2021-08-17, 10:02
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Unga kvinnor dvs de som växer upp till att rösta är verkligen förlorade.

Däremot går det att nå de lite äldre. Därför det är så viktigt att exempelvis influensers som Laila Bagge delade det som tebbu skrev om.

Dejtat en hel del tjejer och skulle aldrig ens tänka mig tanken att diskutera politik tidigt i ett förhållande. Det är ett minfält idag.
Det som är störande med dessa är att dom oftast inte ens är insatta i politik eller samhället överhuvudtaget utan dom bara följer strömmen i vad som anses rätt att tycka i deras kretsar.

Helt ok för mig att tycka vad man vill om har tänkt till och satt sig i något. Men har man inte gjort det, ja, då ska man inte ha någon åsikt heller.
Citera
2021-08-17, 13:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Kom det någon OU i DN om detta könsgap? Ni som prenumererar på dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det som är störande med dessa är att dom oftast inte ens är insatta i politik eller samhället överhuvudtaget utan dom bara följer strömmen i vad som anses rätt att tycka i deras kretsar.
Helt ok för mig att tycka vad man vill om har tänkt till och satt sig i något. Men har man inte gjort det, ja, då ska man inte ha någon åsikt heller.

Men om de i sin okunskap börjar dela SD-politik så kan landet räddas. Istället för att de är globalisternas nyttiga idioter blir de våra nyttiga idioter. Kan de få fler kvinnor att markera SD i OU (Och helst rösta på dem på valdagen också!) så får vi acceptera att de är ignoranta.
Citera
2021-08-17, 15:55
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Jaa, vad dessa dumma höns ställer till det... Jag har hört att kristdemokraterna kan betraktas som "SD för tjejer". Detta nämns inte alls i DN-artikeln. Jag tycker att det kan vara ganska så rätt. Vad tycker ni i tråden?

(Jag drar med mitt eget inlägg från den enorma SD-tråden, enligt mods förslag.)

Kan det stämma att KD tilltalar kvinnliga väljare i betydligt större utsträckning?
Citera
2021-08-17, 15:57
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
(Jag drar med mitt eget inlägg från den enorma SD-tråden, enligt mods förslag.)

Kan det stämma att KD tilltalar kvinnliga väljare i betydligt större utsträckning?
Vad tycker ni?
Citera
2021-08-17, 16:10
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Det finns bubblor där man tror att bubblan är själva samhället, det som ska diskuteras och det man behöver sätta sig in i.

Det förekom också förr om man umgicks bara i vissa kretsar eller befann sig på samma plats hela tiden. (Vissa menade att dessa var insnöade.)

SD har svårt att nå ut och väcka opinion inom stora grupper. De bildar också en egen bubbla. Det skulle inte förvåna mig om SD fått svårare att nå ut på senare år, detta trots att de behandlas mildare av media.
Citera
2021-08-17, 17:59
Medlem
Nikets avatar
Nu har SD gått om S som största parti

https://statsskuld.se/

Ni får scrolla ner en bit till Opinon
Citera
2021-08-17, 18:57
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Nu har SD gått om S som största parti

https://statsskuld.se/

Ni får scrolla ner en bit till Opinon

Vad är det för nån mätning? Finns ju ingen källa alls. Nån sammanvägning?
Citera
2021-08-17, 18:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Vad tycker ni?

M och KD har jämn könsbalans så nja jag tror inte det. KD är ju så litet också så även om alla de 2-3 % de har som är kvinnor röstade SD så skulle det fortfarande vara obalans. L, M, KD har jämn könsbalans. S, V, MP och C har kvinnlig övervikt. Så det är kvinnoblocket som styr nu.

https://www.svt.se/special/valjarbarometern/ Skrolla ned en bit.
Citera
2021-08-17, 19:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals

Om man klickar på staplarna så ser man instituten så det är senaste OU de har med oavsett institut, så staplarna är Sentio Augusti. Vi i tråden brukar utgå från denna sida som gör ett snitt av alla instituts senaste undersökning. https://val.digital/
Citera
2021-08-18, 10:51
Medlem
ronaldo77s avatar
Vart är alla mätningar?
Citera
2021-08-18, 11:27
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Vart är alla mätningar?
Crispy har full koll på när OU släpps. Kolla hens uppdateringar. Finns mkt matnyttigt där. Annars kan du surfa in på statistiskopinion.se kolla under rubriken opinionskalendern. Där finnns uppgifter på när de olika OI släppt sina OU historiskt.
Citera
2021-08-18, 13:20
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals

Framgår när man klickar på stapeln i frågan.

Det är Sentios senaste från 5 Augusti

https://statistiskopinion.se/2021/08/05/nyheteridag-sentio-extramatning/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in