2021-09-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
När den amerikanska staten i den första 9/11 Commission Report skulle gå till botten med vad som hände glömde de att nämna WTC 7. En mer obvious cover up är svår att hitta. Ändå låtsas ni som att det inte spelar någon roll. Den officiella storyn är helt bogus, det är fiction, en konspirationsteori, och de har inte bevisat ett skvatt.

Ja vi ser att du rapar upp alla påståenden du hittar på konspirationsidorna på nätet, en efter en, utan minsta kritiska eller logiska tänkande, eller faktakoll..

Commission Report hade aldrig som uppdrag att granska sjuan, därför att utredningen handlade om det som Bulletbill skriver nedan…

Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Syftet med rapporten var att gå över omständigheterna kring 9/11 och prata om dom byggnader som fick ett flyplan i sig.

WTC7 hade ingenting med saken att göra. Det kollapsade pga brand.

Du kan däremot läsa om 7WTC på NIST hemsida

https://www.nist.gov/world-trade-center-investigation/study-faqs/wtc-7-investigation
Citera
2021-09-15, 22:31
Medlem
SoCos avatar
SnakeShillsen maler fortfarande pa, helt javla sinnesjukt, WCT 7 rasade i en kontrollerad demolition, sla upp lite klipp pa hur en byggnad kollapsar av brand kontra en kontrollerad demolition, ni shills ljuger och ni ar val medvetna om det sjalva men det skiter ni i eftersom ni far betalt for det, forbryllande att en brand kan orsaka en byggnad att pa en gang kollapsa pa exakt samma stallen overallt och rasa PRECIS som en kontrollerad demolition, ni kan citera all "fakta" och skriva "langa nyanserade inlagg med ordbajsning" hur mycket ni vill men det tar inte bort faktumet att en brinnande byggnad INTE kollapsar pa det sattet, ni fornekar den vetenskap ni sjalva sa mycket hetsar om nar det passar en sarskild agenda, sa lange man har en "approved by ZOG tm etablerad media kalla" sa ar tydligen vad fan som helst sant, ni ar for harliga, och vi vet varfor ni spenderar 14 timmar om dagen i dessa typer av tradar, just eftersom ni far betalt for att fora just en agenda.
Citera
2021-09-15, 22:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
SnakeShillsen maler fortfarande pa, helt javla sinnesjukt, WCT 7 rasade i en kontrollerad demolition, sla upp lite klipp pa hur en byggnad kollapsar av brand kontra en kontrollerad demolition, ni shills ljuger och ni ar val medvetna om det sjalva men det skiter ni i eftersom ni far betalt for det,

just eftersom ni far betalt for att fora just en agenda.
Det är ju rätt talande att du sprider konspirationsteorier till och med om de som inte håller med dig… säger ju en del om hur trovärdig du är när du sitter och påstår sånt du inte kan ha (och uppenbarligen inte har) en susning om.
Citera
2021-09-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
SnakeShillsen maler fortfarande pa, helt javla sinnesjukt, WCT 7 rasade i en kontrollerad demolition, sla upp lite klipp pa hur en byggnad kollapsar av brand kontra en kontrollerad demolition, ni shills ljuger och ni ar val medvetna om det sjalva men det skiter ni i eftersom ni far betalt for det, forbryllande att en brand kan orsaka en byggnad att pa en gang kollapsa pa exakt samma stallen overallt och rasa PRECIS som en kontrollerad demolition, ni kan citera all "fakta" och skriva "langa nyanserade inlagg med ordbajsning" hur mycket ni vill men det tar inte bort faktumet att en brinnande byggnad INTE kollapsar pa det sattet, ni fornekar den vetenskap ni sjalva sa mycket hetsar om nar det passar en sarskild agenda, sa lange man har en "approved by ZOG tm etablerad media kalla" sa ar tydligen vad fan som helst sant, ni ar for harliga, och vi vet varfor ni spenderar 14 timmar om dagen i dessa typer av tradar, just eftersom ni far betalt for att fora just en agenda.

Du beter dig som en ADHD-fjortis på mellis, och vägrar inse att dina påståenden kan du inte styrka. Däremot så har det undersökts av ett stort antal seriösa och etablerade sakkunniga forskare etc hur WTC-byggnaderna kunde kollapsa som de gjorde, och varför. Detta stöds helt och fullt av fysiken lagar och det finns inget märkligt alls med något av den dagens kollapser. Faktum är att det inte finns en enda märklig eller omöjlig sak i någon av händelserna i attentatet. Allt stöds av kända kunskaper, och av fysikens lagar.

Ditt påstående om att det omöjligt skulle kunna kollapsa i alla fyra hörn samtidigt är bara okunnigt.
Det kan se ut så för ögat, men det kan ha brustit i något hörn först och då förflyttas ju lasten blixtsnabbt till andra bärande element vilka då kanske överbelastas så de också brister. Det kan alltså ske men små skillnader i tid, så det ser i princip symetriskt ut.
Citera
2021-09-16, 07:28
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Att konspirationer sker, det är jag helt övertygad om. Men det måste vara någorlunda realistiskt, om man tror att "hela världen" är med på det så har man nog problem med paranoia eller liknande.
Jag tror ju bara det är möjligt om extremt få känner till det och då ska man dessutom ha en jävla tur med slumpen att ingen råkar se något dom inte borde se osv.

