2021-09-11, 11:14
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Rent teoretiskt så skulle hon fortfarande kunna känna någon som jobbar på Expressen och ha kunnat läcka information åt det hållet.
Var man får lönen ifrån är inga garantier
Det har jag inte haft nån åsikt om.
Jag skrev att hon inte jobbar på Expressen längre och fick svar att det gör hon visst och då svarade jag med en text från Expressen där hon säger att hon jobbar i Allerskoncernen.
Ang läckor har jag inte kommenterat en rad.
Citera
2021-09-11, 11:15
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ah, well, jag reagerade på att du, med viss disclaimer, pekade ut HB - "Har HB gjort något olagligt eller bara omoraliskt?“ då det inte alls är säkert att det är HB.

I ALLA FALL, om det är HB så tycker jag att alla ska ställa sig frågan. "VARFÖR NU?" VARFÖR HAR KVINNAN VÄNTAT I 6 ÅR? Och gått ut nu?

Med tanke på provvalet och ikryssning och allt det där.

Det är sannerligen märkligt att vänta sex år, lagom inför att valrörelsen drar igång. Har hon blivit pröjsad?
Citera
2021-09-11, 11:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Detta ägde rum för flera år sedan. Den här 17-åringen är 23 idag och då var den misstänkta politikern drygt 28 år - det är en skillnad på 11 år vilket är mindre än det är mellan Peter Forsberg eller för den delen Mats Sundin och hans fru.

Så detta hände för 6 år sedan?

Tjejen var 17 år då och Hanif Bali 28 år då?
Citera
2021-09-11, 11:16
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
En prekär detalj är att HBs fästmö och sambo är journalist på Expressen.

Eller var... numera redaktör på skvallerbladet Hänt ?
Citera
Avstängd
Citat:
Ah, well, jag reagerade på att du, med viss disclaimer, pekade ut HB - "Har HB gjort något olagligt eller bara omoraliskt?“ då det inte alls är säkert att det är HB.

I ALLA FALL, om det är HB så tycker jag att alla ska ställa sig frågan. "VARFÖR NU?" VARFÖR HAR KVINNAN VÄNTAT I 6 ÅR? Och gått ut nu?

Hanfi Bali har uppmärksammat kvinnliga och manliga brottsoffer via sina insamlingar och du lyft upp frågan vilket har gjort att tjejen ifråga vågat ta upp det.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:

Var nånstans finns uppgiften om att händelsen skedde för 6 år sen?
Citera
2021-09-11, 11:18
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sedan var det väl mest den svenska tjejen som uppmärksammades i media?

Jag har inte läst så mycket om den andra tjejen.

Ja, media är rasistiska. De anklagar andra för att vara det, men själva är de riktiga smygrasister. Finns ju hundratals exempel där det kryper fram, särskilt på PK och antirasistiska SVT, roligast var presentationen av nån gala förra året där de medverkande presenterades med bild en och en. Två av medlemmarna i The Mamas hette Loulou Lamotte...
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Antagligen är det väldigt få som vet vem det är. Hade det varit känt att det var HB borde mediadrevet ha varit större. Men han har varit väldigt tyst på twitter, vilket kan tyda på att han sitter inne. Samtidigt kan det uppstå en kognitiv dissonans i PK-hjärnor när valet står mellan att detronisera en högerman och hänga ut en invandrare, så det är möjligt att mediadrevet håller inne tills dess att det blir häktning.
Hanif Bali har ju kritiserat media många gånger och ingen journalist vill bli trackaserad av Hanif. Gå in på sidan hejahanif.se så får du se
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Det är sannerligen märkligt att vänta sex år, lagom inför att valrörelsen drar igång. Har hon blivit pröjsad?

Ja, man får känslan av att det är någon fiende till Hanif Bali som försöker eliminera honom nu. Tidpunkten är för väl vald för att vara en ren slump.

Citat:
"Andra, som backar upp den utpekade, tvivlar på att uppgifterna stämmer och menar att det inte är någon tillfällighet att anklagelserna kommer nu när det är nomineringar och stundande provval till riksdagslistan på flera håll."

https://www.expressen.se/nyheter/m-r...llt-beteende-/
Citera
2021-09-11, 11:20
Medlem
JayJayAdamss avatar
Finns det några som helst belägg för att det skulle vara HB?
Tycker timingen är en aning suspekt. Strax innan val och allt annat som sker inom politiken. HB är väldigt populär bland bland yngre väljare och ett stort dragplåster, både för en röst på honom och partiet, bland förstagångsväljare.
Citera
2021-09-11, 11:21
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, man får känslan av att det är någon fiende till Hanif Bali som försöker eliminera honom nu. Tidpunkten är för väl vald för att vara en ren slump.

Någon som grävt utan dess like med pengar i handen till den som tjallar på någon i M/KD/SD?
Citera
2021-09-11, 11:21
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Kan han inte hoppa över till SD där drar man ju gränsen för anständigt beteende först vid mord. Ett flertal av Ms lite mer omoraliska politiker har tagit det steget även på riksnivå.
Sossarna har fler mördare. Försök igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in