2021-09-08, 17:37
Medlem
Allt fler har ju de sista 30 åren gått till månadslön. Personligen varierar det för mig då jag arbetar som konsult lite vid sidan om. Då kan jag välja att ta ut lön varje vecka, varannan vecka eller 1 GGN per månad.

Denna månad får jag tre löneutbetalningar den 10:e och 2 ST den 25:e. Hur får ni?
Citera
2021-09-08, 17:43
Medlem
link71s avatar
Får min lön den 24 varje månad. En dag tidigare på företaget jag är på nu. Mest nog för om det nånsin skulle bli problem har dom tid på sig men aldrig hänt tror de ej heller kommer hända.
Sen kanske för vara schysst ? Skämt åsido
Citera
2021-09-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Får min lön den 24 varje månad. En dag tidigare på företaget jag är på nu. Mest nog för om det nånsin skulle bli problem har dom tid på sig men aldrig hänt tror de ej heller kommer hända.
Sen kanske för vara schysst ? Skämt åsido

Lär vara lika lång tidsutdräkt till nästa lön oavsett vilket datum utanordningen sker!
Citera
2021-09-08, 18:56
Medlem
Jag är sjysst och betalar min personal vardagen innan den 25:e.
Citera
2021-09-09, 14:31
Medlem
exquisitelys avatar
Löneutbetalning den 25:e. Om det är en söndag betalas lönen ut dagen efter, är 25:e en lördag får man lönen dagen innan. Har tidigare haft en anställning där löneutbetalning skedde den 28:e.
Citera
2021-09-09, 15:01
Som enskild näringsidkare får jag "lön" en gång om året.

När alla fakturor, egenavgifterna, preliminärskatten och momsen är betalda och skatteverket godkänt min deklaration och jag betalat den eventuella restskatten så får jag det som blev över. Då är det bara att hoppas att man inte tagit ut för mycket i förskott.
Citera
2021-09-09, 15:11
Medlem
Jag får den 15. Anställd i Norge fast jobbar hemifrån sverje.
Citera
2021-09-09, 17:09
Medlem
Puffes avatar
Jag får "lön" när det börjar sina på privatkontot.
Dvs då säljer jag av lite från vinsten på mina fonder och flyttar över till privatkontot.
Kanske var tredje månad ospecificerat datum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in