2022-04-25, 19:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Säger nog mer om hur svensk media beskrivit valet. Han är väl närmast L-partist i en svensk jämförelse och de får ju inte många väljare i Sverige. Det är mer "mot LePen" för en gubbe som media säger är en fin person.

Men visst lite så är det ju i Sverige, många röstar mot SD inte för något.
Jag lyssnade på P1 under valvakan. "Fin person" kulminerade i något svammel om att möta Gud och vanvettig förälskelse. På riktigt.
Citera
2022-04-25, 20:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag lyssnade på P1 under valvakan. "Fin person" kulminerade i något svammel om att möta Gud och vanvettig förälskelse. På riktigt.

Ja och de tomtarna på P1 vet antagligen ingenting om makaronens politik. De är bara mot LePen och tror makaronen älskar allt globalistiskt.
Citera
2022-04-25, 20:27
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitchelibitchen
Nu börjas det alltså med ursäkterna för varför SD inte kommer leva upp till förväntningarna. Det är inte svårare än så att SD har kappvänt i alla frågor förutom invandring och att dem har värsta politikerna i riksdagen

Det är enorma mängder "copium" som konsumeras dagligen av SDare på Flashback nuförtiden.

Opinionsundersökningar som ser SD minska är suspekta klownerier, de som visar status quo är sanningsenliga. Skulle SD minska så beror det på valfusk.

Dessutom har bradleyeffekten gjort comeback för "kåpande" SDare, effekten som säger att partiet underskattas i undersökningar pga skam. Vilket var en giltig parameter tills förra valet då de flesta undersökningar överskattade partiet.

Så den effekten finns inte längre till "sjudande" SDares stora förtret.

Kvar finns endast alternativet att partiet gjorde en miss att hoppa i moderatsäng, men iom att Partit (med stort P) inte kan göra några fel så landar du i dagens läge.
Citera
2022-04-25, 20:29
Medlem
Hade Sverige samhällsutmaningar när borgerliga regerade 2006-2014?

Har vänstern gjort mer ont än gott för Sverige? Är det rimligaste inte att rösta höger i höst?
Citera
2022-04-25, 20:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid

Har vänstern gjort mer ont än gott för Sverige? Är det rimligaste inte att rösta höger i höst?
Regeringen Reinfeldt och den så kallade Alliansen var värre än regeringen Löfvén och numera regeringen Andersson.

7K levde länge på att även om regeringsidan var kolera så var oppositionen pest, någonting som ändrades med Sverigedemokraternas intåg i riksdagen.
Citera
2022-04-25, 20:40
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Regeringen Reinfeldt och den så kallade Alliansen var värre än regeringen Löfvén och numera regeringen Andersson.

7K levde länge på att även om regeringsidan var kolera så var oppositionen pest, någonting som ändrades med Sverigedemokraternas intåg i riksdagen.

Var inte sån, Kejsare Jimmö ska samarbeta med dessa partier och du förstör stämningen med att dra upp realiteter.

Fatta vad Jimmö under inflytande från neocons i Washington ska kunna ändra förfallet i Sverige tillsammans med moderutter, kådisar och folkpartister.

Är du en såndär landsförrädare?
Citera
2022-04-25, 20:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Var inte sån, Kejsare Jimmö ska samarbeta med dessa partier och du förstör stämningen med att dra upp realiteter.

Fatta vad Jimmö under inflytande från neocons i Washington ska kunna ändra förfallet i Sverige tillsammans med moderutter, kådisar och folkpartister.

Bara stämningsdödare.
Citera
2022-04-25, 20:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas

Och då var vi tillbaka i den eviga flashback-dispyten om vilken av Reinfeldt eller Löfvén som var värst.

(FB) SD nere på 15% väljarstöd.
Citera
2022-04-25, 21:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja och de tomtarna på P1 vet antagligen ingenting om makaronens politik. De är bara mot LePen och tror makaronen älskar allt globalistiskt.
Hur många % av svenska väljare vet någonting om Macrons politik? Ingen lär ha blivit upplyst av MSM eller PS i varje fall.

Jag har funderat över hur många profilfrågor ett parti kan ha med bibehållet väljarminne. Tex vet ju alla att SD är extremrasistnazister, och följdaktligen har de högst förstroende bland väljarna gällande invandringen. Väljarna tycks anse att ett partis profilfråga gör dem till proffs på denna fråga, och de får därför förtroende.

SD försökte föra fram sin sjukvårdspolitik, men det gick väl sådär vad jag minns? Till nästa mandatperiod skulle jag vilja se partiet ta upp kampen med S i sossarnas profilfrågor, och då att SD väljer en specifik fråga (som du vet är jag själv inne på kvinnosaksfrågorna).
Citera
2022-04-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid

Med tanke på att det var sossarna som byggde sverige kan man väl säga att dem gjort mer gott än högern, som har satsat på privatiseringar, nedskärningar och utförsäljningar så långt ögat når. Också arbetskraftsinvandring för att krossa facken och svenska löner.
Citera
2022-04-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitchelibitchen
Med tanke på att det var sossarna som byggde sverige kan man väl säga att dem gjort mer gott än högern, som har satsat på privatiseringar, nedskärningar och utförsäljningar så långt ögat når. Också arbetskraftsinvandring för att krossa facken och svenska löner.
Så det mest rationella är att rösta vänster i höst?
Citera
2022-04-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Ingen kommer se Paludan som en bråkig högerextrem clown och tänka att högerextremism är dåligt. Naturligtvis inte. Högerextrem politik får nog ett lyft efter dessa kravaller. Eftersom PK-svenskar söker mer bråk, mer konflikter i politiken, och ser gärna att fler typer som Paludan börjar representera dem. Särskilt på riksnivå. LOL.
Jag tänkte i alla fall att det var bra att de aggresiva lockades ut i ljuset. Tragiskt dock att polisen misslyckades och att inte fler vart haffad.

Jag hoppas att det blir en tradition att bränna koraner varje år och att polisen lyckas bättre nästa gång.

Kanske en del muslimer skulle tycka att det vore så otrevligt att dom flyttar ifrån Sverige om det blir återkommande? Det vore ju roligt.

Om fler känner som mig så ökar kanske opinionen på högersidan, men det verkar ju inte hänt mycket alls i senaste Sifo i alla fall. Iofs bytte inte jag heller partisympatier pga detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in