2021-09-09, 12:21
Medlem
massuppfittarens avatar
”Blanda inte in mig i vårt förhållande” från Yrrol, varje gång tjejen vill prata känslor och annat bögigt.
Citera
2021-09-09, 13:53
Medlem
tegelpanna123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurven
Alltid när vi är på stranden med ungarna, inte bara tänker jag det, men säger det också...
"Men bada nu då..."
För den yngre generationen; ur " vi hade i alla fall tur med vädret "

https://m.youtube.com/watch?v=p2Ouy0iAvnI
Citera
2021-09-09, 13:58
Medlem
BirosKorlaffs avatar
"I don't think so" på det sättet Charlie Sheen säger det i Hot Shots II
Citera
2021-09-09, 16:07
Medlem
Limma skinkbits avatar
Om någon nämner att de har bott på Marina Plaza i Helsingborg kan jag inte låta bli att fråga om de uppskattade Kekke och Raimos design av badrummen (Nile City).

En tur över Ölandsbron eller deltagande i en frågesport med utslagsfråga leder mig alltid in på "Utslagsfrågan, utslagsfråågan lyder: Hur många bultar finns det i Ölandsbron?" Också Nile City.

Sen finns det väl ett simpsonscitat för varje situation i vardagen också... Nu använder jag inte sköljmedel till tvätten längre men annars var det "I can feel three different kinds of softness" när man plockade ur tvätten ur torktumlaren.
Citera
2021-09-09, 17:10
Bannlyst
Jag hörde nån gång i tv att "70 % av svenskarna använder för mycket tandkräm på tandborsten."

Sen dess har den meningen dykt upp ofrivilligt i mitt huvud varje gång jag tar tandkräm. Uppe i minst 5 år nu. Säkert längre.
Citera
2021-09-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurven
Alltid när vi är på stranden med ungarna, inte bara tänker jag det, men säger det också...
"Men bada nu då..."
För den yngre generationen; ur " vi hade i alla fall tur med vädret "
Shit. Såg klippet som länkades. Igenkänningsfaktor är stor och även jag kommer nog ha den som kommentar framöver när barna inte är jättesugna på att hoppa i.
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
”Blanda inte in mig i vårt förhållande” från Yrrol, varje gång tjejen vill prata känslor och annat bögigt.
farligt när den dyker upp i skallen och tjejen är allvarlig. Risk man börjar garva å då kan det ju gå helt överstyr

Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag hörde nån gång i tv att "70 % av svenskarna använder för mycket tandkräm på tandborsten."

Sen dess har den meningen dykt upp ofrivilligt i mitt huvud varje gång jag tar tandkräm. Uppe i minst 5 år nu. Säkert längre.
en riktig klassiker som ju drabbar dig dagligen då. Mina med skohorn i plast & tändvätska vid grillning är ju lite mer sällan som det drabbar mig.
Citera
2021-09-09, 23:34
Medlem
It's better to burn out than to fade away! från Highlander.

Lika användbart i en konfrontation med polisen som när man handlar smågodis.
Citera
2021-10-28, 10:34
Medlem
Varje gång man träffar kompisarna på krogen och de redan är lite lulliga:
"Men vafan, har ni grundat!" - från Klassfesten

Varje gång någon ska säga en cool catchphrase i en film avbryter jag med:
"I'll have what SHE'S having!" eller "It's just been revoked!" - Family guy
Citera
2021-10-28, 18:13
Medlem
flaess avatar
När jag har väntat alldeles för länge på att få hjälp i förslagsvis en butik:

"Sniglarna snackar!" - Varning för Jönssonligan.

När jag läser allehanda trådar på Flashback:

"Boy, that escalated quickly... I mean, that really got out of hand fast!" - Anchorman: The Legend of Ron Burgundy.

När jag läser nyheter, eller tvingas frottera mig med idioter/kräk på jobbet eller på fester:

"Nu skulle jag vilja hålla ett tal. Och fick jag hålla det talet... då skulle det bli ett tal till alla människor... HELA MÄNSKLIGHETEN! För då skulle jag säga att den består av en jävla massa skitstövlar!" - En kärlekshistoria.
Citera
2021-10-28, 18:23
Medlem
Pungpuckels avatar
När jag ska äta korv med bröd så kollar jag om det är damm på korven, och tänker på Nattbuss 807.

Måste ses om någon missat (korvklippet)

https://youtu.be/Tw5M9SW1SRw
Citera
2021-10-28, 21:27
Medlem
Hastalavista.
Som man säger på finska.
Citera
2021-10-28, 21:42
Medlem
DoktorNos avatar
När chefen någon enstaka gång berömmer oss när vi gjort nåt bra på jobbet brukar jag alltid svara på bästa Vanhedenmanér:
"Lysande vettu, vi e ju helt enkelt en lysande liga".

Oavsett situation eller händelse dyker alltid nåt citat från Jönssonligan upp som man kan använda.
Senast redigerad av DoktorNo 2021-10-28 kl. 21:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in