2021-09-07, 21:53
Medlem
Fittheligeandes avatar
Finns det personer som påstår sig ha fastnat i en time loop på riktigt? Att de upplever samma dag om och om igen eller liknande? Som i filmen Groundhog day till exempel.
Citera
2021-09-10, 21:03
Medlem
Time loop verkar hänga på ett platsminne, enl nätet bildar sekvenser av samma göromål/omständigheter ramarna som avgör time loopens längd.
Citera
2021-09-10, 21:06
Medlem
Torsuss avatar
Jag har hört talas om ett par fall. Personligen tror jag dock att dom var sinnesförvirrade
Citera
2021-09-11, 01:10
Medlem
HermaeusMoras avatar
Kan man inte säga att det är någon typ av Déjà vu?
Det kanske är samma känsla iallafall och man skulle kunna beskriva det på något likande sätt.

För man kan omöjligt leva samma sak om och om igen.
Men däremot så kan man få känslan som att man lever om samma sak igen o igen!
Bara min teori
Citera
2021-09-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Kan man inte säga att det är någon typ av Déjà vu?

Kanske detta:

Déjà vécu (pronounced vay-koo) is what most people are experiencing when they think they are experiencing Déjà vu. Déjà vu is the sense of having seen something before, whereas déjà vécu is the experience of having seen an occasion before, but in great detail – such as recognizing smells and sounds.
This is also usually accompanied by a very strong feeling of knowing what is going to come next. In my own experience of this, I have not only known what was going to come next, but have been able to tell those around me what is going to come next *and I am right. This is a very eerie and unexplainable sensation.

https://www.differenttypes.net/types-of-deja-vu/
Citera
2021-09-11, 19:23
Medlem
Får många dejavu iaf typ att det hänt innan eller typ va faan det har jag ju redan gjort. . Men det är väl åldern
Ibland ligger man tom före tiden oj nu ska jag göra det jag gjort. Ska bara lyckas använda det till nån nytta

Menar såklart inte bara mina tankar utan vad andra gör och säger.åxå

Finns inga exakta detaljer så man kan igenligen inte lita på det. Blurrigt.

Med många menar jag nog ca 1 gång per 3 månader.
I fem sekunder
Senast redigerad av troligengud 2021-09-11 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in