2023-10-04, 21:50
Medlem
Lumbagos avatar
DN / Ipsos september
Mätperiod 12 - 24 september:

S: 36,4 0,0

SD: 20,2 +2,0

M: 16,6 -2,3

V: 8,2 +0,8

MP: 5,3 +0,2

C: 4,9 -0,6

L: 3,6 +0,4

KD: 3,2 -0,5

Övriga: 1,6
Citera
2023-10-04, 21:57
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Baserat på min magkänsla alltså!

I klartext: baserat på den åsiktsbubbla du lever i. Rätt poänglöst att skita ner den här tråden med dina önskedrömmar. Människor röstar inte som du önskar. (Om det är någon tröst kan jag meddela att de inte röstar som jag önskar heller. Även om det ju ser hoppfullt ut att KD och L verkar trilla ut i många OU just nu.)
Citera
2023-10-05, 07:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Sossarna fortsatta starka.
KD försvinner snart som parti, nere under 4%.

Även SD och M sjunker sakta men säkert.

Tydligt vad väljarna vill!
Håller med. Inte konstigt heller med tanke på väljarimporten som stadigt fortgår.
Citera
2023-10-05, 07:44
Medlem
DeValeras avatar
Övriga 1,6%. Är det missnöjda SD:are som ger stöd åt AFS eller att Nyans vinner allt större popularitet?
Citera
2023-10-05, 08:12
Medlem
Samma tongångar hos SVT.

Helt jävla obegripligt. Vi har i det närmsta ett krigsliknande tillstånd och dom enda tydliga skillnaderna är att Moderaterna tappar väljare.

https://www.svt.se/special/valjarbarometern/

Nu leder oppositionen med 10% (!).

Svenska folket är uppenbarligen utvecklingsstörda vi förtjänar kurdiska räven, turkiska björnen och somaliska vargen.
Citera
2023-10-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Samma tongångar hos SVT.

Helt jävla obegripligt. Vi har i det närmsta ett krigsliknande tillstånd och dom enda tydliga skillnaderna är att Moderaterna tappar väljare.

https://www.svt.se/special/valjarbarometern/

Nu leder oppositionen med 10% (!).

Svenska folket är uppenbarligen utvecklingsstörda vi förtjänar kurdiska räven, turkiska björnen och somaliska vargen.

Men SD är på uppgång enligt de två senaste OU. Ett starkt SD kan bli ett riktigt vågmästarparti och kan styra in M eller S på ett bättre spår.

I framtiden är det bäst med minoritetsregeringar som dansar efter Jimmies pipa. Det ger mest i opinionen. Samarbete är bra men då måste tuffe Uffe eller Haggan lära sig dansa.
Citera
2023-10-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Håller med. Inte konstigt heller med tanke på väljarimporten som stadigt fortgår.

Nej detta är fel. Jag ser dom två senaste OU att SD åter stiger. Tuffe Uffe får klara sig själv. Även blattarna röstar på SD.
Citera
2023-10-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Övriga 1,6%. Är det missnöjda SD:are som ger stöd åt AFS eller att Nyans vinner allt större popularitet?

Det finns alltid missnöjda. Jag hade hoppats på NYANS som splittrare men dom har stora interna problem. AFS har inte kunnat utnyttja missnöjet alls.

Jag vet inte vad felet är, kanske når inte AFS ut med rätt budskap.
Citera
2023-10-05, 10:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tippar Nyans med tanke på radikalisering iom koranbränningar.
Citera
2023-10-05, 10:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej detta är fel. Jag ser dom två senaste OU att SD åter stiger. Tuffe Uffe får klara sig själv. Även blattarna röstar på SD.
Sett över tid är det uppenbart att S vänt trenden.
Citera
2023-10-05, 10:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det finns alltid missnöjda. Jag hade hoppats på NYANS som splittrare men dom har stora interna problem. AFS har inte kunnat utnyttja missnöjet alls.

Jag vet inte vad felet är, kanske når inte AFS ut med rätt budskap.

Jag tror att många känner sympatier med AFS, men avstår att lägga röst på dem, därför att den riskerar att bli en bortkastad röst. Röstar man på SD vet man att det är ett parti som kommer att ha inflytande över politiken men också att de måste kompromissa. Kommer AFS in riksdagen så är det inte säkert att de är beredda att kompromissa och därmed inte få någon reell möjlighet till inflytande.

Ja, Nyans eller något liknande parti har framtiden för sig. Dock gäller det bara att ett sådant parti hittar en lämplig partiledare, vilket kan vara svårt.
Citera
2023-10-05, 10:49
Medlem
Amors avatar
Vi vet ju att småpartier alltid klarar sig i Sverige, oavsett hur tungt det ser ut i opinionen mellan valen, kommer stödrösterna när det väl är val.

Miljöpartiet hade tex extremt mycket stödröster 2022

Om man utgår från att KD och L klarar sig skiljer det inte så fasansfullt mycket ändå. Även om det ser tungt ut för tidö-partierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in