2021-09-10, 23:51
Medlem
Och om du orkar läsa allt, vad borde jag ha gjort i situationen under spoiler tag?

Om jag går på dejt med en tjej så är det sällan tråkigt eller stelt, eller en situation där vi sitter och håller tyst för att ingen har något att säga.
Jag vill inte skryta men jag är ganska intelligent och vet vad jag ska säga och göra för att få andra människor att tycka om mig. I verkligheten.
Visst, alla dejter "går inte hem" men jag har bara en gång gått på en dejt där hon blev sur på mig. Och det var för att hon ville ligga och jag ville inte det.

Men på nätet är det ren katastrof. Det spelar ingen roll om jag har precis tagit upp diskussionen med en ny match eller om det är en tjej som jag har träffat i verkligheten och sedan börjar chatta via text.
Ibland går det bra och flyter på men det är inte en fråga OM utan NÄR jag kommer att fucka upp med henne via text.

Ett (långt) exempel på hur jag fuckar upp:
Du behöver inte läsa det för att förstå vad jag menar, men om du vill skratta åt en idiot som inte vet hur han ska skriva till en kvinna via text, och skälla ut mig so be my guest. Jag bjuder på det.
Nu kommer jag att outta mig som fan om tjejen i fråga råkar läsa detta då hon kommer veta exakt vem jag är, men jag vet inte hur jag ska förklara annars och jag har ändå skrämt bort henne.

Nu när ni läser ovan under spoiler så fattar ni hur jävla komplicerad/noggrann jag är vilket leder till fuckups.
Jag hatar rutiner, jag hatar upprepade saker utan tvärtom, jag älskar variation och att prata med random folk så jag vet att jag inte är mentalt annorlunda med typ aspberger (förlåt om du har det, jag menar inget illa) men på något jävla sätt har jag hamnat i det här tänkandet varje gång jag chattar med en tjej jag tycker om. Jag skriver ett långt meddelande, ser felet, börjar korrigera, ser felet, börjar korrigera...
Och jag är så jävla trött på det. Vi lever i digital age och det är så mycket som sker via text, specielly nu i corona tiden.

Jag har fått tips från några vänner att jag behöver bli mer simpel. Men jag fattar inte hur jag kan bli mer simpel. Det känns enormt svårt att släppa all tänkande.
Senast redigerad av M4c4br3 2021-09-11 kl. 00:29.
Citera
2021-09-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4c4br3
Och om du orkar läsa allt, vad borde jag ha gjort i situationen under spoiler tag?

Om jag går på dejt med en tjej så är det sällan tråkigt eller stelt, eller en situation där vi sitter och håller tyst för att ingen har något att säga.
Jag vill inte skryta men jag är ganska intelligent och vet vad jag ska säga och göra för att få andra människor att tycka om mig. I verkligheten.
Visst, alla dejter "går inte hem" men jag har bara en gång gått på en dejt där hon blev sur på mig. Och det var för att hon ville ligga och jag ville inte det.

Men på nätet är det ren katastrof. Det spelar ingen roll om jag har precis tagit upp diskussionen med en ny match eller om det är en tjej som jag har träffat i verkligheten och sedan börjar chatta via text.
Ibland går det bra och flyter på men det är inte en fråga OM utan NÄR jag kommer att fucka upp med henne via text.

Ett (långt) exempel på hur jag fuckar upp:
Du behöver inte läsa det för att förstå vad jag menar, men om du vill skratta åt en idiot som inte vet hur han ska skriva till en kvinna via text, och skälla ut mig so be my guest. Jag bjuder på det.
Nu kommer jag att outta mig som fan om tjejen i fråga råkar läsa detta då hon kommer veta exakt vem jag är, men jag vet inte hur jag ska förklara annars och jag har ändå skrämt bort henne.

Nu när ni läser ovan under spoiler så fattar ni hur jävla komplicerad/noggrann jag är vilket leder till fuckups.
Jag hatar rutiner, jag hatar upprepade saker utan tvärtom, jag älskar variation och att prata med random folk så jag vet att jag inte är mentalt annorlunda med typ aspberger (förlåt om du har det, jag menar inget illa) men på något jävla sätt har jag hamnat i det här tänkandet varje gång jag chattar med en tjej jag tycker om. Jag skriver ett långt meddelande, ser felet, börjar korrigera, ser felet, börjar korrigera...
Och jag är så jävla trött på det. Vi lever i digital age och det är så mycket som sker via text, specielly nu i corona tiden.

Jag har fått tips från några vänner att jag behöver bli mer simpel. Men jag fattar inte hur jag kan bli mer simpel. Det känns enormt svårt att släppa all tänkande.

