• 1
  • 2
2021-09-10, 21:31
Medlem
Gud-Runars avatar
Herreminje, pappa född 1922 rakade sig med kniv och strigel när jag var liten, sen säkerhetshyvel vars enda uppgift är att böja rakbladet.
När engångshyvlarna blev bra typ 90-talet bytte han till det.
Han var väl idiot.
Själv har jag rakat mig sedan 1960-talet jag har prövat mig fram och använder nu Hydro 5 från Wilkinson för jag är för dum för det manligare säkerhetshyvel.
Senast redigerad av Gud-Runar 2021-09-10 kl. 21:40.
Citera
2021-09-10, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Du måste lära dig hur du rakar dig, funkar inte som på reklamen att man smetar in ansiktet i en kemisk sörja med en hel del skadliga ämnen. Drar ett varv med en begagnat blad from Gillette och sedan kastar du lite vatten i ansiktet så får du brudar. Fet du får är takfinnar och röda utslag.

Att köpa Gillette är bara dyrt och dumt
Får man inte det om man gör så med kniv också?

Hur gör du?
Citera
2021-09-10, 23:47
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dufel
Får man inte det om man gör så med kniv också?

Hur gör du?
Jag rakar mig med kniv sedan 11 år tillbaka tror jag, Den initiala kostnaden är större men när man lugnat ner sig så kanske jag lägger 100 sek per år på rakningen.

I början ville man konstant prova nya tvålar, shave balms borstar etc..

Nu har jag allt sedan många år och byter bara tvål när någon är slut. Sedan har jag sålt av alla knivar utom 3 son jag hade innan.

Här får du en spellista om allt du behöver veta om våtrakning https://www.youtube.com/watch?v=xjhI...B6D82F52BA7608

Har du mer frågor så hör av dig
Citera
2021-09-13, 22:12
Medlem
Panzeradlers avatar
Man använder kniv för att det är ett vackert verktyg och en konst att kunna raka sig med kniv. Det krävs träning men när man väl lärt sig så är det inget som slår en rakning med kniv.

Att det dessutom är vackra saker till skillnad från skräpet från Gillette gör ju inte saken sämre.

Äger fyra olika knivar och i olika prisklasser. Jag har även en uppsättning olika stenar och jag slipar alla knivar själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in