2021-09-08, 08:44
Medlem
Castles avatar
Hej

Vad är er inställning och erfarenheter av att tala i telefon med någon man träffat online innan man ses första gången irl. Pratar nu om dejtingsammanhang.

Är själv inte särskilt förtjust generellt att tala i telefon, och särskilt inte med folk jag inte redan känner. Tycker det är svårt när man inte ser varandra. Ska man bara tala opersonligt med typ myndighetspersonal så är det ok. Men ska man försöka förmedla en personlighet så är det inte min favorit.

Men jag har läst om folk som pratat i timmar i telefon många gånger innan de setts. Så för vissa verkar det fungera bra. Jag tror bara jag försökt en gång med en kvinna jag matchade med på Tinder. Hon ville inte ses efter det. På ett sätt kan jag tycka det är bra om man kan snabbt avgöra om man inte gillar varandra av någon anledning (typ dialekt). Å andra sidan känns det lite dumt om man skulle avfärda någon för att ett samtal över telefon inte blev så fantastiskt. Vid ett annat tillfälle provade jag faktiskt videosamtal med en person första gången. Det gick bättre kan man säga, vi har setts en hel del irl sen efter det. Generellt tänker jag att det kan vara bra att inte slösa tid att ses irl om man kan avgöra snabbt att man inte klickar utan att ses.

Egna erfarenheter, synpunkter?
Citera
2021-09-08, 09:08
Medlem
swebarbs avatar
Prata går väl men jag hade personligen velat träffa personen snabbt efter tycker inte telefon är ett bra sätt lära känna nån men visst funkar det men man ska inte dra ut på det prata i flera timmar eller dagar.

Så får du känslan hon inte vill träffas irl efter du pratat med henne så har du en signal där att inte bry dig om henne.
Citera
2021-09-08, 09:14
Medlem
CC75s avatar
Jag är inne på din linje. Jag är heller inte förtjust i telefon/video men har förstått att många - framförallt tjejer - föredrar det. Jag själv föredrar att träffas irl för precis som du skriver Castle, det ger en helt annan bild av en person om man söker någon seriöst.

Har fått frågan om att ringa tjejer men avböjt. Om folk inte är beredda att investera 1 timma irl, då får det vara. För mig säger det en del om deras personlighet och karaktär samt hur seriösa de egentligen är.

Ovan förutsätter att man bor relativt nära varandra. Är det längre avstånd kan jag ha viss förståelse för att man vill höras via telefon först.

// CC
Citera
2021-09-08, 11:02
Medlem
Katzyns avatar
Telefonsamtal känns jobbigt tycker jag, det hade jag helst undvikit och ser ingen poäng med. Videosamtal har väl en poäng i att man då får se personen live, och även se personens mimik och rörelsemönster på ett annat sätt än på foton, vilket väl kan hjälpa till att avgöra om man vill ses eller ej, eller kanske framförallt fastställa hur fejk bilderna var. Beror väl lite på om man har svårt att komma loss för att ses fysiskt/bor långt ifrån och därmed inte vill slösa tid på att åka och träffa någon som ser helt annorlunda ut på riktigt.
Citera
2021-09-08, 15:30
Medlem
maxatdunders avatar
Om man har bra bilder så är telefon det bästa och sista steget innan träff. Om man kan retorik och är lite charmig blir det oftast bra, man kan få mycket sagt över telefonen och lätta på stämningen. De 2 tjejer jag pratat med över telefon har båda lett till samlag samma kväll. Via samtal blir det ett kvitto för tjejen att du inte är en sjuk jävel som vill våldföra dig på henne och att hon känner sig trygg eftersom du ger ut ditt privata nummer vilket egentligen går att spåra till vem du är och vart du bor, du blir en mer seriös kandidat så.
Citera
2021-09-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Om man har bra bilder så är telefon det bästa och sista steget innan träff. Om man kan retorik och är lite charmig blir det oftast bra, man kan få mycket sagt över telefonen och lätta på stämningen. De 2 tjejer jag pratat med över telefon har båda lett till samlag samma kväll. Via samtal blir det ett kvitto för tjejen att du inte är en sjuk jävel som vill våldföra dig på henne och att hon känner sig trygg eftersom du ger ut ditt privata nummer vilket egentligen går att spåra till vem du är och vart du bor, du blir en mer seriös kandidat så.