Människor skiter och pissar. Vad mer simpelt bör man förklara hur människor är?

Däremot så är människor simpla varelser. Inklusive en själv, många har skavanker och brister i sitt beteende. Men om man ser människor som onda/goda så tycker jag i alla fall att man kan snacka med människor på ett mer neutralt sätt.
Citera
2021-09-11, 00:24
Medlem
Tolkar jag det rätt att du blev dissad för att du först sa att hon kunde "ha kul"/ligga med honom och sedan ändrade dig och skrev ett långt meddelande om att du själv lagt flörtar på is pga henne, och var upprörd över att hon träffade andra.

Om det var detta meddelande som sumpade allt skulle det vara intressant att få läsa det, för att bättre förstå situationen. Jag tänker att allt det du skrev efter det inte spelar så stor roll eftersom hon redan hade funnit något hon ogillade med dig.
Citera
2021-09-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Tolkar jag det rätt att du blev dissad för att du först sa att hon kunde "ha kul"/ligga med honom och sedan ändrade dig och skrev ett långt meddelande om att du själv lagt flörtar på is pga henne, och var upprörd över att hon träffade andra.

Om det var detta meddelande som sumpade allt skulle det vara intressant att få läsa det, för att bättre förstå situationen. Jag tänker att allt det du skrev efter det inte spelar så stor roll eftersom hon redan hade funnit något hon ogillade med dig.

Nej, jag ändrade mig aldrig om att det är ok att hon ligger med honom. Även om det hände så var hon min och jag visste att vad än händer där så spelar ingen roll.

Det gick åt helvete när hon kom sent en kväll och skrev att hon måste verkligen sova och har inte tid vilket gjorde mig lite svartsjuk (jag skrev inte att jag är svartsjuk) och jag skrev att jag vill backa och nämnde andra kvinnor jag har på paus och att hon kan höra av sig till mig när hon blir mer tillgänglig.
Det tog hon illa upp.

Jag fixar det i inlägget.
Senast redigerad av M4c4br3 2021-09-11 kl. 00:33.
Citera
2021-09-11, 00:30
Medlem
Citat:
Nej, jag ändrade mig aldrig om att det är ok att hon ligger med honom. Även om det hände så var hon min.

Det gick åt helvete när jag skrev att jag vill backa (för att jag blev lite svartsjuk - detta skrev jag inte) och nämnde andra kvinnor jag har på paus och att hon kan höra av sig till mig när hon blir mer tillgänglig.
Det tog hon illa upp.

Oj! Jag missförstod det helt, är nog lite trött.
Citera
2021-09-11, 00:33
Medlem
Citat:
Oj! Jag missförstod det helt, är nog lite trött.

Det är ingen fara

Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Människor skiter och pissar. Vad mer simpelt bör man förklara hur människor är?

Däremot så är människor simpla varelser. Inklusive en själv, många har skavanker och brister i sitt beteende. Men om man ser människor som onda/goda så tycker jag i alla fall att man kan snacka med människor på ett mer neutralt sätt.

Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Jag ser på människor ganska öppet. Jag kan lita på människor om de inte bevisar motsatsen.
Citera
2021-09-11, 00:51
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Nej, jag ändrade mig aldrig om att det är ok att hon ligger med honom. Även om det hände så var hon min och jag visste att vad än händer där så spelar ingen roll.

Det gick åt helvete när hon kom sent en kväll och skrev att hon måste verkligen sova och har inte tid vilket gjorde mig lite svartsjuk (jag skrev inte att jag är svartsjuk) och jag skrev att jag vill backa och nämnde andra kvinnor jag har på paus och att hon kan höra av sig till mig när hon blir mer tillgänglig.
Det tog hon illa upp.

Det stora felet, nästan det enda felet jag kan se.. är att du spelar spel. Och komplicerar saker. Istället för att vara helt rak. Du låter väldigt ung, i ditt sätt att beskriva. Förhoppningsvis är det bara en mognads-situation.

Men, försök att inte skrivs jättelånga meddelanden, med ngn du nyss träffat. I början ska du hålla dig till ledordet: Short and sweet.
Citera
2021-09-11, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Det stora felet, nästan det enda felet jag kan se.. är att du spelar spel. Och komplicerar saker. Istället för att vara helt rak. Du låter väldigt ung, i ditt sätt att beskriva. Förhoppningsvis är det bara en mognads-situation.

Men, försök att inte skrivs jättelånga meddelanden, med ngn du nyss träffat. I början ska du hålla dig till ledordet: Short and sweet.