9/11 tror jag är helt uteslutet att några konspirationer skulle ligga bakom, det är för många olika händelser och för stora händelser.
Däremot kan man alltid argumentera en del kring MOP eller JFK, inte för att jag by default tror på nån större konspiration men där finns en mer realistisk möjlighet i vart fall.

Man blir dock lite nyfiken på vad som driver de mest inbitna konspirationsteoretikerna, de som ser stora konspirationer överallt. Typ att månlandningen skulle vara fake

Ni är flera härinne som INTE lär Er inte av historien som visar på många false flag attacker som förevändning för Militär aktion.
Det är snarare vad man kan förvänta sig av korrupta makthavare som vill nyttja sitt lands resurser. För samma personer ljög ju inte när de påstod att Irak hade WMDs...
Det är många som inte vet att JFK satte stopp för en false flag attack som gick ut på att genomföra terror på hemmaplan för att kunna skylla på Kuba och därmed dra igång kriget som är en kapitalmaskin som saknar motstycke.
Citera
2021-09-16, 07:36
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jo jag länkade en kort film som bevisar precis det jag påstod (att Penthouset föll igenom byggnaden innan fasaden rämnade) men du vägrar ju titta på den...

Fast du har ju ingen aning om hur det ser ut eftersom du inte ens orkar titta efter..

Angående filmer om Penthouse så passar det din hackteori och det passar min mer logiska teori. Hackteorin talar ju om en massa saker som har hänt inne i huset vilket ingen kan bevisa medans jag bygger alla mina åsikter på vad jag faktiskt ser på video. Ett hus som rasar som en perfekt CD där NIST bortsett från vittnesmål om explosioner. Det enda du gör är att dregla i en fuskutredning som har reviderats x antal gånger.
Citera
2021-09-16, 07:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Angående filmer om Penthouse så passar det din hackteori och det passar min mer logiska teori. Hackteorin talar ju om en massa saker som har hänt inne i huset vilket ingen kan bevisa medans jag bygger alla mina åsikter på vad jag faktiskt ser på video. Ett hus som rasar som en perfekt CD där NIST bortsett från vittnesmål om explosioner. Det enda du gör är att dregla i en fuskutredning som har reviderats x antal gånger.

Kan du visa andra ”perfekta CD” där innanmätet kollapsar genom byggnaden innan fasaden ens börjar röra på sig?
Citera
2021-09-16, 07:49
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Kan du visa andra ”perfekta CD” där innanmätet kollapsar genom byggnaden innan fasaden ens börjar röra på sig?

Du tror som sagt att det där har hänt...NPC med huvudet i arslet på auktoriteter som någon sa
Citera
2021-09-16, 07:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du tror som sagt att det där har hänt...NPC med huvudet i arslet på auktoriteter som någon sa

Det handlar inte om ”tro” - det går alldeles utmärkt att helt enkelt titta på filmerna och se det ske.

https://youtu.be/6x7UnTnHy7Q

Men du hade inga exempel på cd där innanmäte rasar först alltså?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-09-16 kl. 08:02.
Citera
2021-09-16, 11:26
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Det handlar inte om ”tro” - det går alldeles utmärkt att helt enkelt titta på filmerna och se det ske.

https://youtu.be/6x7UnTnHy7Q

Eller lyssna så hör du även en dov explosion vid 1 sekund innan Penthouse åker igenom taket trots att ljudet är skränigt i videon. Den där explosionen råkade väl vara en gastank som har den perfekta timingen...

Jag har inga exempel alls åt dig för jag är inte intresserad av dina tankevurpor. Spelar liksom ingen roll...
Senast redigerad av withnonam3 2021-09-16 kl. 11:31.
Citera
2021-09-16, 13:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Eller lyssna så hör du även en dov explosion vid 1 sekund innan Penthouse åker igenom taket trots att ljudet är skränigt i videon. Den där explosionen råkade väl vara en gastank som har den perfekta timingen...

Jag har inga exempel alls åt dig för jag är inte intresserad av dina tankevurpor. Spelar liksom ingen roll...

Givetvis kan det höras en dov duns när innanmätet kollapsar - allt annat vire väl underligt? Däremot hörs det ju ingen explosion en i närheten av hur en CD låter när man smäller av kraftiga explosiva laddningar.
Citera
2021-09-16, 13:54
Medlem
Citat:
CD brukar kännetecknas av ett flertal höga och skarpa detonationsljud i serie snarare än en enskild dov explosion och om alla sprängladdningar istället vore synkade i en gemensam smäll torde ljudnivån bli mycket hög snarare än dov, men om det du identifierar som en dov explosion 1 sekund innan Penthouse åker igenom taket nu är den sprängning som fäller WTC7 så är det lite konstigt att Penthuse svävar typ 2 sekunder innan det faller...
- ca 2 sekunder eftersom du hävdar att explosionen hörs 1 sekund innan Penthuse faller och kameran verkar vara några hundra meter bort så det tar även 1 sekund för ljudet att nå fram = ca 2 sekunder
Senast redigerad av Prudent 2021-09-16 kl. 14:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in