Problemen blir bara annorlunda,  inte färre.
Idag så var jag hos min tandläkare, de anses tämligen välutbildade. Naturligtvis så finns där även tandsköterskor och kanske någon receptionist. 
Det var ett mäktigt kacklande vid min ankomst (efter lunch). Gick in på toaletten för att borsta tänderna och hörde inte så tydligt vad som diskuterades. Kakafonin var dock påtaglig. 
Alla utom en var kvinnor och jag uppfattade att bekymret var en (glöd?)lampa som någon inte brydde sig om att byta, utan utgick från att någon annan skulle göra det istället. Upprördheten var stor och högljudd.
Jag tittade lite menade på det äldre paret som satt i väntrummet. Vi skulle ha kommit in 11:30 men de har "diskuterat" sedan dess, sa de, klockan var då 12:00.
De såg alldeles chockade ut. Jag tyckte det var lite udda och underhållande men oroade mig samtidigt över att en upprörd människa snart skulle peta mig i munnen med vassa och roterande föremål.
Det gick bra och jag inga hål varken i tänder eller någon annanstans efter kontrollen. Jag kom in 25 minuter för sent men var glad trots allt.
Hade jag därefter gått in på det lokala kines-haket intill  så hade jag kanske fått uppleva något annat problem mellan de tidiga öl-gästerna. Fast då i en annan dimension men ändå förmodligen lika angeläget.