2021-09-07, 14:08
Medlem
maxatdunders avatar
Är det kutym att man inte ska ge komplimanger till en gift kvinna? T.ex att man säger under en AW eller liknade "Klänningen klär dig fint, du ser verkligen vacker ut i den" eller "Oj vad fin du är i håret idag, du passar väldigt bra i det". Kan tänka mig att människor tycker väldigt olika i denna fråga och skulle därför vara intressant och se hur ni resonerar.
Senast redigerad av maxatdunder 2021-09-07 kl. 14:18.
Citera
2021-09-07, 14:13
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Är det kutym att man inte ska ge komplimanger till en gift kvinna? T.ex att man säger under en AW eller liknade "Klänningen klär dig fint, du ser verkligen vacker ut i den" eller "Oj vad fin du är i håret idag, du ser passar väldigt bra i det". Kan tänka mig att människor tycker väldigt olika i denna fråga och skulle därför vara intressant och se hur ni resonerar.

Well, gör du det genuint för att du tycker det, gör det med finess och inte gör det jämt så tycker jag att det inte är konstigt.

Skulle du säga samma sak till andra kvinnor du känner som du har noll och inget intresse av?
Citera
2021-09-07, 14:17
Medlem
holmiums avatar
På tu man hand kan man definitivt kalla någons fru för vacker. Särskilt om hon signalerar att det är det hon vill. Annars är det nog bättre att avstå, det är enklast om kvinnan får råda i just denna typ av sammanhang.
Citera
2021-09-07, 14:18
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Well, gör du det genuint för att du tycker det, gör det med finess och inte gör det jämt så tycker jag att det inte är konstigt.

Skulle du säga samma sak till andra kvinnor du känner som du har noll och inget intresse av?

Jag har gjort det utan problem då jag aldrig haft en baktanke i komplimangen men jag kan tänka mig att det finns relationer där minsta lilla komplimang kan tolkas som avundsjuka eller bli oerhört problematiskt beroende på hur stabil mannen och kvinnans relation är.
Citera
2021-09-07, 14:18
Medlem
Det är i alla fall bättre än att säga "Klänningen klär dig inte, du ser verkligen ful ut i den" eller "Oj vad ful du är i håret idag ".
Citera
2021-09-07, 14:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Enbart simps strösslar komplimanger runt om kring sig som dom ordluder som dom är. Skulle du tycka om att män på din frus arbetsplats gav henne komplimanger? Finns ingen mening med något du gör här ts så sluta simpa och ragga på en ledig brud istället.
Citera
2021-09-07, 14:24
Medlem
Wallahabibiis avatar
Vad är syftet med komplimangen?

Vill du hon ska veta om att du tycker hon är vacker? Varför då?
Citera
2021-09-07, 14:25
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Jag har gjort det utan problem då jag aldrig haft en baktanke i komplimangen men jag kan tänka mig att det finns relationer där minsta lilla komplimang kan tolkas som avundsjuka eller bli oerhört problematiskt beroende på hur stabil mannen och kvinnans relation är.

Då så.

Sen kan du ju tänka precis som du gjorde, känner du till att mannen inte tar det fel, eller inte har nåt som skulle göra dig misstänksam på det, så är det bra, bara kör.
Känner du till att det kan bli problem, avstå. Men skulle det vara såna problem att man bör avstå så är det nog inte en sund relation.
Citera
2021-09-07, 14:30
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Är det kutym att man inte ska ge komplimanger till en gift kvinna? T.ex att man säger under en AW eller liknade "Klänningen klär dig fint, du ser verkligen vacker ut i den" eller "Oj vad fin du är i håret idag, du passar väldigt bra i det". Kan tänka mig att människor tycker väldigt olika i denna fråga och skulle därför vara intressant och se hur ni resonerar.

Det är klart du kan göra det! Men det handlar om på vilket sätt du gör det. Gör du det som vän och för att du är genuin så borde det inte vara några problem. Men det får såklart inte framstå som om du stöter på henne.
Citera
2021-09-07, 14:35
Medlem
Det beror helt och hållet på HUR man gör det.
Du har helt och klart hittat intresse för en gift kvinna på en extremt hög nivå. Watchout man…

Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Enbart simps strösslar komplimanger runt om kring sig som dom ordluder som dom är. Skulle du tycka om att män på din frus arbetsplats gav henne komplimanger? Finns ingen mening med något du gör här ts så sluta simpa och ragga på en ledig brud istället.

Och här kommer casanovan som på beställning.
För en gångs skulle så har du rätt. Det är sunt förnuft men TS har bestämt sig för att ragga på gifta kvinnor. Idioti.
Senast redigerad av PerfectBed 2021-09-07 kl. 14:44.
Citera
2021-09-07, 14:36
Medlem
Loreias avatar
Beror väldigt mycket på hur man säger det skulle jag säga. Nu är jag kvinna men varken jag eller min man skulle reagera negativt på komplimanger från vänner och bekanta som just är på nivån du själv skrev. Däremot att få höra mer "intima" komplimanger som att man har en snygg röv eller sexig urringning... det är verkligen inte passande.
Skulle inte heller tycka det var konstigt om min man gav en komplimang till en väns fru om vi går dit på en fest och han tycker hon är fin i håret eller har snygga kläder. Helt enkelt den där typen av komplimanger man säger för att man menar det och vill göra någon glad.
Citera
2021-09-07, 14:37
Avslutad
Om man är kvinna så kan man säga så till en annan kvinna.
Men är man man så tänker folk "Oj jävlar snacka om att han vill dunka korv, han ser kåt ut"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in