Citat:
Ursprungligen postat av
pyroclasm
ALLA tjackisar jag känner (jag är snart 50) är mer eller mindre vrak. De enda som blir impade av dem är de som doppar fingrarna i samma påse så att säga. Resten av oss tycker ni är en påse förlorare.
INGA tjackisar jag känner har i slutändan lyckats få ihop det där som egentligen räknas; familj, hus och hem.
Vad fan ska man med familj, hus och hem till när man har tjack? Det är snarare du som misslyckats.
Jag känner tjackisar som är bra mycket sundare i tanken än vad ditt inlägg ger sken av att du är. Vem är du att säga vad som räknas för någon annan? Vissa ska bara inte skaffa familj, det blir inte bra för någon. Vissa vill inte skaffa familj, efter insikten att det inte kommer att bli bra. På samma vis vissa absolut inte ska ha husdjur.
Så länge man är någorlunda självgående och försörjer sig själv eller på annat sätt bidrar till något konkret till samhället så ser jag absolut inga problem med att rida linan ut och tjacka sig hela vägen ner till avgrunden och sen trilla ihop och dö på fläcken.