• 2
  • 3
2021-09-09, 23:22
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
ALLA tjackisar jag känner (jag är snart 50) är mer eller mindre vrak. De enda som blir impade av dem är de som doppar fingrarna i samma påse så att säga. Resten av oss tycker ni är en påse förlorare.

INGA tjackisar jag känner har i slutändan lyckats få ihop det där som egentligen räknas; familj, hus och hem.

Vad fan ska man med familj, hus och hem till när man har tjack? Det är snarare du som misslyckats.

Jag känner tjackisar som är bra mycket sundare i tanken än vad ditt inlägg ger sken av att du är. Vem är du att säga vad som räknas för någon annan? Vissa ska bara inte skaffa familj, det blir inte bra för någon. Vissa vill inte skaffa familj, efter insikten att det inte kommer att bli bra. På samma vis vissa absolut inte ska ha husdjur.

Så länge man är någorlunda självgående och försörjer sig själv eller på annat sätt bidrar till något konkret till samhället så ser jag absolut inga problem med att rida linan ut och tjacka sig hela vägen ner till avgrunden och sen trilla ihop och dö på fläcken.
Citera
2021-09-18, 23:21
Medlem
st33rs avatar
Nej villa bil och barn är inget man måste sträva efter men jag gissar att de flesta som åldras med ett amfetaminmissbruk också med tiden kommer må onödigt dåligt av det och dö ganska tidigt. Och vid nån ålder kanske man börjar värdesätta de år man har kvar.
Tjacket blir ju aldrig så bra som det var första gångerna, och en gammal gärna blir rätt matt med tiden tros ständig stress på dopaminproduktionen..
Citera
2021-09-18, 23:37
Medlem
526s avatar
Pundare blir paranoida, sjuka i huvudet och psykiskt nerbrutna.
Citera
2021-09-19, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
ALLA tjackisar jag känner (jag är snart 50) är mer eller mindre vrak. De enda som blir impade av dem är de som doppar fingrarna i samma påse så att säga. Resten av oss tycker ni är en påse förlorare.

INGA tjackisar jag känner har i slutändan lyckats få ihop det där som egentligen räknas; familj, hus och hem.
Bra och relevant inlägg.

Drogen i fråga gör att man lever i sin egna verklighet. Pratar inte om psykoser här per se, utan att ens sinne inte "är med"; man fokuserar på helt irrelevanta grejer.

Ingen normal människa bryr sig om missbrukare tyvärr. Tycker TS borde sluta drogromantisera.
Citera
2021-09-19, 02:35
Medlem
Smaskibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-ser-dig
Jag har känt endel som pundat i årtionden och de verkar ha gemensamt att de har pondus och är ödmjuka och eftersom vaket gör en bla väldigt självsäker och utdelar självförtroende så undrar jag om hjärnan/sinnet är detta även när du inte är påtänd. I stort sett alltså??

För min del beror det helt på situationen, ibland blir jag helt socialt handikappad, och ibland, som oftast så kan jag bara få vara mig själv, med lite trimm typ. Har haft över ett års nästan två års tid helt ren, och jag har varit så liten och skygg under den tiden. Jag önskar någonstans att tjacket kunde vara en del av mitt liv, men eftersom mitt bruk under åren har eskalerat så dröjer det inte förens jag sitter på ett LVM. Saknar doset varje dag, min ryggrad.
Citera
2021-09-19, 16:39
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaskiboi
För min del beror det helt på situationen, ibland blir jag helt socialt handikappad, och ibland, som oftast så kan jag bara få vara mig själv, med lite trimm typ. Har haft över ett års nästan två års tid helt ren, och jag har varit så liten och skygg under den tiden. Jag önskar någonstans att tjacket kunde vara en del av mitt liv, men eftersom mitt bruk under åren har eskalerat så dröjer det inte förens jag sitter på ett LVM. Saknar doset varje dag, min ryggrad.

Jo men enligt egen erfarenhet så tar drogen alltid tillbaka dem positiva sakerna det gav i början. Kommer inte ha någon ryggrad alls tillslut om du kör den vägen. Fast iofs det är ju samma med ett fyllo. Han kan ha hur mycket självförtroende som helst för att han är berusat. Men vafan människan är ju helt körd asså.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in