söder har sina hus med pundare... Brynäs kom ju som du kanske vet på en lista bland problemområden av rikskrim för flera år sen, för mig var det en gåta eftersom det var problem på en gata i Sätra just då.

Sätt dig ner, bara för att du troligen bor i ett ghetto i Gävle så ska du inte försvara det. Sätra, andersberg och nordost är rena skära ghetton. Nordost ligger såpass centralt (som du fick med...) Att slöddret oftast hänger på stan, men skottlossning senast ifjol va? Mycket droger går via nordost.
Och Brynäs är mest drabbat pga stor mängd soclägenheter och knarkarna på ria. Går ju inte ens att ha en cykel ute där liksom 😁

Det finns bra områden i Sätra och de som bor där trivs ju bra om de bor i villa. Kolla lägenheterna och försök ens räkna senaste årens bilbränder. Det mesta dyker inte ens upp i tidningen.

Södergrillen, hur går dom runt? Jäkla ställe alltså. Län till 7 pers verkar dom få ihop.

Länk till mrkoll: "Mest sökta personer i Gävle - Topplistor från Mrkoll.se" https://mrkoll.se/topplistor/kommuntoppen/?k=2180
Citera
2021-09-15, 11:25
Medlem
Har hört lite rykten om en Kaw*r Send#i ska vara den skadade…. kan det stämma??… Ett rykte dock och absolut inget jag är säker på men verkar passa in i beskrivningen i tråden……!
Citera
2021-09-15, 12:05
Medlem
K@war Send! dömdes 2017 till fängelse i fyra år och två månader för grovt narkotikabrott, grovt vapenbrott och grov misshandel.

Det känns väl inte helt omöjligt att han fortsatt samma bana i liknande kretsar.

Gävle tingsrätt:
Citera
2021-09-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirits
Vad jag hört så ska det vara en som jobbar på grillen som blev skadad.
Den person som namnges är styrelsemedlem i bolaget Södergrill*n AB. Han jobbar säkert där också.

Mycket kontanter kring en grill/kiosk. Ett bra sätt att tvätta svarta drogpengar vita.
Citera
2021-09-15, 17:35
Medlem
Tillhör han "röda gruppen" eller "blåa gruppen" som någon var inne på i tråden tidigare? Eller ingen av dem?
Citera
2021-09-15, 18:41
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRubixCube
Säkerligen något som hör ihop med förra sommarens skjutningar mellan vad polisen kallar "Röda Gruppen" vs. "Blåa Gruppen".

Länk till P3-Krim som tar upp dessa händelser.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1708906

Så jag sätter mina slantar på att detta är kopplat till den konflikten.

En censurerad bild på medlemmar ur Shottaz & "Röda Gruppen", antagligen tagen i samband med bröllopet i Borlänge.
https://imgur.com/a/2frevwH
Någon som vet om Ayye läkt än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in