2006-06-06, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smärtpatient
Tror på morfin eller oxy, den rosa färgen i blandningen kan ha kommit från 20 mg oxy eller 100 mg dolcontin. De förstnämnda har rosa skal o den sistnämnda rött.
Men ruset från morfin är detsamma som i heroin va? H omvandlas väl till morfin i kroppen?
Citera
2006-06-06, 20:12
Medlem
Peta_Es avatar
LÅter som du har en potentiell kran i ditt hus - Kalasläge om du är lagd åt det hållet
Citera
2006-06-06, 20:24
Medlem
Tranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
"Auuuughhhhhhhhhhh"

Låter som en sexmissbrukare i mina öron
Citera
2006-06-06, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots
Alltid vaken, väldigt små pupiller. Kan ibland bli helt väck när han bara sitter och säger "aaauuuuggghhhh" och stirrar rakt in i väggen, alltid dåsig. Har hittat en kanyl med någon rosaliknande vätska i. Vad går han på? Och vad bör jag akta mig för? (dvs gör drogen han går på honom till labil när det gäller vredesutbrott eller liknande?)

kanske börja snacka med honom lite smått och sen fråga...
Citera
2006-06-07, 00:26
Bannlyst
Citat:
Alltid vaken, väldigt små pupiller. Kan ibland bli helt väck när han bara sitter och säger "aaauuuuggghhhh" och stirrar rakt in i väggen, alltid dåsig. Har hittat en kanyl med någon rosaliknande vätska i. Vad går han på? Och vad bör jag akta mig för? (dvs gör drogen han går på honom till labil när det gäller vredesutbrott eller liknande?)
Jag tror han går på Anfetamin fast han skjuter det istället för att snorta det.
Citera
2006-06-07, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uma-Ness
Jag tror han går på Anfetamin fast han skjuter det istället för att snorta det.

Jup. Man blir dåsig av felstavad amfetamin, det vet jag, för jag har druckit öl!
Citera
2006-06-07, 11:17
Bannlyst
Varken det ena eller andra, utan bägge. Det brukar vara rätt långtgångna pundare som kör tjack+heroin, men det låter som ganska mycket tyder på att din granne förälskat sig i den kombon.
Citera
2006-06-07, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Varken det ena eller andra, utan bägge. Det brukar vara rätt långtgångna pundare som kör tjack+heroin, men det låter som ganska mycket tyder på att din granne förälskat sig i den kombon.
Vad har man att förvänta sig då? Är långtgångna pundare extremt benägna att förgöra sig själva? Snubben bor ju här och kan betala hyran, han har en fin Volvo osv så han är ju ingen hemlös fattig pundare direkt.

Som kuriosa kan nämnas att det var denna snubben som man för ett par månader sedan kunde läsa om i media som dragit pistol mot polisen när han brände kablar i Malmö.
Citera
2006-06-07, 14:32
Medlem
smärtpatients avatar
Citat:
Men ruset från morfin är detsamma som i heroin va? H omvandlas väl till morfin i kroppen?

Jag har aldrig tagit heroin men morfin o andra tunga opiater. Dock så har jag aldrig kört IV men det sägs att det är ungefär samma bara det att H har en "kick" i början som håller en halv till en timme. Sedan mynnar det ut i ett morfinrus
Citera
2006-06-07, 14:38
Medlem
Han kanske inte går på ngt alls han kanske bara är sinnessjuk. bjud in honom till dig och fråga honom varför han låter,det kanske finns en naturlig förklaring tex magknip eller tarmvred.
Citera
2006-06-07, 16:18
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Han kanske inte går på ngt alls han kanske bara är sinnessjuk. bjud in honom till dig och fråga honom varför han låter,det kanske finns en naturlig förklaring tex magknip eller tarmvred.

Eller så kanske han är i njutningarnas värld
När jag tar opiater så fan kommer det sånna där sköna mysiga ljud firån en när man sträcker på sig i soffan t.ex. ^^..
Citera
2006-06-13, 03:49
Bannlyst
Ring ambulansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här