Det låter så illa? Jag är 37 :-)
Jag är ganska rå och öppen i mitt sätt att prata och skriva. Det är vem jag är och något jag vill inte förändra. Jag har ganska bra success med det i verkligheten.
Att jag skriver som jag gör och blandar mycket svenska och engelska beror på att jag är inte svenskfödd och pratar mycket engelska. Det kan också vara en anledning varför jag låter ung i mitt sätt att beskriva. Jag har inte samma avancerade ordval som svenskfödda.

Problemet jag har med mitt sätt att skriva och prata är att jag komplicerar. Så helt rätt.
Det var short and sweet i början. Men när man har haft 1-2 timmar telefon sessioner några gånger där vi har tagit upp allt från små saker till det vildaste sex/sjukaste människor vi träffat, så är det lite svårt att bli short and sweet.
Citera
2021-09-11, 01:54
Medlem
Vad menar du med att hon "kom sent"?

Utan att veta vad hon kom sent till tolkar jag det som att ni bestämt att ni skulle snacka men hon inte orkade för att hon var trött och du svarade med, vad som från hennes perspektiv kan tolkas som en överreaktion, att du vill backa lite, har andra kvinnor som väntar, och att hon kan höra av sig till mig när hon blir mer tillgänglig.

Vad tänkte du att hon skulle svara på det? Så här i efterhand är det väll enkelt att förstå att du bara skulle ha sagt godnatt och inte låta dina känslor driva fram ett sånt meddelande. Förstår inte riktigt vad du ville säga till henne, man kan ju liksom inte säga att man blivit så investerad i någon att man vill ta en paus, det är motsägelsefullt, även om jag förstår att det rent känslomässigt kan kännas så.
Citera
2021-09-11, 02:27
Medlem
Citat:
Vad menar du med att hon "kom sent"?

Utan att veta vad hon kom sent till tolkar jag det som att ni bestämt att ni skulle snacka men hon inte orkade för att hon var trött och du svarade med, vad som från hennes perspektiv kan tolkas som en överreaktion, att du vill backa lite, har andra kvinnor som väntar, och att hon kan höra av sig till mig när hon blir mer tillgänglig.

Vad tänkte du att hon skulle svara på det? Så här i efterhand är det väll enkelt att förstå att du bara skulle ha sagt godnatt och inte låta dina känslor driva fram ett sånt meddelande. Förstår inte riktigt vad du ville säga till henne, man kan ju liksom inte säga att man blivit så investerad i någon att man vill ta en paus, det är motsägelsefullt, även om jag förstår att det rent känslomässigt kan kännas så.

Det var katastrof från min sida. Så kanske någon kan lära sig av misstaget.

Hon träffade den här snubben några gånger.
I tisdags enligt henne skulle han komma kl 19. Vi hade en lite söt konversation via Instagram strax innan hon skulle ut men plötsligt plötsligt slutade svara runt 17:45.
Snubben kom garanterat betydligt tidigare.
När jag undrade varför försvann hon så skrev hon att hon hann inte svara. Vilket jag tolkade som att hon släppte mig på en gång och gick ut med honom.
Det är just vad gjorde mig svartsjuk. Det var en söt konversation som gjorde mig på bra humör och sen *poof* släppte hon allt och försvann.
Inte ok enligt mig. Hon kunde ha skrivit "han är här, nu drar jag ut, svarar senare". Och det hade varit ok.

Dagen efter jag skrev till henne att jag har ignorerat andra tjejer på grund av henne och att ingen man som respekterar sig själv vill sitta i baksätet och jag inte vill fokusera på en tjej som inte är tillgänglig.
En överreaktion från min sida. Men jag anser att jag reagerade av rätt skäl.
Citera
2021-09-11, 03:23
Medlem
Andomarns avatar
Så enligt hennes utsago så är hon "för gammal för spel och gissningslek" men fortsätter med flings och ligg med främlingar?
Och du låter henne göra det?
Ni är fan båda patetiska, som gjorda för varandra.
Citera
2021-09-11, 07:14
Medlem
CC75s avatar
Jag kan inte se att det du skrev skulle motsvara en sådan kraftig reaktion från hennes sida. Låter som att du träffat på en s.k. "mina". Det var bara en tidsfråga innan du skulle få henne att explodera ändå. Hon kan även ha utsatt dig för ett s.k. shit-test och du failade där (enligt henne). Kvinnor som gör så, ska man akta sig för. Tror du ska vara glad att det blev som det blev. En person som säger att hon inte gillar att spela spel men ändå samtidigt dejtar flera...?

En alternativ förklaring är att det lyckades riktigt bra med tysken och att du nu inte längre är intressant för henne. Dvs du var hennes back-up och det var tydligen helt ok för henne men att du tydliggör att du också har back-uper, det accepterade hon inte? Låter som en hycklare för mig.

// CC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in