2021-09-07, 14:24
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bateleur
Jag kan ju inte svara för hela världen men jag vet att den kastades ut från youtube därför att den är ett hopklipp av film som ägs av andra, med musik som producenten inte hade lov att använda. Den är ett nytt upphovsrättsbrott i minuten ungefär.

Fast är det verkligen det som är anledningen tror du?

Bannas andra dokumentärer som innehåller copyright material?

Han släppte en nyare version som inte hade med copyright material, den är lika bannad den.

Så ditt argument håller inte.
Citera
2021-09-07, 14:45
Medlem
Om man inte betalar när man använder sig av upphovsrättsskyddat material så vill ingen visa dokumentären.
Spelar det någon avgörande roll om 6 miljoner eller 2 miljoner judar dödades?
Lite som att hoppas på lägre straff när man påpekar att man använde kondom och gnuggade hennes klitta under hela våldtäkten.
Citera
2021-09-07, 14:52
Medlem
nidhoogens avatar
För den ger "den andra sidans" bild av vår tids viktigaste händelse, dvs Tyskland och förlängningen vitas överlevnad.

Efter Tysklands nederlag har alla vita fått en måltavla på sin rygg, dokumentären hjälper vita förstå det.

Och idag är det trendigt att vara anti-vit.
Citera
2021-09-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Har precis plöjt igenom denna https://thegreateststorynevertold.tv/#gallery

Full: https://archive.org/details/TheGreatestStoryNeverToldFullMovieBannedIn22Wester nCountries360p30fpsH264128kbitAAC

Imdb: https://m.imdb.com/title/tt3526810/?ref_=nv_sr_srsg_4

Jag kan inte hitta en enda sak som skulle kunna tänkas vara grund för en total banning av dokumetären i flera länder.

Vad i denna dokumentär gör att den kvalificerar sig ner i cencur-träsket?

Jag kan ej heller finna ett beslut på vilka grunder den har bannats.

Den borde inte vara bannad då det är lögner på lögner.

Vatikanen som ligger bakom fasces är samma skit som ljuger om förintelsen. Att folket inte kommit på vem och varför som ligger bakom allt är sjukt.
Citera
2021-09-07, 18:19
Medlem
Citat:
Har precis plöjt igenom denna https://thegreateststorynevertold.tv/#gallery

Full: https://archive.org/details/TheGreatestStoryNeverToldFullMovieBannedIn22Wester nCountries360p30fpsH264128kbitAAC

Imdb: https://m.imdb.com/title/tt3526810/?ref_=nv_sr_srsg_4

Jag kan inte hitta en enda sak som skulle kunna tänkas vara grund för en total banning av dokumetären i flera länder.

Vad i denna dokumentär gör att den kvalificerar sig ner i cencur-träsket?

Jag kan ej heller finna ett beslut på vilka grunder den har bannats.

Vad har du för källa på att den ens är bannad någonstans?
Citera
2021-09-07, 18:48
Medlem
PK-befriads avatar
Den stryker inte Juden medhårs och de stora medieplattformarna drivs av judar som vill bli strukna medhårs.

Dokumentären avslöjar många av de allierades lögner och har förmåga att göra folk till antisemiter, rasister och förintelseförnekare. Jag har sett den å kolla in mig ba, värsta knasrasisten liksom. Inte vill jag ta något vaccin heller.
Citera
2021-09-07, 19:05
Medlem
tomatlarss avatar
Ts talar inte om vart den skulle vara bannlyst.
Citera
2021-09-07, 19:09
Medlem
Citat:
Fast är det verkligen det som är anledningen tror du?

Bannas andra dokumentärer som innehåller copyright material?

Han släppte en nyare version som inte hade med copyright material, den är lika bannad den.

Så ditt argument håller inte.

Nu vet jag inte hur det är idag men vid tiden då dokumentären släpptes så var det mycket enkelt att göra copyright claims på youtube. I princip kunde du bara skapa ett konto, påstå att du är upphovshavaren och vips så var videon borta. Ingen kontrollerade om det var falskt eller ej.

Sen så är det ju inte så konstigt att GSNT försvinner då youtubes policy i flera år varit att de inte accepterar "intolerans" och all form av antiliberalt material..
Citera
2021-09-07, 19:55
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Jag har inte sett den, men som jag förstår det förnekas förintelsen i dokumentären. Att förneka förintelsen är ett brott i många länder.
Förnekar tycker jag inte att de gör, påpekar orimligheten i de höga siffrorna kanske.
Citat:
Ursprungligen postat av Bateleur
Jag kan ju inte svara för hela världen men jag vet att den kastades ut från youtube därför att den är ett hopklipp av film som ägs av andra, med musik som producenten inte hade lov att använda. Den är ett nytt upphovsrättsbrott i minuten ungefär.
Fullt troligt, det är ett stort antal klipp, jag kan inte ens lägga upp ett klipp på barnen som sjunger på skolavslutningen utan att YT ska klaga på upphovsrätt på musiken!
Citera
2021-09-07, 21:56
Moderator
Meijis avatar
Det finns ett separat forum för (FB) Revisionism.

Huruvida sex miljoner är/inte är en korrekt uppgift ska tas där.

/Moderator
Citera
2021-09-07, 22:59
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Ja, dom hyllar ju Hitler. Fler anledningar än så behövs inte för att banna en video i dagens sjuka värld.
Citera
2021-09-08, 08:52
Medlem
Uncorruptables avatar
Sedan innan man ens tittar på detta möget så måste man vara beläst/införstådd i historien för att se hur mycket skitsnack det finns i filmen.

Första världskriget måste man kunna på sina fingrar. Det är det mest betydelsefulla av krigen, inte andra världskriget. Andra världskriget är bara lite extra krig, inget av äkta betydelse. Innan första världskriget levde vi under helt andra system - monarkier. Och man måste förstå att första världskriget egentligen var krig nummer 1.2. Första världskriget började egentligen 1860-talen när Frankrike anföll Tyskland (länderna som utgör dagens Tyskland) för att försöka blir det dominerande landet i Europa, men vid tidpunkten hade tyskarna redan uppfunnit självåterladdande vapen och byggt ut sitt järnvägssystem som snabbt kunde transportera trupper, så fransmännen fick så mycket pisk att de fick retirera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in