Dejtar inte själv i "seriöst" syfte, men håller med om att ifall mannen törs lämna ut sitt nummer, som går att spåra till honom, så ger det en viss känsla av trygghet och att han står för den han är.
Men vi är alla olika, och jag skulle inte gå på dejt oavsett syfte ifall mannen vill träffas efter chatt i några dagar bara, jag ville veta om han är värd att träffa på riktigt genom att prata i telefon några gånger.

Nu kan jag bara spekulera, då det inte fanns appar då jag hade en seriös relation senast, det var alltså en tid sen. Men jag vill få ett hum om mannen är en sån man som jag vill ha, innan jag vet om jag tycker att det är värt att träffa honom. Men skulle nog inte välja en sån app där man ser bilder på varandra, heller en app med bara profiltext så man får en känsla för hur människan bakom mannen är.
Citera
2021-09-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag är inne på din linje. Jag är heller inte förtjust i telefon/video men har förstått att många - framförallt tjejer - föredrar det. Jag själv föredrar att träffas irl för precis som du skriver Castle, det ger en helt annan bild av en person om man söker någon seriöst.

Har fått frågan om att ringa tjejer men avböjt. Om folk inte är beredda att investera 1 timma irl, då får det vara. För mig säger det en del om deras personlighet och karaktär samt hur seriösa de egentligen är.

Ovan förutsätter att man bor relativt nära varandra. Är det längre avstånd kan jag ha viss förståelse för att man vill höras via telefon först.

// CC

Jag dejtar inte seriöst, men vill ge min vinkel av att träffas kort efter kontakt eller inte, som introvert som behöver hushålla med energi vad gäller sociala kontakter.
Jag föredrar att chatta, mailas och prata i telefon för att få en känsla för om det är en man som passar mig eller inte, och för att få visa vem jag är för honom också. Videosamtal har jag dock inte, inte ens med mina närmast anhöriga.
För mig tar det rätt så mycket energi att träffa en främmande människa på ett ställe ute med annat folk, så jag föredrar att få bakgrundsinfo så långt det går med chatt och telefon innan jag vet om det är någon jag vill träffa. Och då får ju han tillfälle att se och höra om jag är någon han verkligen vill träffa också.

Självklart kan jag vara helt fel typ för en man då, men det behöver inte vara ett tecken på hur seriös man är, snarare vad som funkar bäst för en själv. Och det i sig kan ju innebära att man personlighetsmässigt är inkompatibla, men för mig är inte pga att man är oseriös.
Har träffat en man som varken ville visa bild eller lämna ut sitt nummer, så jag lämnade ut mitt nummer till honom, men det tog säkert nån månad innan vi träffades. Och det blev precis så bra som min känsla hade sagt, så för mig är det självklart att inte ses förrän jag redan är rätt säker. Han lär ha tyckt samma sak, då vi träffas än efter typ 10-12 månader.

Så denna strategi funkar för mig, och för dom män som har tålamod att se vem jag är. Den som inte gillar att vänta, eller vill ta en första träff tidigt, är sannolikt inte för mig, och jag inte för dom.
Citera
2021-09-08, 16:42
Medlem
Webcamma är ett måste

Och be kvinnan ställa sig upp .

Innan webcams länge sedan träffade jag en tjej via chatt som sa hon var lite mullig
LITE ?
Väl när hon står väntar på ett specielt ställe på¨mig
så ser jag att Hon väger 110kg typ minst
Alltså SJUKT FET , jag drog direkt. utan att säga hej ens.

