2021-09-17, 23:32
Medlem
contractorians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Hanif kan mycket väl lajkat hennes Tinder, dom kände ju varandra.. säger ingenting om någonting.
Tänkte samma sak när jag läste intervjun. Är det allt?
Citera
2021-09-17, 23:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Man är inte oskyldig fram tills man döms, däremot är man inte skyldig fram tills man döms.
Citera
2021-09-17, 23:34
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej. Det gäller alla kvinnor.

Allt som behövs är att bli anklagad.

Om du, man över 25, inte har konstig kontakt med tonåringar, så borde det ju vara lugnt?

De flesta av oss har inte blivit anmälda för något alls, och om en polare över 25 snackar med teens på tinder så säger vi till på skarpen.
Citera
2021-09-17, 23:34
Medlem
Tjejen slog ut Bali i en first round KO. Han kommer inte tillbaka till Moderaterna efter det här och vet det själv. Dessvärre kan han inte erkänna sig besegrad heller utan verkar föredra att bli totalt exponerad och offentligt förnedrad.
Citera
2021-09-17, 23:35
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av contractorian
Tänkte samma sak när jag läste intervjun. Är det allt?

Jag också, i den intervjun så anklagar hon ju honom bara för att försöka vilja ha sex med henne. Det är ju fullt lagligt att ha sex med 17 åringar i Sverige. Man blir byxmyndig vid 15 års ålder, eller har jag missat något?
Citera
2021-09-17, 23:36
Medlem
Citat:
Man har inte valt sexualbrott av en slump. Han är efter några timmars radiolyssnande redan närapå pedofilistisk våldtäktsman. Det spelar ingen roll om anklagelserna är rena fantasier eller inte.

Skulle det vara anklagelser om skattebrott, stöld, förfalskning, förskingring, förargelsväckande betende så skulle det blåsa över rätt snabbt.

Nu lär han för alltid bli snuskgubbe när folk ser honom.

Han må ha varit en röstmagnet o SD charmör. Något som inte roat de neoliberala i partiet.
O de neoliberala M vill inte bilda regering med de socialkonservativa
SD.

I slutändan handlar det om hur stor magnet han är, jag tror att man oavsett vilken riktning som man har inom partiet så förstår man värdet av HB. Det spelar ingen roll ifall man håller med honom, han har varit ovärderlig, och risken att han skulle gå över till SD är nog så stor. De som gillar HB lär nog reagera och kanske lämna partiet, man ska nog inte undervärdera värdet av HB.

Vi får se, blir han friad så gör M ett stort misstag ifall de kickar HB enligt mig.
Citera
2021-09-17, 23:36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Men lilla gubben vad tråkigt att du känner så.

Som kvinna är du helt ok för mig så länge du inte misshandlar mig, oombett tafsar på mig eller utsätter mig för sexuella ofredande. Och, ger fan i att kontakta min tonåriga dotter på Tinder och be henne om nakenbilder, Vill du hjälpa henne med läxor får du gärna kontakta mig först,

Är det ok för dig eller känner du dig förtryckt av mina krav?

Puss

Nu är jag som majoriteten av normala män inte speciellt intresserad av småtjejer eller att trakasera min omgivning sexuellt.

Däremot utgör du o dina systrar ett potentiellt hot. Allt du behöver göra är att anklaga mig för opassande betende, sexuellt ofredande eller försök till våldtäkt så är mitt bekväma liv i farozonen.

Det vet vi alla. Det behöver inte vara sant. Förödelsen blir lika stor.
Citera
2021-09-17, 23:38
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Om nu "någon" skickat nakenbilder till misstänkt! Hur vet man att det är bilder på den som anmält? Ska hon posera naken igen inför domstol?

Hur många kvinnor får inte dickpics fast de inte vill ha dem?
Bara för någon skickar bilder så blir inte mottagaren brottsling såvida det inte finns bevis på att misstänkt har bett om bilder...

Är du säker på att det inte är brottsligt? Det kanske räcker att någon skickar en nakenbild och du är fast.
Citera
2021-09-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Jag också, i den intervjun så anklagar hon ju honom bara för att försöka vilja ha sex med henne. Det är ju fullt lagligt att ha sex med 17 åringar i Sverige. Man blir byxmyndig vid 15 års ålder, eller har jag missat något?

Ja, det kan vara olagligt om han försöker ha sex via påtryckningar som hon hävdade. Att han lovade henne resa till Prag, hjälpa henne upp inom politiken mm. Allt detta sa hon lite subtilt, så att man skall läsa in att han försökte ”pressa henne” till sex. Detta går alltså under försök till våldtäkt…. Vilket är olagligt.

Dock är det INTE detta Hanif blivit anmäld för och som åklagaren utreder. Det anser jag vara ytterst märkligt.

Tillägger att jag inte tror på mycket av hennes historia med Sydsvenskan. För mycket bra saker för att bara komma fram nu. För mycket dåligt för Hanif. Lämpligt nog. Tillrättalagd intervju så det skriker om det.
Citera
2021-09-17, 23:40
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Principen är att om mannen skickar bilder så är han skyldig till sextrakasserier
Om kvinnan skickar så är mannen skyldig till sextrakasserier

Är det lagligt av Hanif att skicka bilder till 17 åringen om hon skulle be om det?
Citera
2021-09-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino

Frågan är ju inte om det är lagligt, frågan är om det är lämpligt att som riksdagsledamot ragga på minderåriga.
Citera
2021-09-17, 23:41
Medlem
SailorCalvins avatar
Citat:
Nej. Det gäller alla kvinnor.

Allt som behövs är att bli anklagad.

This. En vän blev tagen av polisen i Åre för att ha våldtagit sitt nydumpade ragg på hemmaplan samtidigt som han var där.

Tjejen hade alltså anmält till polisen att han våldtagit henne och sedan åkt till Åre, varav polisen haffade honom på tipset att han åkt dit. Synd för henne bara att han rest dagen innan hennes påstådda våldtäkt då han kom upp tidigare än planerat till oss som hyrt lägenheten vilket hon inte visste då han egentligen skulle jobbat. Hennes skitsnack slog tillbaka ganska rejält kan man säga...

Sååååååå. Vi får nog se vad som skett eller snarare inte skett med herr Bali i sinom tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in