Citat:
Ursprungligen postat av
Blindskog
Berätta gärna mer! Vad du testat o hur du mått då, o hur du mår nu. Skillnaden liksom.
Du satte verkligen ord på hur jag känner mig på elvanse - obalanserad. Lyckas inte få till jämn energi o koncentration oavsett dos och påfyllning. Men du har fått bättre energi av adderall då?
Jag är inte så aktiv här - som du märkt. Hoppas ändå att mitt svar kan ge något i efterhand. Jag tycker fortfarande det fungerar väldigt bra! Energin håller i sig (kanske inte hela dagen som sagt då jag får svårt att sova när jag står på den dosen jag egentligen ”ska ta”). Vid 15.00 så dalar energin lite, men man är ju inte odödlig

Vad jag testat? För mediciner innan? Alla. Detta var lite ”vi har inga fler alternativ kvar, så vi får testa detta”. Antingen har de inte fungerat, eller så har jag somnat, migrän, problem med slemhinnor etc. Inga biverkningar nu (som stör mig i alla fall). Det enda som är lite krångligt är att licensen gått ut vid ett tillfälle utan min vetskap (Apoteket informerade mig), men det fixade läkaren imponerande snabbt ändå. Licensen från start tog rätt lång tid att få, men att förnya när man väl fått den går smidigare. Och att det är lite olika tid från beställning till Apotek till leverans, vi snackar inte månader men ena gången tog det två veckor men för det mesta brukar det ta tre dagar från beställning. Men allt detta beror säkert på läkare, apotek osv. Verkar ju vara lite olika beroende på vart man bor.
Lycka till! Hoppas du hittar något som fungerar för dig!