Fall nr 2 denna gång med Cam
Tjejen såg helt smal och normal ut i ansiktet, sjuukt snygg .
Jag tänkte nu har jag träffat en 9a 10a typ
Det jag missade var att be henne resa sig upp ur stolen i Cam.
Hon hade extrem fettma nertil, helt smal uppe. Nedre delen av magen var stor, Låren så feta
att jag vet inte ens hur man skulle kunna haft sex med henne? Hur hade man kunnat komma mellan hennes EXTREMT feta ben undrar jag ännu 4år senare.
-
Det var med ren tur jag hittade en bild på hennes kompis sida, där man såg allt.
Blev riktigt äcklad.

En gammal bekant bodde ganska nära henne, jag bad hen åka spana lite, hen tog bild och skicka till mig . Då jag själv hade 25mil till henne enkelresa så orkade jag inte åka för spana bara själv.
Hade bekant 5km ifrån henne.
Efter två dagar fick jag bild via MSN min bekant tok när hon var på väg till jobbet.
Alltså fyfan vilken missbildad kropp hon hade som jag trodde var sjukt snygg.
Riktigt hemsk
Jag fick ljuga att ja blivit sjuk.
Och sen par veckor senare ljuga att det var kroniskt
att jag är körd för livet typ . och hejdå.
LOL

Tips
Camma
Be de resa sig så ni ser hela kroppen.
Lita inte de ser bra ut bara för de har snyggt smalt övre.
Många kan se riktigt bra ut i ansikte och cam och övredelen i cam.
Men där nere kan saker dölja som gör att man kan bli illamående på riktigt. Beroende på vad
man gillar. Alla gillar olika

Det var synd för deras kroppar för min skull
då båda tjejerna var annars gulliga, jordnära, de var verkligen bra frumaterial typ.

Kollade sist och båda har nu förhållande med jävligt fula pojkvänner jämfört med mig.
Men huvudsaken dom är lyckliga och det verkar dom vara.
Jag själv hade inte fått upp den med dessa tyvärr.
Men glad de har fått bra pojkvänner och liv idag.
De var verkligen fina personer annars.

Alla gillar olika
Och det ska respekteras
Citera
2021-09-09, 07:55
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag dejtar inte seriöst, men vill ge min vinkel av att träffas kort efter kontakt eller inte, som introvert som behöver hushålla med energi vad gäller sociala kontakter.
Jag föredrar att chatta, mailas och prata i telefon för att få en känsla för om det är en man som passar mig eller inte, och för att få visa vem jag är för honom också. Videosamtal har jag dock inte, inte ens med mina närmast anhöriga.
För mig tar det rätt så mycket energi att träffa en främmande människa på ett ställe ute med annat folk, så jag föredrar att få bakgrundsinfo så långt det går med chatt och telefon innan jag vet om det är någon jag vill träffa. Och då får ju han tillfälle att se och höra om jag är någon han verkligen vill träffa också.

Självklart kan jag vara helt fel typ för en man då, men det behöver inte vara ett tecken på hur seriös man är, snarare vad som funkar bäst för en själv. Och det i sig kan ju innebära att man personlighetsmässigt är inkompatibla, men för mig är inte pga att man är oseriös.
Har träffat en man som varken ville visa bild eller lämna ut sitt nummer, så jag lämnade ut mitt nummer till honom, men det tog säkert nån månad innan vi träffades. Och det blev precis så bra som min känsla hade sagt, så för mig är det självklart att inte ses förrän jag redan är rätt säker. Han lär ha tyckt samma sak, då vi träffas än efter typ 10-12 månader.

Så denna strategi funkar för mig, och för dom män som har tålamod att se vem jag är. Den som inte gillar att vänta, eller vill ta en första träff tidigt, är sannolikt inte för mig, och jag inte för dom.

Hej FoF.

