Citat:
Ursprungligen postat av
ChiliPeppers
Svaret du fick är nästan bullshit, det är enstaka gator där det är problem. Sätra består till största delen av villor, Andersberg gör också det och där är det egentligen bara Andersbergs centrum som har problem. Nordost ligger annars mitt i stan.
Brynäs har alltid varit beryktad, jag tror att det är dels främre Brynäs som kan vara dåligt men resten blandat. Även Söder har sina hus med pundare... Brynäs kom ju som du kanske vet på en lista bland problemområden av rikskrim för flera år sen, för mig var det en gåta eftersom det var problem på en gata i Sätra just då.
Sätt dig ner, bara för att du troligen bor i ett ghetto i Gävle så ska du inte försvara det. Sätra, andersberg och nordost är rena skära ghetton. Nordost ligger såpass centralt (som du fick med...) Att slöddret oftast hänger på stan, men skottlossning senast ifjol va? Mycket droger går via nordost.
Och Brynäs är mest drabbat pga stor mängd soclägenheter och knarkarna på ria. Går ju inte ens att ha en cykel ute där liksom 😁
Det finns bra områden i Sätra och de som bor där trivs ju bra om de bor i villa. Kolla lägenheterna och försök ens räkna senaste årens bilbränder. Det mesta dyker inte ens upp i tidningen.
Södergrillen, hur går dom runt? Jäkla ställe alltså. Län till 7 pers verkar dom få ihop.
Länk till mrkoll: "Mest sökta personer i Gävle - Topplistor från Mrkoll.se"
https://mrkoll.se/topplistor/kommuntoppen/?k=2180