2021-09-08, 21:28
Medlem
Om en man går fram till er, för honom en främling, presenterar sig och sköter snacket bra för att eskalera till en dejt har ni redan där fått ett arbetsprov på att han har självförtroende.

Alla män fixar inte det där.

Vid internetdejting finns ju ingen sådan process, så hur försöker ni ta reda på om han är självsäker eller inte?
Citera
2021-09-08, 21:37
Medlem
En liten spekulation från en man.
Tycker mig märka ibland att vissa kvinnor tenderar att lägga ut frågor som har typiska 50/50-svar, där A eller B kan vara ett alternativ, 50/50 eller 30/70. Som att de testar om man velar mellan alternativen eller bombsäkert/självsäkert väljer antingen A eller B. Då ska du välja A eller B, inget velande
Citera
2021-09-08, 21:42
Medlem
Demetrioss avatar
De "screenar" inget utan följer med floden. Den där självsäkra killen gör allt jobb, helt enkelt, därför att han kan.
Citera
2021-09-08, 21:46
Medlem
IcyHearts avatar
Klart man screenar för det, precis som man screenar för players och andra beteenden osv.

Dock svårt att peka ut några speciella frågor just för det. Det märks helt enkelt på det övergripande beteendet. Det mest effektiva sättet är helt enkelt att chatta en 10-14 dar innan man ens bemödar sig med att gå på en dejt.

Under den tiden kommer man ha fått reda på mycket information…. De flesta ”sorterar bort sig själva” under den tiden också.
Citera
2021-09-08, 22:02
Medlem
tilsammansnus avatar
Jag tror personligen att dejtingsajter är narcissistmagnet nummer ett, alltså översållat med narcissistiska tjejer. Detta märker man bla på sättet de annonserar sig själva, detaljerade saker man inte frågat efter. Tex "hej jag är en tjej med empati".

Vad screenar narcissister efter ? efter just osäkra typer. Detaljer som killen bjuder på, kommenterar det de tror är svag punkt. Sen kärleksbombarderar de med uppmärksamhet, ständiga meddelanden om du är där. Efter nån vecka ghostar narcissisten, dvs hon slutar tvärt i att svara eller höra av sig. Dessa är standardstrategier hos alla narcissistrer,de gör alla likadant. De hoppas killen undrar vad som hänt, varför de inte svarar, bonus om killen blir förtvivlad. Sen efter nån månad hör narcissisten plötsligt av sig med nån billig ursäkt och lite konversation, sen ghostande igen. Så håller narcissisten på några rundor.

Ifall killen fortfarande svarar då vet narcissisten att han är en mental slav, dvs osäker och kan utnyttjas.
Citera
2021-09-08, 22:19
Medlem
Det märker man direkt. Kroppsspråk och ansiktsuttryck på bilder, hur presentationen är skriven, hur han chattar.
Citera
2021-09-08, 22:38
Medlem
Du utgår ifrån att självförtroende är ett krav. Det tror inte jag är topprioritet för alla. För mig är det viktigaste att mannen känns trygg och ärlig.
Citera
2021-09-08, 22:42
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Du utgår ifrån att självförtroende är ett krav. Det tror inte jag är topprioritet för alla. För mig är det viktigaste att mannen känns trygg och ärlig.

Hur kan en man kännas trygg om han inte har något självförtroende?
Citera
2021-09-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Klart man screenar för det, precis som man screenar för players och andra beteenden osv.

Dock svårt att peka ut några speciella frågor just för det. Det märks helt enkelt på det övergripande beteendet. Det mest effektiva sättet är helt enkelt att chatta en 10-14 dar innan man ens bemödar sig med att gå på en dejt.

Under den tiden kommer man ha fått reda på mycket information…. De flesta ”sorterar bort sig själva” under den tiden också.

Är det inte tidsödande att chatta två veckor före man går på en dejt? Jag tänker att det tar mycket onödig energi.

Jag försöker föreslå en dejt asap då jag inte orkar slösa tid på massa skrivande. Man går ju ofta på dejt
Citera
2021-09-08, 22:59
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enstrykbraeda
Är det inte tidsödande att chatta två veckor före man går på en dejt? Jag tänker att det tar mycket onödig energi.

Jag försöker föreslå en dejt asap då jag inte orkar slösa tid på massa skrivande. Man går ju ofta på dejt

Tvärtom! En dejt tar ofta alldeles för mkt tid i anspråk, för mig som tjej. Då ska jag ju göra mig fin och sen ta mig till platsen, spendera tid med personen, osv. Det tar ju lätt en hel kväll i anspråk! Den tiden har jag inte att lägga, på ”kreti och pleti”..

Då är det mkt enklare att upprätthålla en chattkonversation från och till, under en liten tid. Under den tiden sorterar minst 80% bort sig själva genom att säga diverse idiotiska grejer. Vips, så har man sparat massor av tid!
Citera
2021-09-08, 23:17
Medlem
duden83s avatar
Att ha mycket självförtroende är väl ingen bra sak..
Inte för lite heller för den delen visserligen.

Finns väl en viss Dunning–Kruger-effekt med att ha mycket självförtroende.
Med för lite blir du rädd för att försöka.

Så i så fall borde de väl leta efter killar med lagom mycket självförtroende.
Citera
2021-09-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Tvärtom! En dejt tar ofta alldeles för mkt tid i anspråk, för mig som tjej. Då ska jag ju göra mig fin och sen ta mig till platsen, spendera tid med personen, osv. Det tar ju lätt en hel kväll i anspråk! Den tiden har jag inte att lägga, på ”kreti och pleti”..

Då är det mkt enklare att upprätthålla en chattkonversation från och till, under en liten tid. Under den tiden sorterar minst 80% bort sig själva genom att säga diverse idiotiska grejer. Vips, så har man sparat massor av tid!

Intressant med olika perspektiv, jag ser ju ditt också.

Jag går på dejt nära mitt hem. Är jag inte attraherad avslutar jag dejten snabbt, inom 1-2 timmar ungefär.

Faran för min del med att upprätthålla en chattkonversation från och till, är att den rinner ut i sanden. Engagemanget ska finnas där från bådas håll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in