Vår olika syn på detta ämne tror jag grundar sig i att vi söker olika saker. Du söker partner för sex. Jag letar efter en livskamrat. Jag har fått uppfattningen att du inte bor i storstad (kan ha fel) och att flera av de du träffar åker en bit. Jag bor i storstad och då blir en irl-träff lättare. Mitt syfte (och nu chockar jag säkerligen många här på FB) är inte att ha sex vid en första eller en andra träff. Jag vill träffa en intressant, rolig person som jag kan ha kul ihop med (kul är inte detsamma som sex").

Dessutom är du kvinna vilket gör att du (tyvärr) behöver vara lite mer försiktig då du troligen får mycket mer uppmärksamhet och på något sätt måste kunna sålla ut agnarna från vetet.

Jag förstår således att du har den inställning du har. Jag hade haft samma om jag hade varit dig.

// CC
Citera
2021-09-09, 08:07
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Klart man måste prata innan så man märker att hon inte är komplett tokig eller har penis.

Träffa någon efter enbart text över nätet är ju idioti. Vill ni bli rånade eller? Ni har missat hela den grejen? Wow.
Citera
2021-09-09, 09:10
Medlem
lakritcs avatar
Låter cringe och omständligt. Bestäm träff snabbt istället och se om det finns kemi.

Ni ska träffas, inte genomföra en raketuppskjutning.
Citera
2021-09-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getstronger
Webcamma är ett måste

Och be kvinnan ställa sig upp .

Innan webcams länge sedan träffade jag en tjej via chatt som sa hon var lite mullig
LITE ?
Väl när hon står väntar på ett specielt ställe på¨mig
så ser jag att Hon väger 110kg typ minst
Alltså SJUKT FET , jag drog direkt. utan att säga hej ens.

Fall nr 2 denna gång med Cam
Tjejen såg helt smal och normal ut i ansiktet, sjuukt snygg .
Jag tänkte nu har jag träffat en 9a 10a typ
Det jag missade var att be henne resa sig upp ur stolen i Cam.
Hon hade extrem fettma nertil, helt smal uppe. Nedre delen av magen var stor, Låren så feta
att jag vet inte ens hur man skulle kunna haft sex med henne? Hur hade man kunnat komma mellan hennes EXTREMT feta ben undrar jag ännu 4år senare.
-
Det var med ren tur jag hittade en bild på hennes kompis sida, där man såg allt.
Blev riktigt äcklad.

En gammal bekant bodde ganska nära henne, jag bad hen åka spana lite, hen tog bild och skicka till mig . Då jag själv hade 25mil till henne enkelresa så orkade jag inte åka för spana bara själv.
Hade bekant 5km ifrån henne.
Efter två dagar fick jag bild via MSN min bekant tok när hon var på väg till jobbet.
Alltså fyfan vilken missbildad kropp hon hade som jag trodde var sjukt snygg.
Riktigt hemsk
Jag fick ljuga att ja blivit sjuk.
Och sen par veckor senare ljuga att det var kroniskt
att jag är körd för livet typ . och hejdå.
LOL

Tips
Camma
Be de resa sig så ni ser hela kroppen.
Lita inte de ser bra ut bara för de har snyggt smalt övre.
Många kan se riktigt bra ut i ansikte och cam och övredelen i cam.
Men där nere kan saker dölja som gör att man kan bli illamående på riktigt. Beroende på vad
man gillar. Alla gillar olika

Det var synd för deras kroppar för min skull
då båda tjejerna var annars gulliga, jordnära, de var verkligen bra frumaterial typ.

Kollade sist och båda har nu förhållande med jävligt fula pojkvänner jämfört med mig.
Men huvudsaken dom är lyckliga och det verkar dom vara.
Jag själv hade inte fått upp den med dessa tyvärr.
Men glad de har fått bra pojkvänner och liv idag.
De var verkligen fina personer annars.

Alla gillar olika
Och det ska respekteras
är det inte lättare att träffas snaraste och ser hur personen ser ut?
träffas först, chattar senare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in