2021-09-09, 12:56
Medlem
Jag-ser-digs avatar
Anta att du lever i ett polygamist/polygyniskt
förhållande med flera partners. Är det ens möjligt att älska en mer än de andra?
Fungerar äkta polygami?
Är det det naturliga för människor kanske?
Jag har en benägenhet att älska flera kvinnor på en gång men det känns själviskt också.
Citera
2021-09-09, 13:04
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-ser-dig
Anta att du lever i ett polygamist/polygyniskt
förhållande med flera partners. Är det ens möjligt att älska en mer än de andra?
Fungerar äkta polygami?
Är det det naturliga för människor kanske?
Jag har en benägenhet att älska flera kvinnor på en gång men det känns själviskt också.
Enligt min mening finns inget som heter äkta polygami, finns inget som heter fungerande polygami. Det känns bara nersmutsande mot relationen att ha andra relationer vid sidan.
Citera
2021-09-09, 13:08
Medlem
Kongruensbojds avatar
Det handlar om att kunna ha sex när man vill, utan att ta hänsyn till partnerns huvudvärk, mens eller fysiska attribut. Med säg, fyra fruar i hushållet kan mannen (muslim, men klart minoritet inom sin religon/kultur) ha just detta.

En svensk som funderar i dessa banor är antagligen sektmedlem eller bara knäpp i skallen.
Citera
2021-09-09, 15:27
Moderator
Maviels avatar
Nu är jag inte polygam (om det ens är ett ord). Men instinktivt kan jag tänka mig att den typen av upplägg kräver större eftertanke och respekt än ett "vanligt" förhållande för att fungera.
Citera
2021-09-09, 18:16
Medlem
Ingen aning, men jag tror att med flera kvinnor som garanterat bråkar ibland inbördes och skiftar humör så tror jag att vem som skulle vara favoriten skulle skifta.

Kanske om man är lite white knight, den av dem som är lite utanför för tillfället.
Citera
2021-09-09, 19:03
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Ja det är nog möjligt.
Men en som jag inte älskar så mycket skulle jag inte ha som partner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in